Skravletråd - Vi som er våkne om natta :)

Våkna kl 4 fordi jeg gleder meg sånn til at vaskebyrået skal komme.... :wacky: Har aldri brukt vaskebyrå før(bortsett fra flyttevask), så er spent på om det blir så bra som jeg håper :P
 
Sovet et par timer i natt i hvertfall. Tung i hodet nå da, hehe. Får se om jeg klarer en liten dupp til eller ikke. Tatt meg litt å drikke, får drikke frem til kl. 08. Er veldig spent, men samtidig ikke. Rar følelse. Klar for det ukjente på godt og vondt. :p Begynner å få litt bekymringer da, men prøver p unngå å tenke for mye. «Hva om det oppstår komplikasjoner?», «hva om det er noe gærent med han som de ikke har sett på UL» osv..

Masse lykke til i dag! Skjønner godt at du er spent :D Gleder meg til det er min tur om 4 uker minus en dag :P

Tusen takk. Har sittet å grint i to timer nå... lukter ikke baby av babyen min lenger :(
Har prøvd å vaske han litt med såpe, men parfymelukta er der fortsatt... :sad010

Og nå er det mating igjen snart, og jeg klarer ikke å legge dem til alene, noe som betyr at jeg må ringe på og da kommer hun parfymedama :( :(

Blir en lang dag i dag, vi skal på kontroll på et annet sykehus også :(
Har nesten ikke sovet.

Har lyst til å be om at noen andre skal hjelpe meg å legge dem til puppen, men vet ikke hva jeg skal si :(

Uff, så kjipt at det skal være sånn! Kan du si at du er allergisk mot parfyme og at du får veldig vondt i hodet av den hun har på seg, så kanskje noen andre kan komme i stedet? Så kanskje hun tar hintet og roer ned på parfymebruken fremover i det minste..
 
Masse lykke til i dag! Skjønner godt at du er spent :D Gleder meg til det er min tur om 4 uker minus en dag :p



Uff, så kjipt at det skal være sånn! Kan du si at du er allergisk mot parfyme og at du får veldig vondt i hodet av den hun har på seg, så kanskje noen andre kan komme i stedet? Så kanskje hun tar hintet og roer ned på parfymebruken fremover i det minste..
Takk for tips. Det skal jeg si.
 
Tusen takk. Har sittet å grint i to timer nå... lukter ikke baby av babyen min lenger :(
Har prøvd å vaske han litt med såpe, men parfymelukta er der fortsatt... :sad010

Og nå er det mating igjen snart, og jeg klarer ikke å legge dem til alene, noe som betyr at jeg må ringe på og da kommer hun parfymedama :( :(

Blir en lang dag i dag, vi skal på kontroll på et annet sykehus også :(
Har nesten ikke sovet.

Har lyst til å be om at noen andre skal hjelpe meg å legge dem til puppen, men vet ikke hva jeg skal si :(
Kan du ikke si at du ikke tåler parfyme? Hvis du klarer? Det er så vanskelig å si sånt... :( jeg fatter egentlig ikke at hun har "lov" å bruke parfyme på en sånn avdeling i det hele tatt!
Håper du klarer å finne mot å gi beskjed og be om noen andre. Kanskje hun tenker seg om neste gang..
Lykke til. Stor klem ❤️ps: parfymelukten gikk bort til slutt. Satt mest i klærne og teppet. Så det tok jeg bare bort og vaska
 
Fikk sove til 5:50. :) Vel, utenom de vanlige doturene. Da var det et dyr utenfor huset og minstehunden begynte å ule!

Begynner å bli et skikkelig ork å snu seg om natta forresten.

Håper det går bra med soving, rier, fot, varme, mindfulness, klistremerkebaby, PKS, vaskebyrå, parfyme og alt annet i dag. :)
 
Våkna litt før 6 :wtf: Stod tilslutt opp og satte meg i loftstua mens resten av hytta sover. Hadde jeg vært hjemme hadde jeg nok fått et par timer ekstra på sofaen, men her er det vaaaarmt
 
Koselig med besøk i natten. Håper det tar seg realt opp og blir fødsel inneværende døgn for deg, Tiril.

