Skravletråd - Vi som er våkne om natta :)

Skjønner deg kjempegodt, husker hvor kjipt jeg syntes det var at min baby lukta parfyme etter et besøk. Ble sånn at før navnefesten til storebror sendte jeg melding til «verstingene», dvs svigermor og svigersøstre og ba de om å la være å ha på seg parfyme akkurat den dagen. Følte meg ganske kjip som gjorde det, men følte det måtte til. Stakkars baby som blir helt bada i forskjellige parfymer!

Trodde virkelig at sykehus hadde retningslinjer ang parfymebruk?
De har vel retningslinjer. Mamma er sykepleier og hun ble helt sjokkert, parfyme er ikke LOV i helsesektoren.
Så hun har tydeligvis ikke fulgt med i timen, hun pleieren. Hvis jeg ser henne igjen skal jeg si det rett ut. :smiley-angry019
 
Jeg reagerte veldig på det.
Lukter fortsatt av lille babyen min :( skal bade han og prøve å vaske håret hans i kveld.
Og det fine babyteppet jeg har strikket til han har hun også hatt inntil seg :(
Ble en kjempevanskelig greie...

Jeg plages med migrene og parfymelukt er alltid en trigger til det (sant andre sterke/kjemiske lukter). Vet ikke om det er det samme som å være allergisk, men det sliter iallefall veldig. Blir kvalm av den parfymelukta og tenker på hvordan lillegutt må ha det :( håper ikke det plager han. :sad010

Skal ta det opp, men vet ikke hvem jeg skal ta det med.
Hjelper ikke det grann at hun barnepleieren og jeg hadde null kjemi. Håper jeg aldri ser henne igjen.
Hun satt å skravla med meg klokka 3 i natt..... kunne ikke holde kjeft når jeg ville dobbeltamme og ha fred.
Aldri vært så glad for et vaktskifte noen gang!

Jeg ville tatt det med vakten du har nå. Si det som det er at du sliter med sterke lukter og at du reagerte veldig på hvor parfymert nattevakten var. Da får du sagt det, hun får antakelig beskjed om å roe ned parfymebruken og sannsynligvis slipper du å se stort til henne igjen. Veldig ærlig sak!
 
Ja, det ble plutselig førstepri. Det jeg trodde var en selvfølge. Helt ufattelig.

Selv om det er uhyre trist du opplevde det Tigermor, er jeg glad du deler med oss så vi kan forberede oss på det [emoji4]

Håper alt står bra til [emoji4]
Leit at det i det hele tatt skal være en bekymring :(
Men bra dere iallefall han forhindre at dere opplever det jeg opplevde i natt, for det var helt forjævlig og utløste dn hel del barselstårer :( :(
 
Jeg ville tatt det med vakten du har nå. Si det som det er at du sliter med sterke lukter og at du reagerte veldig på hvor parfymert nattevakten var. Da får du sagt det, hun får antakelig beskjed om å roe ned parfymebruken og sannsynligvis slipper du å se stort til henne igjen. Veldig ærlig sak!
Ja, jeg har en så grei sykepleier som har hatt rommet vårt, så jeg snakket med henne i morges, pluss en annen sykepleier. Håper de tar det opp med henne. Ba også om å få noen andre til å være ansvarlig for rommet vårt videre.
Hjelper å bli sur og trøtt og lei meg. Da tør jeg iallefall å si ting rett ut.

Men kunne tenkt meg å tatt det opp med noen fler, avdelingsleder eller noe, så de får skjerpet rutinene.
 
Ja, jeg har en så grei sykepleier som har hatt rommet vårt, så jeg snakket med henne i morges, pluss en annen sykepleier. Håper de tar det opp med henne. Ba også om å få noen andre til å være ansvarlig for rommet vårt videre.
Hjelper å bli sur og trøtt og lei meg. Da tør jeg iallefall å si ting rett ut.

Men kunne tenkt meg å tatt det opp med noen fler, avdelingsleder eller noe, så de får skjerpet rutinene.

Send en mail med ris og ros [emoji1303]
 
Jeg reagerte veldig på det.
Lukter fortsatt av lille babyen min :( skal bade han og prøve å vaske håret hans i kveld.
Og det fine babyteppet jeg har strikket til han har hun også hatt inntil seg :(
Ble en kjempevanskelig greie...

Jeg plages med migrene og parfymelukt er alltid en trigger til det (sant andre sterke/kjemiske lukter). Vet ikke om det er det samme som å være allergisk, men det sliter iallefall veldig. Blir kvalm av den parfymelukta og tenker på hvordan lillegutt må ha det :( håper ikke det plager han. :sad010

Skal ta det opp, men vet ikke hvem jeg skal ta det med.
Hjelper ikke det grann at hun barnepleieren og jeg hadde null kjemi. Håper jeg aldri ser henne igjen.
Hun satt å skravla med meg klokka 3 i natt..... kunne ikke holde kjeft når jeg ville dobbeltamme og ha fred.
Aldri vært så glad for et vaktskifte noen gang!

