Skravletråd - Vi som er våkne om natta :)

Altså.. når man sliter med å sovne, og endelig gjør det.... så ska man faen me våkne 03.30 av brannalarmen i kjelleren! Og ingen brann/røyk...!
Det er helt vilt hvor mange ytre forstyrrelser det er for tida! Røykvarslere, ville dyr utenfor huset, varme, vind, torden, samboer, katter og hunder. Skal ikke si at universet konspirerer mot meg, men det er iallfall ikke på lag!
 
Altså.. når man sliter med å sovne, og endelig gjør det.... så ska man faen me våkne 03.30 av brannalarmen i kjelleren! Og ingen brann/røyk...!
Bra det ikke var brann da. :) Her tror vi kanskje den veldig sterke gjennomtrekken fikk røykvarsleren til å gå av.
 
Har vært inne til samtale allerede på sus og skal på tirsdag . Hadde fødeselsdepresjon i åtte mnd med førstemann med nr to gikk det bedre men da ble det samlivsbrudd tidlig etter fødsel.
Prøvde å forklare at jeg sliter til jm på sus men det er bare blitt enda verre etter den samtalen .søvnmangel og andre plager trigger angsten min, men har man ikke kunnskap om angst er det få av de man snakker med som forstår.
Men ja godt råd❤️
Jeg blir også veldig påvirka av lite søvn. Blir rett og slett litt psyko. Kan du be noen om hjelp til de andre barna slik at du får sove? Og da mener jeg hjelp hver dag, fast. Min mor var mye mer på tilbudssiden denne gangen pga at jeg hadde fødselsdepresjon forrige gang, og jeg har vært klar på at mangel på søvn er en utløsende faktor. Samboeren min tar også hensyn , og jeg får sove hver dag nå, flere timer i strekk.
 
Skal prøve å sove igjen, wish me luck!
 
Våkna 4:30 tiden av å måtte tisse [emoji35] jaja har urinprøve klar til legetime kl 10:10 da. Men jeg vil sove mer [emoji17]
 
Tok lang tid å få sove og har våkna mange ganger. Grubler på hva som kommer til å skje på timen på KK i morgen og har i tillegg vært skrubbsulten i hele natt. En banan i 3-tiden hjalp ikke, så nå er det brødskiver. Blir ikke mange timene søvn totalt på det her viset, kan ikke sove utover i dag. [emoji19]

Også lurer jeg veldig på hvor foreldrene mine har tenkt å overnatte når de kommer tilbake fra helgetur med storebror i morgen. Funker dårlig med folk sovende i stua vår når jeg er så mye våken på natta [emoji19] Før de dro bodde de på hotell, men mamma var snurt pga det. Vet heller ikke hvor lenge de blir her i byen. Regner med til over fødselen, siden det garantert blir denne uka...
 
Sulteeen men må på butikken for å handle brød, og den åpner ikke før kl 7. Og jeg har egentlig veldig lyst til å sove litt mer..
 
Opp å tisse. Svette ihjel. Får ikke sove igjen [emoji31]
 
Sovet 2 timer før lille ville ha mer mat. Etterpå har jeg ikke fått sovet fordi det er så kaldt og fordi gubber snorker så jævlig!!! Aah. Lille sover jo så godt nå, så hadde vært fint å sove, men nei... jaja, får legge meg igjen mens gubben ser etter lille. Han sover gjerne en del på dagen så får nok noen timer da. Jeg har blitt så kald av meg om dagen, slik som jeg var før svangerskapet. Helt merkelig.
 
Ble ikke mer søvn her. Guttungen våknet på slaget 6. Han er heldigvis i godt humør så jeg drøla med å hente han, men nå må jeg opp uansett pga sult. Og mannen har kapra 90% av senga så fant ikke en god liggestilling på den lille plassen som var igjen. God start på dagen med andre ord.
 