Og håper smertene i foten gir seg også. Ikke kjekt.

Er en del plager man skal leve med i disse lykkelige omstendighetene, det er sikkert.

Satser forresten på at slumre sovnet med metoden, siden det ble stille fra den kanten. Tvi tvi!

Nattens første tissetur unnagjort her og det er så varmt at jeg bare peser. Frøkna ligger på tvers her i sengen med meg også, og jeg dytter litt i henne. Føler jeg dår helt åndenød når hun er nær meg, V a r m t!

Prøvde først en gang, men leggen nekta. Sto opp, tok 30 squats, prøvde igjen, sovnet. Takk! Man skal ikke kimse av mindfulness/meditasjon!
 
Våknet ca 2:20 av at jeg skulle snu meg. Må ha gryntet eller uffet meg eller noe, for samboeren lurte på om det gikk bra. Ble selvsagt lysvåken, gikk og tisset, prøvde å sove mer. Ble liggende å tenke på Handmaid's Tale, særlig siste episode. Halv 4 var jeg blitt så sulten at jeg måtte spise brødskive med skinkeost. Skal lese ferdig forumet, tisse igjen, spyle beina i kaldt vann, og så prøve den der sovinga igjen.

Vi så ferdig siste sesongen av Handmaids i forigårs, den har blitt værende i hodet til både meg og mannen! Åå, må vente helt til april med fortsettelsen!
 
Tør ikke sove. Barnepleieren her bruker så mye parfyme (hva faen, hvilke BARNEPLEIERE bruker parfyme?!?!?!), og nå stinker det av tvilling 1 så jeg er livredd for at han skal bli påvirket av lukta og dø i krybbedød :sad010

Først; tvilling 1 greier seg helt sikkert. Lub har ingen artikler vedrørende parfyme. Dog er det veldig, veldig trist at du har en så følelsesløs barnepleier at hun både bekymrer deg og setter spor av seg selv på baby, utstyr og rom.

Der klikka faktisk for meg. Hva i svarte? Jeg ER faktisk allergisk mot parfyme. Det er også én av de tingene jeg spyr av når jeg IKKE er gravid. Visste ikke at dette var noe jeg måtte tenke på en gang? Hvem i huleste tenker at det er greit å ha parfyme på et sykehus???? Jeg har til og med sendt venner på badet med klut og såpe når de har vært på besøk hos meg mens jeg har vært gravid.

Jeg har tatt den som en selvfølge at hverken persoell, de andre mødrene på rommet eller barnefar har parfyme. Nå må jeg tydeligvis ta en skikkelig runde på dét.

Og vær så snill ta det opp med sykehuset; både for din del, og for min. Det er ikke akseptabelt i det hele tatt.
 
Vi så ferdig siste sesongen av Handmaids i forigårs, den har blitt værende i hodet til både meg og mannen! Åå, må vente helt til april med fortsettelsen!
Ja, det er jo altfor lenge! Grugleder meg. :nailbiting:
 
Sov fra 7-8 en gang til 10:15 forresten. :) (I tillegg til 23:30-5:50.)
 
Tusen takk. Har sittet å grint i to timer nå... lukter ikke baby av babyen min lenger :(
Har prøvd å vaske han litt med såpe, men parfymelukta er der fortsatt... :sad010

Og nå er det mating igjen snart, og jeg klarer ikke å legge dem til alene, noe som betyr at jeg må ringe på og da kommer hun parfymedama :( :(

Blir en lang dag i dag, vi skal på kontroll på et annet sykehus også :(
Har nesten ikke sovet.

Har lyst til å be om at noen andre skal hjelpe meg å legge dem til puppen, men vet ikke hva jeg skal si :(

Skjønner deg kjempegodt, husker hvor kjipt jeg syntes det var at min baby lukta parfyme etter et besøk. Ble sånn at før navnefesten til storebror sendte jeg melding til «verstingene», dvs svigermor og svigersøstre og ba de om å la være å ha på seg parfyme akkurat den dagen. Følte meg ganske kjip som gjorde det, men følte det måtte til. Stakkars baby som blir helt bada i forskjellige parfymer!