Spiller ingen rolle for meg hva vi kaller det (allergi, ømfintelig, migrenetrigger); Parfyme i helsesektoren er ufint uansett. Jeg er servitør, og har sendt ekstrahjelper hjem om de har dukket opp med parfyme. Og det eneste de ødelegger, er folks matlyst, så for meg er det ubegripelig at noen i helsesektoren tenker på det som greit. Jeg tipper at det står nok i retningslinjene at det ikke er tillatt, på samme måte som det ikke er lov med smykker, bare føtter og denslags.

Bra du har fått tatt det opp med noen andre på avdelingen. Syns også krølle sitt forslag om mail med ris og ros var veldig godt [emoji4] Viktig å rose de som gjør en god jobb også.

Et bad hjelper nok godt, kan ikke sitte i for alltid [emoji6] Og teppet kan kanskje luftes ute til du får anledning til å vaske det? (Vet ikke hvor enkelt det er på et sykehuset ditt...)
 
Det er veldig strengt hos oss og vi er bare en del underlagt sykehuset, men ikke noe ala sengepost. Det er både restriksjoner ifht bruk av parfyme/aftershave og ulike plagg. Får ikke bruke shorts eller skjørt fra midten av låret og opp, stroppeløs topp eller noe som viser bare skuldre, ikke dype utringninger osv. Nødt til å ha slike veiledere når vi ikke går med sykehusuniform.

Mange bruker parfyme hos oss da, det er ikke totalforbud siden det er et DPS, men bruken skal være meget beskjeden og ikke sånn at lukten henger igjen i rommet.
 
Det er veldig strengt hos oss og vi er bare en del underlagt sykehuset, men ikke noe ala sengepost. Det er både restriksjoner ifht bruk av parfyme/aftershave og ulike plagg. Får ikke bruke shorts eller skjørt fra midten av låret og opp, stroppeløs topp eller noe som viser bare skuldre, ikke dype utringninger osv. Nødt til å ha slike veiledere når vi ikke går med sykehusuniform.

Mange bruker parfyme hos oss da, det er ikke totalforbud siden det er et DPS, men bruken skal være meget beskjeden og ikke sånn at lukten henger igjen i rommet.

Synes det er bra med slike retningslinjer, jeg. Da slipper man at det er opptil hver enkelt å vurdere hva man tror og mener og synes at er greit.

Og ja; det er jo litt forskjell på dps og fødeavdelinga hva parfyme angår i moderate mengder [emoji4] Altså; kan man ikke lukte det når man snakker med personen, så er det jo helt i orden. Da er det bare de sære utskuddene som meg som blir plaget av det, og jeg forventer ikke at hele verden skal ta hensyn fordi jeg er litt i overkant sensitiv. Men DET forventer jeg når jeg er innlagt på sykehuset, altså. [emoji14]
 
Synes det er bra med slike retningslinjer, jeg. Da slipper man at det er opptil hver enkelt å vurdere hva man tror og mener og synes at er greit.

Og ja; det er jo litt forskjell på dps og fødeavdelinga hva parfyme angår i moderate mengder [emoji4] Altså; kan man ikke lukte det når man snakker med personen, så er det jo helt i orden. Da er det bare de sære utskuddene som meg som blir plaget av det, og jeg forventer ikke at hele verden skal ta hensyn fordi jeg er litt i overkant sensitiv. Men DET forventer jeg når jeg er innlagt på sykehuset, altså. [emoji14]

Helt enig, retningslinjer er riktig og viktig. Noen steder enda mer viktig enn andre, men at det brukes sterk parfyme på sykehuset er uansett ikke greit i utgangspunktet. Noen er jo ekstremt følsomme. Jeg er moderat. Jeg bruker en del parfyme selv, men jeg dynker meg ikke, har alltid en veldig beskjeden mengde når jeg bruker, og jeg tåler det heller ikke når parfymelukten henger igjen i luften eller du får smaken i munnen.

Husker vi satt på flyet fra USA en gang, med et fransk ektepar foran oss, og hun satt og sprayet og sprayet seg med parfyme fra taxfree. Det var helt jævlig. Vi ga beskjed om at det ikke var ok, hun ble forbanna. Vi måtte få hjelp av ansatte om bord for å få henne til å slutte, men hun fortsatte å kalle oss stygge ting på frank gjennom hele flyturen. Jeg forstår det bare ikke!
 
