Skravletråd uke 29

Jepp.
Jeg tror nok for min del den kalkulatoren som tar hensyn til ulike faktorer er nærmest mulig min risiko mtp bakgrunnshistore. Prøver tenke at jeg ikke får gjort særlig mer fra eller til og vet at jeg får svar neste mandag.
Ikke sant. Egentlig en god egenskap å tenke at akkurat nå får man ikke gjort noe :)
Hvordan går det med deg nå da?

Jeg ringte legesenteret i dag for å få time, men legen min har ikke ledig før 1 august. Da er jeg 6+1 i tilfelle og jeg vet ikke om det går an å vente så lenge for å utelukke at den sitter i eggleder? Jeg tror ikke den gjør det, men er 4+0 og har mye mensmurringer. Jeg var til tidlig UL med førstemann for å utelukke det siden jeg har fjernet den ene eggstokken fra før.

Jepp, har ferie nå, men får gjort særs lite. Hvordan er formen din?
Jeg er ikke kvalm sånn som deg da. Får bare enkelte bølger når det kommer en lukt nesa mi reagerer på.
Jeg er mest stressa pga historikk med mange aborter og blødninger til og fra fra fredag. Venter på blodprøvesvar og UL om en uke.

Ikke sant. Egentlig en god egenskap å tenke at akkurat nå får man ikke gjort noe :)
Hvordan går det med deg nå da?
Hehe. Prøver hele tiden å minne meg selv på det. Lå i natt og nesten bestilte UL-time til idag/denne uka, men kom til at det ikke var verdt det. Kunne kanskje fått vite akkurat hvor blødningen kom fra, men ikke så gode sjanser for å se hjerteaktivitet selv om alt skulle være iorden.
Får snakke med kjæresten utover hvis nervene mine tar helt overhånd. Venter på disse prøvesvarene...

Jeg ringte legesenteret i dag for å få time, men legen min har ikke ledig før 1 august. Da er jeg 6+1 i tilfelle og jeg vet ikke om det går an å vente så lenge for å utelukke at den sitter i eggleder? Jeg tror ikke den gjør det, men er 4+0 og har mye mensmurringer. Jeg var til tidlig UL med førstemann for å utelukke det siden jeg har fjernet den ene eggstokken fra før.
Er det ikke mellom 5-7 uker man gjerne finner det ut?
min lege mistenkte ex u hos meg i høst og sendte henvisning til sykehuset da jeg var 5 uker. Fikk time på sykehuset en uke etterpå, men hadde beskjed om å følge med mtp smerter.
Murringer er jo veldig vanlig svangerskapstegn da.

Hos meg fant de ingenting før uke 6+1. 5+1 så gyn ingenting. Men usikker på om det var dårlig ulaparat eller dårlig gyn (hun var i allefall ikke flink på å være medmenneske)

Er det ikke mellom 5-7 uker man gjerne finner det ut?
min lege mistenkte ex u hos meg i høst og sendte henvisning til sykehuset da jeg var 5 uker. Fikk time på sykehuset en uke etterpå, men hadde beskjed om å følge med mtp smerter.
Murringer er jo veldig vanlig svangerskapstegn da.

Hos meg fant de ingenting før uke 6+1. 5+1 så gyn ingenting. Men usikker på om det var dårlig ulaparat eller dårlig gyn (hun var i allefall ikke flink på å være medmenneske)

Takk for svar! Da kan det jo være det går fint å ta timen 6+1. [emoji4] jeg la igjen en beskjed til legen min om problemstillingen, så jeg hører kanskje fra henne senere. Jeg skulle uansett ringe legesenteret i morgen.