Trodde virkelig at sykehus hadde retningslinjer ang parfymebruk?
 
Først; tvilling 1 greier seg helt sikkert. Lub har ingen artikler vedrørende parfyme. Dog er det veldig, veldig trist at du har en så følelsesløs barnepleier at hun både bekymrer deg og setter spor av seg selv på baby, utstyr og rom.

Der klikka faktisk for meg. Hva i svarte? Jeg ER faktisk allergisk mot parfyme. Det er også én av de tingene jeg spyr av når jeg IKKE er gravid. Visste ikke at dette var noe jeg måtte tenke på en gang? Hvem i huleste tenker at det er greit å ha parfyme på et sykehus???? Jeg har til og med sendt venner på badet med klut og såpe når de har vært på besøk hos meg mens jeg har vært gravid.

Jeg har tatt den som en selvfølge at hverken persoell, de andre mødrene på rommet eller barnefar har parfyme. Nå må jeg tydeligvis ta en skikkelig runde på dét.

Og vær så snill ta det opp med sykehuset; både for din del, og for min. Det er ikke akseptabelt i det hele tatt.

Jeg er også allergisk mot parfyme. Det skal jeg jammen skrive i fødebrevet. Uaktuelt å ligge der å trykke og så lukter det parfyme oppi trynet mitt.
 
Jeg er også allergisk mot parfyme. Det skal jeg jammen skrive i fødebrevet. Uaktuelt å ligge der å trykke og så lukter det parfyme oppi trynet mitt.

Ja, det ble plutselig førstepri. Det jeg trodde var en selvfølge. Helt ufattelig.

Selv om det er uhyre trist du opplevde det Tigermor, er jeg glad du deler med oss så vi kan forberede oss på det [emoji4]

Håper alt står bra til [emoji4]
 
Først; tvilling 1 greier seg helt sikkert. Lub har ingen artikler vedrørende parfyme. Dog er det veldig, veldig trist at du har en så følelsesløs barnepleier at hun både bekymrer deg og setter spor av seg selv på baby, utstyr og rom.

Der klikka faktisk for meg. Hva i svarte? Jeg ER faktisk allergisk mot parfyme. Det er også én av de tingene jeg spyr av når jeg IKKE er gravid. Visste ikke at dette var noe jeg måtte tenke på en gang? Hvem i huleste tenker at det er greit å ha parfyme på et sykehus???? Jeg har til og med sendt venner på badet med klut og såpe når de har vært på besøk hos meg mens jeg har vært gravid.

Jeg har tatt den som en selvfølge at hverken persoell, de andre mødrene på rommet eller barnefar har parfyme. Nå må jeg tydeligvis ta en skikkelig runde på dét.

Og vær så snill ta det opp med sykehuset; både for din del, og for min. Det er ikke akseptabelt i det hele tatt.

Jeg reagerte veldig på det.
Lukter fortsatt av lille babyen min :( skal bade han og prøve å vaske håret hans i kveld.
Og det fine babyteppet jeg har strikket til han har hun også hatt inntil seg :(
Ble en kjempevanskelig greie...

Jeg plages med migrene og parfymelukt er alltid en trigger til det (sant andre sterke/kjemiske lukter). Vet ikke om det er det samme som å være allergisk, men det sliter iallefall veldig. Blir kvalm av den parfymelukta og tenker på hvordan lillegutt må ha det :( håper ikke det plager han. :sad010

Skal ta det opp, men vet ikke hvem jeg skal ta det med.
Hjelper ikke det grann at hun barnepleieren og jeg hadde null kjemi. Håper jeg aldri ser henne igjen.
Hun satt å skravla med meg klokka 3 i natt..... kunne ikke holde kjeft når jeg ville dobbeltamme og ha fred.
Aldri vært så glad for et vaktskifte noen gang!
 
Back
Topp