Skravletråd uke 29

Jeg er 4+2 uker på vei, det virker som det har avtatt litt! Men skal være litt obs, for vil ikke ha altfor høye håp når blødninger skjer, men sett at det ikke blør mer kan jeg anta at det har vært ufarlig!

Skjønner deg veldig godt altså! Har selv skrudd ned forventningene helt. Har aldri vært gravid før, så heller ikke hatt SA. Men har pcos og har prøvd lenge, så det føles for godt til å være sant. Prøver å tenke at nå vet jeg i alle fall at jeg kan bli gravid. Så får man bare håpe at det sitter, men tør liksom ikke helt tro på dette..

Håper i alle fall blødningene dine gir seg ❤️

Skjønner deg veldig godt altså! Har selv skrudd ned forventningene helt. Har aldri vært gravid før, så heller ikke hatt SA. Men har pcos og har prøvd lenge, så det føles for godt til å være sant. Prøver å tenke at nå vet jeg i alle fall at jeg kan bli gravid. Så får man bare håpe at det sitter, men tør liksom ikke helt tro på dette..

Håper i alle fall blødningene dine gir seg [emoji173]️

Enig! Håper det ordner seg for dere også![emoji177]

Ny uke, nye muligheter :)

Første morgen uten å ta g-test for min del - stolt av meg selv :p
Haha. Ikke verst å ha kommet dit da!
Jeg ser ikke poenget med å teste mer. Kan ikke stole på ukeindikatorene og de andre vil ikke gi meg informasjon jeg ikke allerede har.

Åh, jeg tok siste digital i går. Visste at jeg gikk glipp av 3+, men følte testen bare lå å erta meg [emoji14] godt å endelig "bare være gravid". :)
Her starta dagen med ømme pupper. Var også veldig trøtt ift det jeg har vært tidligre. Helt sykt digg å kjenne tydelige symptomer.
Men synes tiden går altfor sakte da [emoji14] prøver å tenke at det snart er ferie, og da jeg tar ferie er jeg inni uke 8 [emoji14] tilbake fra ferie er jeg inne i uke 10 :)
Plutselig går det kjempefort. Blunk et par ganger og så er vi plutselig i mars

Da er det bestemt at jeg og mannen ikke vil vite kjønn denne gangen [emoji173] er det noen som har erfagering med å la jordmor på OUL skrive en liten lapp med kjønn på, slik at dere kan brette den sammen, ta med hjem og evt. se på den dersom dere angrer på at dere har bestemt å ikke vite?
Er litt redd for å angre på et punkt [emoji28] Veldig kjipt å bestille ny ultralyd for det. [emoji23]
Artig. Greit å ha den back-up muligheten ja.Har hørt andre tenker på det, blant annet fordi en part vil vite og den andre ikke. Blir spennende å se.

God morgen alle sammen! Ferien er over for min del, første møte er 09.00.

Jeg skal etter en natt med masse angst og bekymringer kontakte jordmor eller poliklinikk ang svangerskapet og hvorvidt jeg skal fullføre det.

Det føltes så riktig å få dette barnet, og så snur en samtale med mamma alt på hodet. Jeg skulle jo ikke ha flere barn, og hun sier "jeg vil ikke legge meg bort i valget, men det blir veldig vanskelig for dere og urettferdig ovenfor de andre barna å få en til".

Jeg må dra på sykehuset for å få snakket med noen. Mannen støtter meg uansett og vil ikke mene noe bastant. Det er OK og velkomment med en til, og han forstår hvis jeg tar abort.

Livet altså...
Masse lykke til! Det kan ikke være lett, men bare du og mannen kan vite hva som er rett for deres familie. Godt dere har støtte i hverandre.

God morgen![emoji173]️
Her startet dagen med å måtte stoppe bilen på vei til jobb for å spy.. ikke bare en gang[emoji21] har 20 min med bil til jobb..
Kan bli noen morsomme uker med andre ord. Men greit å kjenne litt også.

