Skravletråd - Vi som er våkne om natta :)

Så bra du har vært til samtale. Har ikke angst selv, men søvnmangel er ofte en utløsende faktor i depressive perioder. Sist var jeg sta og det SKULLE gå over av seg selv. Endte i månedslang sykmelding [emoji52]

Og det er helt sant som du sier; har man ikke kunnskap, er det ikke lett å få forståelse. De der "gå deg en tur så blir du bra"-legene gidder jeg ikke gå til mer enn én gang. Har ordnet meg med jordmor med utdanning innen psykisk helse for den/de første kontrollene etter fødsel. Har dere kanskje en slik en i din kommune også? :)

Håper i alle fall du får god hjelp, både fra helsevesenet og til avlastning av de små [emoji173]
Ja jordmoren jeg skal til er utdannet innen samme faget. Psykisk helse så har snakket litt med henne for et par uker siden .Men tar og ned et brev så jeg får lagt alle fakta på bordet. Lett .å bare knekke sammen og ikke få frem hva jeg sliter med konkret .
Hu var og tilstede i forkant med samtaler i 2012 .
Får håpe det finnes en god løsning og god samtale:)
La det bli i morgen fort!
 
Ja nei skal skrive et brev nå så jeg får orden på tanker, tiltak osv til samtalen i morgen. Fikk tilbud om tabletter når jeg var nedfor etter fødsel i 2010 og skal aldri ta noe igjen.
Men fikk en gave og det var magnesium pulver man skal legge i badekaret .skal teste det sammen med god natt te og håper jeg får sove bedre i natt. Har ei som begynner for første gang på SFO bnr på onsdga og kan ikke møte opp som et total vrak.
Angst er et helsikken. Unner det ikke min verste fiende!!

Veldig lurt å skrive brev! Jeg blir somregel så paff at jeg glemmer alt jeg egentlig vil si eller lurer på. Sitter der og stotrer istedenfor. Håper magnesiumen og god natt te funker! Unner deg virkelig en god natt søvn ❤️
 
Sånn er det når ovnen forsvinner ut... bare å finne frem ullskjortene [emoji6]. Kjent fenomen, særlig når pappaen er halvt ovn, og barna har arvet ovngenet...

Her har frøet mest sannsynlig arvet ovngenet fra både meg og faren, så har en liten dobbelovn inni jeg da? [emoji23] Vet det blir bedre når hun endelig er ute, men tror jeg kan vente med ulla til jul.
 
Her har frøet mest sannsynlig arvet ovngenet fra både meg og faren, så har en liten dobbelovn inni jeg da? [emoji23] Vet det blir bedre når hun endelig er ute, men tror jeg kan vente med ulla til jul.

Jeg har et fryseboksgen som rammer føttene og fingrene hardt. Ingen av barna har arvet det. Særlig ikke Rolf, som måtte flytte ut av kuvøsen 3 uker for tidlig, fordi han ble for varm av å ha på seg cpap-luen, og ikke har han trengt lue siden... Mellomste vrenger av seg sokker og bukse så snart han er innenfor døren hjemme. Eldste vet knapt hva en genser er.

Du får passe på den lille så hun ikke blir altfor varm når hun kommer ut og skal ha på klær, tepper og soveposer [emoji6]
 
Jeg blir også veldig påvirka av lite søvn. Blir rett og slett litt psyko. Kan du be noen om hjelp til de andre barna slik at du får sove? Og da mener jeg hjelp hver dag, fast. Min mor var mye mer på tilbudssiden denne gangen pga at jeg hadde fødselsdepresjon forrige gang, og jeg har vært klar på at mangel på søvn er en utløsende faktor. Samboeren min tar også hensyn , og jeg får sove hver dag nå, flere timer i strekk.
Ja nei får skrive et brev. Prøve et magnesium bad og snakke ordentlig med JM i morgen. Mamma nei dems generasjon..hu er sånn angra finnes ikke omtrent..opp og hopp livet er topp..!
 
