Jo! Har du ikke fått før det?! Kan jo være pga ferie avvikling el no?!Whaaat? Er det ikke sykt seint med OUL i uke 22+4??
Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!
02.06.10
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jo! Har du ikke fått før det?! Kan jo være pga ferie avvikling el no?!Whaaat? Er det ikke sykt seint med OUL i uke 22+4??
Nei fikk ikke før det. Fikk time 15 august liksom :-O sykt lenge til!Jo! Har du ikke fått før det?! Kan jo være pga ferie avvikling el no?!
02.06.10
Det er veldig seint ja.. Er det ikke 16-19 som er vanlig, pga at fostrene vokser veldig likt frem til da?Whaaat? Er det ikke sykt seint med OUL i uke 22+4??
Jo er jo det de sier. Er det som står alle steder og som legen sa.Det er veldig seint ja.. Er det ikke 16-19 som er vanlig, pga at fostrene vokser veldig likt frem til da?
Åja, men da vet eg jo det selv. For vet hvilken dag jeg begynte min siste mens.
Ser bare at mange her inne på babyverden har fått ny mens termin?
Derfor ble jeg usikker skjønner du
Nei fikk ikke før det. Fikk time 15 august liksom :-O sykt lenge til!
Jeg ringte de nå . Og de sa at ultralyden skal være mellom 17+5 og 19+5. Så de endret timen min til 17 juli istede da er jeg 18+3Herrefred du må jo si fra å få byttet :O Det der var jo kjempesent og de mister målegrunnlaget sitt.
Jeg ringte de nå . Og de sa at ultralyden skal være mellom 17+5 og 19+5. Så de endret timen min til 17 juli istede da er jeg 18+3
Tuusen takk for svar! Dette var godt forklart Blei mye klokereKan bruke meg selv som eksempel:
Det med termin kan være vanskelig å forstå fordi det er mange faktorer å følge.
Er syklusen regelmessig? Hvor lang er den og når var eggløsning.
Dersom man ikke vet regner man etter 28 dagers syklus.
Den datoen for menstermin skal i teorien stå til ordinær ul og ikke endres før, HVIS ikke sterke grunner taler for det.
Kanskje kvinnen er usikker på hvor langt hun er på vei fordi menstrasjonen har uteblitt eller hun ikke husker?
Da går man ut i fra hva tidlig ul vil vise.
Men så har du meg.
Jeg var prøver og brukte fertilityfriend som hjelp.
Jeg tok tempen til fast tidspunkt hver morgen for å finne ut når eggløsningen er.
Men denne syklusen var eggløsningen ikke så klar.
Første dag i siste mens for meg var 23 februar og mine sykluser varer fra 27 til 32 dager.
Og eggløsningen kommer ikke midt i for meg.
Denne gangen kan eggløsningen min ha vært 10 mars eller 13 mars.
Appen jeg brukte mente at 13 mars var rett dato.
Jeg var ikke enig i det, men tempen lyver sjelden.
Det eneste jeg vet sikkert er at lutheralfasen, altså tiden mellom eggløsning til mensen kommer alltid er 12 dager for meg.
Det vet jeg fordi jeg har tempet i over et år før jeg ble gravid.
Så jeg vet dette.
Første dag i siste mens er 23 februar. Med 28 dagers syklus gir det en menstermin på 3 desember.
Men når eggløsningen var litt sent kan jeg regne ut i fra den fordi man vet gjennomsnittslengden på svangerskap.
Med EL 13 mars ville det gitt meg termin 7 desember.
Men hvis EL var som jeg trodde 10 mars, vil mensterminen min bli 4 desember.
Så for å ikke bli skuffet på ordinær ul valgte jeg å følge 7 desember.
Men så var jeg på tidlig ultralyd og da tilsvarte fostrets størrelse at termin ville være 4 desember likevel.
Det stemte med magefølelsen min og jeg tar sjansen på å bli skuffa på ordinær ul hvis jeg blir satt noen dager tilbake.
For regelen er at du BØR føge menstermin fram til ordinær UL for å ikke forvirre deg selv.
Fostrene vokser nemlig i rykk og napp og trenger ikke alle vokse i samme tempo.
Men akkurat for meg passet menstermin og fostrets størrelse bra sammen og jeg kan gå ut i fra at det er rett.
Jeg håper det ble forklarende til hvorfor noen av oss har byttet selv om jordmødrene ville revet av seg håret om de hadde hørt oss
Det er ikke alt som er like lett å forstå med en gang så det skulle bare mangleTuusen takk for svar! Dette var godt forklart Blei mye klokere
Eg ser på ops! jeg er gravid og tenker at eg hadde dødd hvis eg sånn helt uten videre hadde skvist ut en unge haha
Haha, samme her! Hadde blitt så flau og skjemtes over hvor lite kjennskap jeg hadde til min egen kropp :/
samme her skal på tidlig ul imorgen.3timer til vi skal på ul for første gang! Herregud så spente vi er, samtidig som man er redd for at det ikke skulle være noe der..
Venter et nissetroll i slutten av desember
Det blir moro!3timer til vi skal på ul for første gang! Herregud så spente vi er, samtidig som man er redd for at det ikke skulle være noe der..
3timer til vi skal på ul for første gang! Herregud så spente vi er, samtidig som man er redd for at det ikke skulle være noe der..
Masse lykke til <33timer til vi skal på ul for første gang! Herregud så spente vi er, samtidig som man er redd for at det ikke skulle være noe der..