Skravletråd - Vi som er våkne om natta :)

Fløy akkurat et helikopter fra sykehuset. Jeg har hele mitt liv tenkt at "Nå er det noen som føder og må til Åse/St. Olav". Det samme gjelder ambulanser (men de hører jeg sjeldnere, aldri sirene så nærme sykehuset). Funker dårlig når føden her er stengt, og dette er jo første gangen jeg vet den er stengt.

En politimann sa en gang at det var da en forferdelig naiv tankegang. Og jeg bare "Nei, men vet du noen andre positive grunner til sirener eller helikopter? Ikke? Nei, men da fortsetter jeg å være positiv, da." Han måtte si seg enig i at det var like greit. [emoji12] Litt vemodig at en 30 år gammel tanke blir knust slik. [emoji17]
 
Så godt at du slapp å kjøre og at du kan benytte anledningen til å få noen timer sårt tiltrengt søvn. Håper du får sove søtt.
Så bra du slapp å kjøre selv! Håper du får sove lenge!
Takk. :) der ble ikke så lenge, kanskje 10-15 min søvn? Duppet bare litt mellom vonde kynnere og våknet gjennomsvett. :sorry:
Trøstespising av en kanelknute og smågodt funker nok. :wacky:
 
Jeg får ikke til å sove på dagen heller. Rart at kroppen ikke sovner når den er så sjukt trøtt.
 
Jeg får ikke til å sove på dagen heller. Rart at kroppen ikke sovner når den er så sjukt trøtt.
Må være noe med manglende produksjon av søvnhormoner for tida eller noe kanskje? Vurderer å be om noe å sove på snart.
 
Under normale forhold ville jeg prøvd å unngå dagsoving, men what's the verdict om det er smart eller ikke når man er gravid? Er så trøtt nå på ettermiddagen, men har ikke lyst til å ødelegge for kommende natt.
 
Under normale forhold ville jeg prøvd å unngå dagsoving, men what's the verdict om det er smart eller ikke når man er gravid? Er så trøtt nå på ettermiddagen, men har ikke lyst til å ødelegge for kommende natt.
Kanskje det er best å bare sove når man klarer, for man er aldri garantert neste soving?
 
Under normale forhold ville jeg prøvd å unngå dagsoving, men what's the verdict om det er smart eller ikke når man er gravid? Er så trøtt nå på ettermiddagen, men har ikke lyst til å ødelegge for kommende natt.
Folk sier vel sov når du kan nå på slutten, om det så er natt eller dag. Det er så dumt om du tvinger deg våken hele dagen for å ikke ødelegge nattesøvnen, også starter fødselen på kvelden og du er utslitt fra starten. Så jeg stemmer for å sove når vi er trøtte :D
 
Under normale forhold ville jeg prøvd å unngå dagsoving, men what's the verdict om det er smart eller ikke når man er gravid? Er så trøtt nå på ettermiddagen, men har ikke lyst til å ødelegge for kommende natt.
Nå er det "sov når du kan" som gjelder. :)

Her tror jeg at kroppen forbereder seg på enda en baby som aldri sover, siden jeg ikke får sove hverken natt eller dag for tiden. :p
 
Under normale forhold ville jeg prøvd å unngå dagsoving, men what's the verdict om det er smart eller ikke når man er gravid? Er så trøtt nå på ettermiddagen, men har ikke lyst til å ødelegge for kommende natt.
Kanskje det er best å bare sove når man klarer, for man er aldri garantert neste soving?
Dette sto allerede i uke 33 på Preglife-appen:

aa1d0f1a7623c14a9fb79da2b6e1616f.jpg


Så jeg har øvd på å sove på dagtid. Det er noe jeg ikke greier til vanlig.

I tillegg har jeg fått tips at om det blir lite soving i barseltiden med nattamming og hele pakka, så er det lurt å prøve å sove på dagen mens barnet sover. Så da er det vel like greit å venne kroppen til det nå. [emoji4]

Og som du sier; man vet aldri når man får sove neste gang. Så akkurat nå sover jeg når jeg kan, dag eller natt. [emoji4]
 
Jeg kommer aldri til å venne meg til dagsoving, hverken med eller uten baby. Jeg blir rett og slett grønnsak av det, får hodepine osv, selv om jeg er aldri så trøtt. Hvis jeg i det hele tatt får sove,
 
Jeg kommer aldri til å venne meg til dagsoving, hverken med eller uten baby. Jeg blir rett og slett grønnsak av det, får hodepine osv, selv om jeg er aldri så trøtt. Hvis jeg i det hele tatt får sove,
Det er fort gjort at det "går galt" her også; jeg kan bli sur eller helt fjern kanskje 1/3 av gangene. Men nå som jeg er så lei av å ikke sove om natta føles det helt uutholdelig å holde seg våken gjennom ettermiddags-"sigen". I dag gikk det bra! :)
 
Jeg kommer aldri til å venne meg til dagsoving, hverken med eller uten baby. Jeg blir rett og slett grønnsak av det, får hodepine osv, selv om jeg er aldri så trøtt. Hvis jeg i det hele tatt får sove,
Jeg syns også det er helt forferdelig, og sover aldri på dagen med mindre det er krise. Ødelegger hele dagen etter jeg våkner, og blir i skikkelig ræva humør.
 
Folk sier vel sov når du kan nå på slutten, om det så er natt eller dag. Det er så dumt om du tvinger deg våken hele dagen for å ikke ødelegge nattesøvnen, også starter fødselen på kvelden og du er utslitt fra starten. Så jeg stemmer for å sove når vi er trøtte :D
Vannet mitt gikk kl 23:30 :p SELVFØLGELIG
 
Back
Topp