Våknet 07 blank. Vært en rar natt. Pissa, drukket, pissa, drukket, baby får hikke, zzzz. I tillegg drømt masse for første gang på evigheter. Helt zombie i huet :confused:
 
Har vært inne til samtale allerede på sus og skal på tirsdag . Hadde fødeselsdepresjon i åtte mnd med førstemann med nr to gikk det bedre men da ble det samlivsbrudd tidlig etter fødsel.
Prøvde å forklare at jeg sliter til jm på sus men det er bare blitt enda verre etter den samtalen .søvnmangel og andre plager trigger angsten min, men har man ikke kunnskap om angst er det få av de man snakker med som forstår.
Men ja godt råd❤️

Godt at du skal på ny samtale, håper de har noe å bidra med som kan hjelpe! Søvnproblemer og angst er jo en elendig kombo. Jeg ble tilbudt atarax/lignende på Ahus, kanskje det er noe du kunne fått, hvis du tåler antihistaminer? Har ikke benyttet meg av dem selv, men hjelper å vite at de er der hvis man blir helt på felgen ❤️
 
Har vært inne til samtale allerede på sus og skal på tirsdag . Hadde fødeselsdepresjon i åtte mnd med førstemann med nr to gikk det bedre men da ble det samlivsbrudd tidlig etter fødsel.
Prøvde å forklare at jeg sliter til jm på sus men det er bare blitt enda verre etter den samtalen .søvnmangel og andre plager trigger angsten min, men har man ikke kunnskap om angst er det få av de man snakker med som forstår.
Men ja godt råd[emoji173]️

Så bra du har vært til samtale. Har ikke angst selv, men søvnmangel er ofte en utløsende faktor i depressive perioder. Sist var jeg sta og det SKULLE gå over av seg selv. Endte i månedslang sykmelding [emoji52]

Og det er helt sant som du sier; har man ikke kunnskap, er det ikke lett å få forståelse. De der "gå deg en tur så blir du bra"-legene gidder jeg ikke gå til mer enn én gang. Har ordnet meg med jordmor med utdanning innen psykisk helse for den/de første kontrollene etter fødsel. Har dere kanskje en slik en i din kommune også? :)

Håper i alle fall du får god hjelp, både fra helsevesenet og til avlastning av de små [emoji173]
 
Sovet 2 timer før lille ville ha mer mat. Etterpå har jeg ikke fått sovet fordi det er så kaldt og fordi gubber snorker så jævlig!!! Aah. Lille sover jo så godt nå, så hadde vært fint å sove, men nei... jaja, får legge meg igjen mens gubben ser etter lille. Han sover gjerne en del på dagen så får nok noen timer da. Jeg har blitt så kald av meg om dagen, slik som jeg var før svangerskapet. Helt merkelig.

Sånn er det når ovnen forsvinner ut... bare å finne frem ullskjortene [emoji6]. Kjent fenomen, særlig når pappaen er halvt ovn, og barna har arvet ovngenet...
 
Godt at du skal på ny samtale, håper de har noe å bidra med som kan hjelpe! Søvnproblemer og angst er jo en elendig kombo. Jeg ble tilbudt atarax/lignende på Ahus, kanskje det er noe du kunne fått, hvis du tåler antihistaminer? Har ikke benyttet meg av dem selv, men hjelper å vite at de er der hvis man blir helt på felgen ❤️

Ja nei skal skrive et brev nå så jeg får orden på tanker, tiltak osv til samtalen i morgen. Fikk tilbud om tabletter når jeg var nedfor etter fødsel i 2010 og skal aldri ta noe igjen.
Men fikk en gave og det var magnesium pulver man skal legge i badekaret .skal teste det sammen med god natt te og håper jeg får sove bedre i natt. Har ei som begynner for første gang på SFO bnr på onsdga og kan ikke møte opp som et total vrak.
Angst er et helsikken. Unner det ikke min verste fiende!!
 
Sover såå godt på sofaen i forhold til i senga :bored: Gjerne jeg bare skal flytte inn i stua permanent de siste ukene :p
 
Back
Topp