Skravletråd - Vi som er våkne om natta :)

Nå har de dratt
5428EF17-7322-45F5-AF3A-77C56BF97E93.jpeg
 
Altså, jeg nevnte for noen denne "graviditetsinsomniaen" som mange opplever, og hun mente at det var bra å få trent seg opp i å være utslitt. Det henger jo ikke på greip i hele tatt. :p Det må jo være bedre å være godt uthvilt hvis man har en periode foran seg som blir slitsom!
 
Altså, jeg nevnte for noen denne "graviditetsinsomniaen" som mange opplever, og hun mente at det var bra å få trent seg opp i å være utslitt. Det henger jo ikke på greip i hele tatt. :p Det må jo være bedre å være godt uthvilt hvis man har en periode foran seg som blir slitsom!
Hvordan definerer du en periode? Jeg sliter fremdeles med søvnproblemene til 9-åringen min :)
 
Altså, jeg nevnte for noen denne "graviditetsinsomniaen" som mange opplever, og hun mente at det var bra å få trent seg opp i å være utslitt. Det henger jo ikke på greip i hele tatt. :p Det må jo være bedre å være godt uthvilt hvis man har en periode foran seg som blir slitsom!
Min logiske sans er enig med resonnementet ditt. Samtidig så er jeg faktisk mindre utslitt av å våkne hundre og ørten ganger nå, enn det jeg var for en stund siden... så.. i don’t know. :think005 Bestiller en baby som liker å sove, sånn for sikkerhetsskyld :laughing021
 
Ville klage litt over at jeg er våken, men er så trøtt at jeg skal prøve å sove isteden. :p
 
Det gikk ikke. Sitter på stua og drikker vann. Kapitulerte til slutt forrige uke og kjøpte vann siden springvannet smakte så jævlig. Det ser ut til å funke. Så selv om det føles litt rart å betale 5 kr for 1,5 liter av noe som egentlig er gratis, så må det jo være bedre enn å motvillig drikke masse klissete cola.
 
Min logiske sans er enig med resonnementet ditt. Samtidig så er jeg faktisk mindre utslitt av å våkne hundre og ørten ganger nå, enn det jeg var for en stund siden... så.. i don’t know. :think005 Bestiller en baby som liker å sove, sånn for sikkerhetsskyld :laughing021

Jeg tror det kan være noe fornuftig i å herdes litt, men de to forrige fødslene mine var begge etter netter hvor jeg ikke sov i det hele tatt, og det er litt bortkastet:)
 
Det gikk ikke. Sitter på stua og drikker vann. Kapitulerte til slutt forrige uke og kjøpte vann siden springvannet smakte så jævlig. Det ser ut til å funke. Så selv om det føles litt rart å betale 5 kr for 1,5 liter av noe som egentlig er gratis, så må det jo være bedre enn å motvillig drikke masse klissete cola.
Godt valg.
 
Det gikk ikke. Sitter på stua og drikker vann. Kapitulerte til slutt forrige uke og kjøpte vann siden springvannet smakte så jævlig. Det ser ut til å funke. Så selv om det føles litt rart å betale 5 kr for 1,5 liter av noe som egentlig er gratis, så må det jo være bedre enn å motvillig drikke masse klissete cola.

Smart valg det ja. Jeg synes også springvann kan smake hugg og helvete, ikke minst kan det lukte - og DA klarer jeg ikke drikke det. Jeg sverger for det meste til taffelvannet til Rema 1000.
 
Min logiske sans er enig med resonnementet ditt. Samtidig så er jeg faktisk mindre utslitt av å våkne hundre og ørten ganger nå, enn det jeg var for en stund siden... så.. i don’t know. :think005 Bestiller en baby som liker å sove, sånn for sikkerhetsskyld :laughing021
Jeg har blitt fortalt at hormonene under graviditeten gjør at vi tåler mye bedre å være våken om nettene, og derfor ikke blir utslitt på samme måte som om man hadde fått like lite søvn uten å være gravid. Men kan ikke si det kommer fra en pålitelig kilde altså :p
 
for min del har det vært likt med alle 4 graviditeter. vokner på natta og er lenge våken,men tror det er bra for å forberede seg til babyen kommer og morsinnstinktene kikker inn for fullt slik at man skal våkne av den minste bevegelse/lyd babyen lager❤ er våken mange ganger iløpe av natta og når ungene våkner har jeg alt vært våken og gjort unna gårdagens husarbeid i flere timer.
 
for min del har det vært likt med alle 4 graviditeter. vokner på natta og er lenge våken,men tror det er bra for å forberede seg til babyen kommer og morsinnstinktene kikker inn for fullt slik at man skal våkne av den minste bevegelse/lyd babyen lager❤ er våken mange ganger iløpe av natta og når ungene våkner har jeg alt vært våken og gjort unna gårdagens husarbeid i flere timer.
Hovedutfordringen min nå er at morsinstinktet tydeligvis også gjelder bråkete, snorkete, mumlende samboere som ikke har fått utdelt samme kvote hormoner :smiley-angry026 våkner når han snur seg, puster tungt, lager en lyd, snorker... kan jo ikke vekke den stakkars mannen fordi han puster om natta :laughing002
 
Jeg tror jeg har oppdaget en fascinerende ny egenskap! Det ser ut til at kroppen her er kjemperask til å etablere ny døgnrytme rett og slett. Hadde lagt merke til tidligere i graviditeten at jeg hadde faste tidspunkt å våkne på. Evt flere netter på rad der jeg fikk sove hele natta. For noen netter siden ble jeg vekt av hunden litt før 4, og har etter dét våknet klokka 4 hver natt!

Det er som en slags superheltpower som ingen vil ha. Kunne jeg ikke bare lært meg å fly isteden?
 
Jeg har ikke det morsinnstinktet med å våkne jeg. Søvnløs nå ja, mye, men når baby blir født blir jeg sovedyr igjen nattestid. Jeg elsker å sove, og med de to andre måtte jeg ofte vekkes av mannen når de ga signaler om at de var sultne. Han våkner med én gang, og sovner igjen like fort. Jeg våkner gjerne ikke, men vekkes jeg eller først våkner, sliter jeg med å sove igjen, Helt dust!
 
Tror ikke-gravide jeg sovner fort igjen hvis jeg våkner. Hadde vært interessant med noen netter alene egentlig, å se om null forstyrrelser hadde hjulpet i hele tatt. Skal spise litt nå, og så drar samboeren litt før 7, så får prøve igjen da.
 
Jeg har alltid slitt med å få sove igjen hvis jeg først vekkes. Noe driiiiiid for å være ærlig.

Nå ligger jeg med magevondter og får i alle fall ikke sove, men å stå opp er rimelig uaktuelt det også. Altfor tidlig, sovet altfor lite,
 
Så lei av brødskive/knekkebrød m/skinkeost eller brunost. :yuck: Hva annet kan man spise?
 
Hovedutfordringen min nå er at morsinstinktet tydeligvis også gjelder bråkete, snorkete, mumlende samboere som ikke har fått utdelt samme kvote hormoner :smiley-angry026 våkner når han snur seg, puster tungt, lager en lyd, snorker... kan jo ikke vekke den stakkars mannen fordi han puster om natta :laughing002
samme hær ,heheh
 
Våknet av at samboeren var på do 2:45. Lei denne ugletilværelsen!
 
Back
Topp