Jeg har et fryseboksgen som rammer føttene og fingrene hardt. Ingen av barna har arvet det. Særlig ikke Rolf, som måtte flytte ut av kuvøsen 3 uker for tidlig, fordi han ble for varm av å ha på seg cpap-luen, og ikke har han trengt lue siden... Mellomste vrenger av seg sokker og bukse så snart han er innenfor døren hjemme. Eldste vet knapt hva en genser er.

Du får passe på den lille så hun ikke blir altfor varm når hun kommer ut og skal ha på klær, tepper og soveposer [emoji6]

Ja, må nesten sjekke litt ekstra. Jeg slutter med jakke og sokker omtrent når snøen smelter, og de kommer ikke på igjen før temperaturen kryper mot null. Så i år har vært tidenes prøvelse som høygravid og varmeste sommer i manns minne. [emoji23] Tragikomisk hele greia.

Men har for sikkerhets skyld med meg både bomull tynnull på sykehuset. Man vet jo ikke hvordan disse nye menneskene er.
 
Ja, må nesten sjekke litt ekstra. Jeg slutter med jakke og sokker omtrent når snøen smelter, og de kommer ikke på igjen før temperaturen kryper mot null. Så i år har vært tidenes prøvelse som høygravid og varmeste sommer i manns minne. [emoji23] Tragikomisk hele greia.

Men har for sikkerhets skyld med meg både bomull tynnull på sykehuset. Man vet jo ikke hvordan disse nye menneskene er.

Du høres ut som meg. Jeg er en smeltedigel som takler kulde mye bedre enn varme. Altså, jeg elsker å reise til varmere strøk, men jeg har det best om det er 28-29-30 grader, det trenger IKKE være mer. Og jeg sover best om vinteren når det er -10 og frostrøyken står ut av kjeften på meg når jeg legger meg. Sover med vinduet åpent påret rundt, det er kun lukket på dager der regnet pisker inn liksom ...og da bare fordi det er heller ugunstig at alt innafor vinduet blir vått, ikke for noe annet. Jeg får klaus av tanken på å sove med sokker. De få gangene jeg har sovnet med klær/sokker, så våkner jeg omtrent med åndenød etter noen timer og må bare skrelle av meg det jeg har på meg. Jeg sover med dyna på tvers, har vel bare 1/3 av kroppen dekket, tynn tynn dyne, og er allikevel varm nok i massevis. Mannen min er også veldig varm av seg, om natten spesielt, og særlig sønnen vår har arvet samme genet. Mannen min går i shorts hele året, han har kun på seg bukser når han har på seg dress eller av ulike årsaker må kle seg litt mer når han skal ut i en middag ol. Ellers er det shorts og joggesko uansett om det er +25 eller -30. Både han og sønnen sitter helst i underbuksa hjemme, hverken mer eller mindre.

Jeg har også med bomull og ull i bagen, til baby altså. De regulerer jo ikke tempen like godt som små heller.
 
Så var det forøvrig natt igjen. Jeg får ikke somlet meg til å legge meg. Jeg synes fortsatt det er varmt, det er "bare" 20 grader ute, men det er jo slett ikke bare, det er jo tropenatt og det skal ikke bli under 20 ila natten heller. I tillegg er jo huset varmet opp siden 1. mai, så det sitter i veggene og soverommet holder pt intet mindre enn 28 grader. VÆRSÅGODBLIGAL!
 
Ligger i senga å svetter ihjel
 
Prøver gravidgave...magnesium pulver fra rituals. Sitter her på badet på Ikea krakken og håper på mirakler så jeg sovner før halv fire!!
 

Vedlegg

  • magnesium bad.jpg
    magnesium bad.jpg
    295,3 KB · Visninger: 40
7-åringen har tatt plass i min seng. Han vil helst ligge med hodet oppå meg. Det blir alt for vaaaaarmt. Nå har jeg bygget en borg mellom oss av dynene. Uansett ingen av oss som vil ha dyne over oss.
 
Ligger i senga å svetter ihjel

Har just lagt meg nå selv, med halvt vått dynetrekk, og kjenner bare at det skal mye til for å få sove. Men jeg håper at jeg kan sove godt når/hvis jeg bare får sove.
 