Med første ble jeg sendt til UL samme dag som jeg var inne, kom til en turnuslege som sikkert ikke ville ta noe sjanse. Sist hadde jeg ikke mistanke om exu for jeg hadde ikke så mye vondt. Tror egentlig det går bra denne gangen og, har
mye mensmurringer, men det er mest i midten av magen og i korsryggen,
og føler meg oppblåst. Minner om første gang jeg ble gravid og fikk en sønn, så tar det som et godt tegn[emoji846]

Så bra. Murringer midt i magen og korsryggen er jo ganske vanlig svangerskapstegn.
Jeg skal ha UL 6+1, men det har ikke direkte med mistanke om ex u å gjøre.

Jeg er ikke kvalm sånn som deg da. Får bare enkelte bølger når det kommer en lukt nesa mi reagerer på.
Jeg er mest stressa pga historikk med mange aborter og blødninger til og fra fra fredag. Venter på blodprøvesvar og UL om en uke.

Høres ikke så gøy ut det heller. Når får du svar på blodprøvene? Håper det går rette veien for deg denne gangen!

Høres ikke så gøy ut det heller. Når får du svar på blodprøvene? Håper det går rette veien for deg denne gangen!
Tusen takk.

nei, ikke gøy i det hele tatt. Har pleid å få svar på kvelden samme dag, men fikk ikke på fredag og har enda ikke fått svar på hverken den eller dagens. Vet ikke om det går tregere fordi det er ferietid eller om det har skjedd en glipp ift å sende info til meg eller hva. Får ringe ikveld hvis ikke tenker jeg.
Håper å få svar på helst begge, men ihvertfall den fra fredag idag. Vet ikke helt hvordan jeg skal takle det hvis vi mister enda en gang. Har hatt 1 SA, 1 MA og 4 kjemiske siden september.

Da er det bestemt at jeg og mannen ikke vil vite kjønn denne gangen [emoji173] er det noen som har erfagering med å la jordmor på OUL skrive en liten lapp med kjønn på, slik at dere kan brette den sammen, ta med hjem og evt. se på den dersom dere angrer på at dere har bestemt å ikke vite?
Er litt redd for å angre på et punkt [emoji28] Veldig kjipt å bestille ny ultralyd for det. [emoji23]

Det med lapp har jeg også tenkt til [emoji38] er så vinglepetter.. [emoji28] vil egentlig ikke vite nå. Fikk spenningen der med første. Men guuuud.. lurer sånn på hva det blir [emoji85] redd den lappen blir revet opp første kvelden [emoji849][emoji57]

Da er det bestemt at jeg og mannen ikke vil vite kjønn denne gangen [emoji173] er det noen som har erfagering med å la jordmor på OUL skrive en liten lapp med kjønn på, slik at dere kan brette den sammen, ta med hjem og evt. se på den dersom dere angrer på at dere har bestemt å ikke vite?
Er litt redd for å angre på et punkt [emoji28] Veldig kjipt å bestille ny ultralyd for det. [emoji23]

Spennende! Jeg og mannen måååå vite, men ingen andre skal få vite. Vi skal late som om at vi ikke ville vite eller at kjønnet ikke ble vist.

Å få kjønnet skrevet på en lapp er jo veldig greit, sånn tilfellet dere angrer[emoji23]

God morgen alle sammen! Ferien er over for min del, første møte er 09.00.

Jeg skal etter en natt med masse angst og bekymringer kontakte jordmor eller poliklinikk ang svangerskapet og hvorvidt jeg skal fullføre det.

Det føltes så riktig å få dette barnet, og så snur en samtale med mamma alt på hodet. Jeg skulle jo ikke ha flere barn, og hun sier "jeg vil ikke legge meg bort i valget, men det blir veldig vanskelig for dere og urettferdig ovenfor de andre barna å få en til".

Jeg må dra på sykehuset for å få snakket med noen. Mannen støtter meg uansett og vil ikke mene noe bastant. Det er OK og velkomment med en til, og han forstår hvis jeg tar abort.

Livet altså...

Livet altså.. der sa du det!

Vi venter nr 4.. og Hadde vi blitt gravid for 2 mnd siden er jeg 100% sikker på at vi hadde tatt abort.

