Skravletråd - Vi som er våkne om natta :)

Føler med deg. Jeg har en som stadig slenger er bein eller en arm over meg, og jeg kveles av det. Like før pølsa blir min borg.
Det hjalp veldig å flykte fra Oslo til Nordland, men de driver med tropenetter her også:-( Borgen min har stort sett holdt stand uten pølse, men har måtte benytte pølsa i kampen innimellom.
 
Litt urolig natt, og sparket tåa i en krakk på den ene tisseturen, men heldigvis ingen lange strekker uten søvn.
 
Du høres ut som meg. Jeg er en smeltedigel som takler kulde mye bedre enn varme. Altså, jeg elsker å reise til varmere strøk, men jeg har det best om det er 28-29-30 grader, det trenger IKKE være mer. Og jeg sover best om vinteren når det er -10 og frostrøyken står ut av kjeften på meg når jeg legger meg. Sover med vinduet åpent påret rundt, det er kun lukket på dager der regnet pisker inn liksom ...og da bare fordi det er heller ugunstig at alt innafor vinduet blir vått, ikke for noe annet. Jeg får klaus av tanken på å sove med sokker. De få gangene jeg har sovnet med klær/sokker, så våkner jeg omtrent med åndenød etter noen timer og må bare skrelle av meg det jeg har på meg. Jeg sover med dyna på tvers, har vel bare 1/3 av kroppen dekket, tynn tynn dyne, og er allikevel varm nok i massevis. Mannen min er også veldig varm av seg, om natten spesielt, og særlig sønnen vår har arvet samme genet. Mannen min går i shorts hele året, han har kun på seg bukser når han har på seg dress eller av ulike årsaker må kle seg litt mer når han skal ut i en middag ol. Ellers er det shorts og joggesko uansett om det er +25 eller -30. Både han og sønnen sitter helst i underbuksa hjemme, hverken mer eller mindre.

Jeg har også med bomull og ull i bagen, til baby altså. De regulerer jo ikke tempen like godt som små heller.

Jeg ligger med vinterdundyne året rundt [emoji56]. Kortbukse bruker jeg bare når det er over 25 grader ute. Ullskjorter eller ullcardigan brukes året rundt [emoji41].
 
Jeg sovnet. Men sov bare til 03 før jeg måtte tisse første gang, så ny tissetur 05:30 til jeg våknet og atter måtte tisse kl. 09. Da ga jeg opp søvnen, for periodene i mellom tisseturene har jeg hatt mye luft i magen og vært urolig i kroppen, så ikke sovet godt. Mange små oppvåkninger og jobbing med å snu seg fra den ene til den andre siden i senga, og sparke vekk en klegg av en 10 åring. Det er dessuten dønn, dritt varmt!
 
Sånn er det når ovnen forsvinner ut... bare å finne frem ullskjortene
emoji6.png
. Kjent fenomen, særlig når pappaen er halvt ovn, og barna har arvet ovngenet...

Hehe, uff ja! Sover med dyne i natt til tross for at det er 26 grader inne på soverommet. Gikk med lang ull cardigan i går. :p Veldig overgang fra da jeg satt i bare trusa og bh til enhver tid. Skulle gjerne vært en mellomting her et sted. Blir veldig varm når jeg holder lille og ammer osv. da. Tydelig at kroppen vet når den skal prioritere å varme meg opp.
 
Hehe, uff ja! Sover med dyne i natt til tross for at det er 26 grader inne på soverommet. Gikk med lang ull cardigan i går. :p Veldig overgang fra da jeg satt i bare trusa og bh til enhver tid. Skulle gjerne vært en mellomting her et sted. Blir veldig varm når jeg holder lille og ammer osv. da. Tydelig at kroppen vet når den skal prioritere å varme meg opp.

Jeg svetter også når jeg ammer. Men før jeg starter amming, må jeg ha masse klær på, ellers kommer det ingen melk.
 
Var så innmari tørst så slukte sikkert 1 liter vann før jeg la meg. Lukter en natt med mange dobesøk foran meg :wtf:
 
Vaaarmt.. våkna, og får ikke sove igjen..
 
Våkne?

Første tisserunde nå, mye tidligere enn vanlig.
Kvalm også [emoji28]
 
Våken. Første tisserunde, men har vært våken av og på en stund. Veldig uro i kroppen, trodde jeg måtte på do, men det er ett eller annet som styrer på i kroppen altså.
 
Første tisserunde! Tok likesågodt urinprøven til morgendagens svskapskontroll. Helt imponert over hvor godt jeg traff! Denne magen er SÅ i veien nå!
 
Nei, må prøve å sove mer, klokka ringer om 3,5.
 
Lagt meg i sengen igjen, men LYS våken gitt, og temperaturen er faktisk ikke så verst heller. Sulten.
 
Back
Topp