Sitter i senga og prøver å spise noe før jeg står opp, men det er ikke mye som går ned nå. Heldigvis kommer ingenting opp igjen. Andre som har det sånn? (Og hvorfor funker ikke spy-emojien fra iPhone??) [emoji4]
Tøft å ha det sånn.

Sender en klem til dere som spyr og spotter brunt [emoji173]️

Jeg er i Ok form, 6 uker idag. Fikk svar på fredagens hcg-prøve idag, som var på 7336. Fornøyd med den [emoji3] så det er det en lang uke til TUL..
Barna og mannen begynte på ferien idag, og her er det bare regn i sikte [emoji20] håper det endrer seg snart, kan bli en lang ferie viss ikke [emoji849]
Flott hcg da.
Venter fremdeles på svar på mine prøver...

Ja, tenk det :O må bare nyte det mens man kan :)
Jepp. Husker en kollega følte det som at jeg hadde mye kortere svangerskap enn alle andre for det sa bare svupp og så var det tid for fødsel..

Artig. Greit å ha den back-up muligheten ja.Har hørt andre tenker på det, blant annet fordi en part vil vite og den andre ikke. Blir spennende å se.
Ja, blir spennende å se om vi klarer å holde oss (i første omgang frem til ultralyden!) Det kommer nok til å komme øyeblikk hvor vi gjerne vil vite om det er jente eller gutt med tanke på klær osv. Hender jo jeg ser noen veldig søte kjoler, og sier "DEN skal jeg kjøpe hvis jeg får jente neste gang!" Har nemlig gutt fra før. [emoji28] Men det virker veldig spennende å ikke vite det og! Så jeg har lyst til å prøve [emoji4]

Jepp. Husker en kollega følte det som at jeg hadde mye kortere svangerskap enn alle andre for det sa bare svupp og så var det tid for fødsel..
Er sånn jeg har følt det med alle andre som er gravide.
Akkurat nå er jeg vel mest utålmodig på den sa-statestikken. Er så vanskelig å tenke 80%!!! Sjanse for at det går bra. Man tenker liksom "hele 20% sjanse for sa".

Har enda ikke fått svar på hcg-prøven fra fredag. Frustrerende å måtte vente sånn. Spurte på legekontoret om de fikk opp svaret i dataprogram, men det hadde ikke kommet dit enda. Kunne ofte ta en uke å få svar på prøver. Typisk hvis det skal ta en uke nå når jeg virkelig trenger å få svarene.....
Fikk lov å bare komme innom senere i uka for ny måling. Blir stressa av dette blodet. Veksler mellom å tenke at det er for lite til at det kan være en abort, til å tenke at all støttebehandlingen hindrer en ordentlig abort, til å tenke at det må jo gå bra denne gangen. At vi kan ikke skulle miste en 7.gang også på under ett år.....

Ja, blir spennende å se om vi klarer å holde oss (i første omgang frem til ultralyden!) Det kommer nok til å komme øyeblikk hvor vi gjerne vil vite om det er jente eller gutt med tanke på klær osv. Hender jo jeg ser noen veldig søte kjoler, og sier "DEN skal jeg kjøpe hvis jeg får jente neste gang!" Har nemlig gutt fra før. [emoji28] Men det virker veldig spennende å ikke vite det og! Så jeg har lyst til å prøve [emoji4]
Greit å ha mulighet til begge deler. Jeg klarer ikke la være å vite.

Takk :) Jeg vet jo at det er de som har det mye verre, men syns ikke det er noe særlig. Og så går det ikke over ila dagen heller..
Det er slitsomt hele tiden å være kvalm. Ganske hemmende.

Er sånn jeg har følt det med alle andre som er gravide.
Akkurat nå er jeg vel mest utålmodig på den sa-statestikken. Er så vanskelig å tenke 80%!!! Sjanse for at det går bra. Man tenker liksom "hele 20% sjanse for sa".
Jepp.
Jeg tror nok for min del den kalkulatoren som tar hensyn til ulike faktorer er nærmest mulig min risiko mtp bakgrunnshistore. Prøver tenke at jeg ikke får gjort særlig mer fra eller til og vet at jeg får svar neste mandag.

Back
Topp