Det er mye å tenke over og det å vite at valget man ender på er det rette er søren ikke lett å vite.

Håper samtalen på sykehuset gir deg mye klarhet[emoji173]️

Takk for omtanken dere :Heartred

Jeg har hatt en kjempefin samtale med jordmor, og skal på sykehuset til ultralyd senere i uka.
Vi har lagt en plan for hvordan jeg kan bli sikker på det jeg tviler på rundt abort eller ikke.

Klem til dere som spotter, og klem til dere som kjenner på kvalmen.

Håper dere alle allikevel lager dere en så fin dag som mulig :)

Er det flere som raper mye? Altså bare luft, og ikke på grunn av at man har spist eller drukket nor

Jeg gjorde det veldig mye i uke 3 og begynnelsen av uke 4. Altså før jeg i det hele tatt viste at jeg var gravid. Men, var sår i halsen, og trodde det skyldtes halspastillene[emoji23] Gikk å smårapte nesten hele tiden.

Nå er det ikke så mye raping men utrolig mye luft. -som kommer ut andre veien da.

Jeg gjorde det veldig mye i uke 3 og begynnelsen av uke 4. Altså før jeg i det hele tatt viste at jeg var gravid. Men, var sår i halsen, og trodde det skyldtes halspastillene[emoji23] Gikk å smårapte nesten hele tiden.

Nå er det ikke så mye raping men utrolig mye luft. -som kommer ut andre veien da.

Hehe. Så godt å høre at det ikke er vare meg. Høres jo veldig delikat ut når det kommer luft opp hele tiden[emoji23]

Takk for omtanken dere :Heartred

Jeg har hatt en kjempefin samtale med jordmor, og skal på sykehuset til ultralyd senere i uka.
Vi har lagt en plan for hvordan jeg kan bli sikker på det jeg tviler på rundt abort eller ikke.

Klem til dere som spotter, og klem til dere som kjenner på kvalmen.

Håper dere alle allikevel lager dere en så fin dag som mulig :)

Veldig glad for å høre at det ble et fint møte. Håper virkelig du lander på noe du føler blir helt rett for dere. Har du fått time til UL?

Veldig glad for å høre at det ble et fint møte. Håper virkelig du lander på noe du føler blir helt rett for dere. Har du fått time til UL?

Nei, jeg ringt ett minutt etter telefontiden så må vente til i morgen.
Og gynekologen jeg har brukt tidligere har ferie ut uke 30.

Jeg er mye roligere nå. Når jeg kommer på poliklinikken tror jeg følelsen av hva som er rett kommer av seg selv.

Kjenner jeg sliter med denne kvalmen altså[emoji19] vanligvis når man er syk kan man trøste seg med at det går over om maks en uke, men nå kan det altså ta 2 måneder før det går over.. og jeg har heller ingen matlyst og har enda ikke funnet noe mat som hjelper[emoji30] Haha, ble en liten klagepost det her, jeg får vel bare prøve å bli litt glad i kvalmen..

Tusen takk.

nei, ikke gøy i det hele tatt. Har pleid å få svar på kvelden samme dag, men fikk ikke på fredag og har enda ikke fått svar på hverken den eller dagens. Vet ikke om det går tregere fordi det er ferietid eller om det har skjedd en glipp ift å sende info til meg eller hva. Får ringe ikveld hvis ikke tenker jeg.
Håper å få svar på helst begge, men ihvertfall den fra fredag idag. Vet ikke helt hvordan jeg skal takle det hvis vi mister enda en gang. Har hatt 1 SA, 1 MA og 4 kjemiske siden september.

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut! Har du fått noe svar nå? Ville tro det er ferien som gjør at det tar tid for selve lab-testen tror jeg ikke tar noe særlig tid. Får du noen medisiner nå? Sorry hvis jeg spør for mye [emoji85]

Back
Topp