• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Skravletråd uke 29

God morgen alle sammen! Ferien er over for min del, første møte er 09.00.

Jeg skal etter en natt med masse angst og bekymringer kontakte jordmor eller poliklinikk ang svangerskapet og hvorvidt jeg skal fullføre det.

Det føltes så riktig å få dette barnet, og så snur en samtale med mamma alt på hodet. Jeg skulle jo ikke ha flere barn, og hun sier "jeg vil ikke legge meg bort i valget, men det blir veldig vanskelig for dere og urettferdig ovenfor de andre barna å få en til".

Jeg må dra på sykehuset for å få snakket med noen. Mannen støtter meg uansett og vil ikke mene noe bastant. Det er OK og velkomment med en til, og han forstår hvis jeg tar abort.

Livet altså...
Kjære deg!
Ønsker deg lykke til med valget! Å husk at det er du/dere som skal bestemme [emoji173]

Da tusler jeg stille og rolig inn på dette forumet - har såvidt vært innom før - en spontanabort og tre kjemiske i løpet av en to-årsperiode for noen år tilbake (fire år siden nå) gjorde at vi la hele barneprosjektet vekk og bestemte oss for å gå videre i livet uten barn - men når man lar seg rive med på sommerferie kan ting brått skje, viser det seg ;) Termin ifølge terminkalkulatur er 27. mars. Er livredd og overvelda, men samtidig veldig glad, og kjenner at jeg virkelig håper at dette sitter nå :) Går på progesteronstøtte og blodfortynnende (mest pga. ferie til Roma, drar senere denne uka...). Kjenner jeg bare vil at to-tre uker til skal gå og at vi kan få tatt den tidlige ultralyden, da håper og tror jeg at ting vil føles mer virkelig.....

Gratulerer så mye! Håper spiren sitter helt til mars[emoji256][emoji256]

Takk takk, vi er veldig spente, tror ikke jeg klarer å ta dette innover meg før tidlig ultralyd bekrefter at det er hjertelyd. Fikk bestilt tidlig ultralyd nå i ettermiddag, skal inn om nøyaktig to uker - blir nok de lengste to ukene i mitt liv, hehe.

Det skjønner jeg veldig godt! Hvor langt er du på vei?

Tusen takk.
Håper det kan gå bra likevel, men prøver å være realistisk.

Jeg krysser fingrene for at du har et tregt egg! Man kan jo ikke slutte å håpe bare for å skjerme seg selv (selv om jeg nok har samme type beskyttelsesmekanisme).

Noen som har bestilt tidlig ul på volvat her over nettet? (Oslo) skal man liksom trykke på bestill gynekologisk undersøkelse? Finner ingrn som heter "tidlig ul" :confused:

Jeg krysser fingrene for at du har et tregt egg! Man kan jo ikke slutte å håpe bare for å skjerme seg selv (selv om jeg nok har samme type beskyttelsesmekanisme).
Tusen takk.
Nei uansett hvor mye man prøver klarer man ikke knekke håpet før det er over. Fant ut det i høst da jeg etter fire uker/tre UL som ikke var oppløftende fremdeles hadde håp om hjerteslag på den fjerde..

Noen som har bestilt tidlig ul på volvat her over nettet? (Oslo) skal man liksom trykke på bestill gynekologisk undersøkelse? Finner ingrn som heter "tidlig ul" :confused:
Hvor langt på vei er du? Lurer på om jeg en gang leste noe om når jm tok over ul på volvat, men usikker så tror kanskje du må krysse av på det ja.

Nå er jeg 6+6 tenkte bestille til jeg var 8+0
Fant en infoside der det står at gynekologene på Volvat tar UL fra uke 6. Innvendig frem til 10 uker. Er et punkt på bestillingslisten som heter svangerskapskontroll/gynekologi for gravide. Men de hadde en infoside om ultralyd for gravide og der stod det telefon nr til flere av sentrene. Kanskje ta en telefon imorgen?
Husket ikke om det var noen forskjell ift innvendig/utvendig ul og bestilling, men så ikke sånn ut.

Tusen
Fant en infoside der det står at gynekologene på Volvat tar UL fra uke 6. Innvendig frem til 10 uker. Er et punkt på bestillingslisten som heter svangerskapskontroll/gynekologi for gravide. Men de hadde en infoside om ultralyd for gravide og der stod det telefon nr til flere av sentrene. Kanskje ta en telefon imorgen?
Husket ikke om det var noen forskjell ift innvendig/utvendig ul og bestilling, men så ikke sånn ut.
Tusen takk! Da ringer jeg i morgen :D

Ønsker deg all lykke til eskimonika [emoji173]️

Her var det rødbrunt blod idagtidlig [emoji22] klamrer meg til håper om at det var pga sex igår kveld, og at jeg slipper å se mer til det. Mandag og TUL kan plutselig ikke komme fort nok!! [emoji20]

Fikk igår svar på fredagens prøve. Alt for lav for 19dpo/4+5. Ligger under absolutt alt jeg finner av referanseverdier og tabeller. Har ikke fått svar på gårsdagens prøve enda, men har mistet alt håp.
Går på metformin, prednisolon og Lutinus som støttebehandling i håp om at det skulle hjelpe oss å beholde. Kom ihvertfall over grensa for kjemisk, men liten vits i å opprettholde et svangerskap som ikke er liv laga..

Bare å spørre.

Ånei! Hvordan går det med deg? Har du fått svar på de andre prøvene?

Her var det rødbrunt blod idagtidlig [emoji22] klamrer meg til håper om at det var pga sex igår kveld, og at jeg slipper å se mer til det. Mandag og TUL kan plutselig ikke komme fort nok!! [emoji20]

Så utrolig vondt å måtte vente så lenge :( noen mulighet for å fremskynde TUL?

Idag er jeg 4+5 og igår kveld begynte blødningene og ganske bra med smerter.. fortsatt ikke gitt seg, ikke så positiv til dette lenger.. [emoji17][emoji30]

Håper det går bra! [emoji173]️

Back
Topp