Nå må kroppen snart finne utav hva den vil. Kan ikke ligge på rygg, da får man ikke puste. Kan ikke ligge på magen eller på skrått. Kan ikke ligge på høyre side, for hofta gjør vondt. Nå har jeg ligget så lenge på venstre side at det gjør vondt også, men høyre side har ikke blitt bedre. Kan ikke sove sittende, for eneste sittestillinga som funker uten at det føles som om magen skal sprekke er å sitte fremoverlent med magen mellom spredte bein.

Hjelp :bored: Nå er jeg lei.
 
Jeg er her. Sånn hvis noen lurte. Dypt savnet, tenker jeg ...:smug::hilarious::hilarious:
 
Nå må kroppen snart finne utav hva den vil. Kan ikke ligge på rygg, da får man ikke puste. Kan ikke ligge på magen eller på skrått. Kan ikke ligge på høyre side, for hofta gjør vondt. Nå har jeg ligget så lenge på venstre side at det gjør vondt også, men høyre side har ikke blitt bedre. Kan ikke sove sittende, for eneste sittestillinga som funker uten at det føles som om magen skal sprekke er å sitte fremoverlent med magen mellom spredte bein.

Hjelp :bored: Nå er jeg lei.

Hahaha. Du har også fått den sjarmerende sittestillingen der ja? Jeg føler meg som den usexye bryggesjaueren når jeg sitter her og skræver med magen dansende over dåsa mellom beina der et sted. Jepp. Danser. Akkurat nå har frøken ninja hikke ser du, samtidig som hun øver på dobbelt fraspark eller noe i den duren.

Du har ikke sånn BBHugMe du? Jeg kan også bli sliten i hoften når jeg ligger på siden, men den puten har virkelig gjort underverker. Man ligger så mye mer stabilt og det avlaster en hel del. Prøv å finne noe annet du kan ha mellom bena?
 
Helt enig, retningslinjer er riktig og viktig. Noen steder enda mer viktig enn andre, men at det brukes sterk parfyme på sykehuset er uansett ikke greit i utgangspunktet. Noen er jo ekstremt følsomme. Jeg er moderat. Jeg bruker en del parfyme selv, men jeg dynker meg ikke, har alltid en veldig beskjeden mengde når jeg bruker, og jeg tåler det heller ikke når parfymelukten henger igjen i luften eller du får smaken i munnen.

Husker vi satt på flyet fra USA en gang, med et fransk ektepar foran oss, og hun satt og sprayet og sprayet seg med parfyme fra taxfree. Det var helt jævlig. Vi ga beskjed om at det ikke var ok, hun ble forbanna. Vi måtte få hjelp av ansatte om bord for å få henne til å slutte, men hun fortsatte å kalle oss stygge ting på frank gjennom hele flyturen. Jeg forstår det bare ikke!

Uffameg. Det høres ut som en skikkelig kjip flytur [emoji85] Og hva i allverden skal man dynke seg på et fly for?!? Noen eier bare ikke folkeskikk. Slik vil det alltid være.
 
*Humrehumre* [emoji13] Har hørt det skal hjelpe på søvn, i alle fall [emoji56]

Ja, det måtte bli litt perversiteter ut av det? Hihi. Jeg tenkte det samme mens jeg skrev, men hva annet skulle jeg skrive? Jeg kan få alt mulig til å høres perverst ut, enten det er høne, mus, spredte ben eller harde baller. :p
 
Nå må kroppen snart finne utav hva den vil. Kan ikke ligge på rygg, da får man ikke puste. Kan ikke ligge på magen eller på skrått. Kan ikke ligge på høyre side, for hofta gjør vondt. Nå har jeg ligget så lenge på venstre side at det gjør vondt også, men høyre side har ikke blitt bedre. Kan ikke sove sittende, for eneste sittestillinga som funker uten at det føles som om magen skal sprekke er å sitte fremoverlent med magen mellom spredte bein.

Hjelp :bored: Nå er jeg lei.
Vel.. Jeg har rulla sammen vinterdyna og har den mellom beina. Og så har jeg ei pute ved brystkassa, og ei som støtte under ryggen. Så velter jeg meg sånn halvveis på puta, som letter trykket på hofta mens magen hviler på dyna. Såeh, du kan jo prøve det [emoji23] Funker i alle fall her, ligger veldig godt [emoji108]
 
Ja, det måtte bli litt perversiteter ut av det? Hihi. Jeg tenkte det samme mens jeg skrev, men hva annet skulle jeg skrive? Jeg kan få alt mulig til å høres perverst ut, enten det er høne, mus, spredte ben eller harde baller. :p
Enormt med perversiteter. Og du kan ikke skrive noe annet, men jeg greier ikke la være tenke koffert [emoji23] Det gjør i det minste hverdagen ganske ubderholdende.
 
Back
Topp