7-åringen har tatt plass i min seng. Han vil helst ligge med hodet oppå meg. Det blir alt for vaaaaarmt. Nå har jeg bygget en borg mellom oss av dynene. Uansett ingen av oss som vil ha dyne over oss.

Føler med deg. Jeg har en som stadig slenger er bein eller en arm over meg, og jeg kveles av det. Like før pølsa blir min borg.
 
Du høres ut som meg. Jeg er en smeltedigel som takler kulde mye bedre enn varme. Altså, jeg elsker å reise til varmere strøk, men jeg har det best om det er 28-29-30 grader, det trenger IKKE være mer. Og jeg sover best om vinteren når det er -10 og frostrøyken står ut av kjeften på meg når jeg legger meg. Sover med vinduet åpent påret rundt, det er kun lukket på dager der regnet pisker inn liksom ...og da bare fordi det er heller ugunstig at alt innafor vinduet blir vått, ikke for noe annet. Jeg får klaus av tanken på å sove med sokker. De få gangene jeg har sovnet med klær/sokker, så våkner jeg omtrent med åndenød etter noen timer og må bare skrelle av meg det jeg har på meg. Jeg sover med dyna på tvers, har vel bare 1/3 av kroppen dekket, tynn tynn dyne, og er allikevel varm nok i massevis. Mannen min er også veldig varm av seg, om natten spesielt, og særlig sønnen vår har arvet samme genet. Mannen min går i shorts hele året, han har kun på seg bukser når han har på seg dress eller av ulike årsaker må kle seg litt mer når han skal ut i en middag ol. Ellers er det shorts og joggesko uansett om det er +25 eller -30. Både han og sønnen sitter helst i underbuksa hjemme, hverken mer eller mindre.

Jeg har også med bomull og ull i bagen, til baby altså. De regulerer jo ikke tempen like godt som små heller.
Haha ja, vi er ganske identiske der [emoji23] Jeg bruker for øvrig bare skjørt/kjoler hele året, med ullstrømpebukse de kaldeste dagene. Men nå når jeg har vært gravid, har jeg nesten utelukkende brukt bukser og shorts. Og for en befrielse! Så tror nok jeg blir å kjøpe noen bukser når babykiloene har ramlet av [emoji4]
 
Siden dere snakker om det å være kald eller varm av seg. ... Jeg fødte med ullsokker på :hilarious:
Det ble en morsom greie etterpå for alle involverte Jeg oppdaga det ikke før etterpå og ingen hadde tenkt på å ta dem av meg heller :p

Jeg er en frysepinn uten sidestykke, og går i ullsokker omtrent hele året, men er veldig varm når jeg er gravid...Så aner ikke hvorfor jeg hadde dem på meg en gang :p
 
Siden dere snakker om det å være kald eller varm av seg. ... Jeg fødte med ullsokker på :hilarious:
Det ble en morsom greie etterpå for alle involverte Jeg oppdaga det ikke før etterpå og ingen hadde tenkt på å ta dem av meg heller [emoji14]

Jeg er en frysepinn uten sidestykke, og går i ullsokker omtrent hele året, men er veldig varm når jeg er gravid...Så aner ikke hvorfor jeg hadde dem på meg en gang :p
Hahaha [emoji23] Det må ha vært litt av et syn!

Skal innrømme at jeg elsker ullsokker selv, men det blir ikke klamt og ekkelt slik som (jeg synes) vanlige sokker blir. Så det bruker jeg faktisk en del selv. Men jeg prøver å holde innetempen rundt 17-18 grader også [emoji4] Umulig oppgave når det er 20-35 grader ute!
 
Jesus. Våknet av at jeg har helt vanvittig vondt øverst i magen og på venstre side. Hva er dette for noe :confused::confused:
 
Jeg har ikke sovet enda :arghh:
Er var for lyder, så det å dele soverom med hele tre personer, TRE stk, er umulig :hungover:

Nå har guttene fått mat, og jeg venter på at de skal sovne igjen.. Ligger her å lager lyder. Verdens skjønneste, og verdens mest irriterende lyder  :mad::hilarious:Så får jeg se om jeg er så trøtt at jeg bare kollapser og sovner til slutt :p
 
Back
Topp