Skravletråd - Tvillingforeldre

Det har vi tenkt på, men er usikker. Tenker det kan komme godt med kanskje? Vil gjerne høre om andre sine erfaringer med sånne kurs :happy:
Ja jeg tenkte faktisk at hvertfall de kursene før fødsel hvertfall er bra.! Men litt nedsig at det er på en lørdag. Må skaffe barnevakt og sånn :happy:

men vil veldig gjerne høre om noen som har gått på det :happy:
 
:Heartred:Heartred
Ah! Men da tror jeg at jeg skal forsøke å kjøpe noe i str 44 selv. Og så heller mer i 50. Har jo ingenting i 50 fra sist. Kun en body :hilarious:


Hvordan går det med dere? Er dere fortsatt på sykehuset? :Heartred
Lurt å ha i bakhånd i tilfelle;)
Det går ganske bra med oss! Vi er enda innlagt på nyfødtintensiven, men vi er her kun for at de skal legge litt mer på seg og for spisetrening. Det går stadig framover med begge, men det tar litt tid med hu minste siden hun er såpass lita enda. Har ikke like mye kapasitet som søstra:smiley-ashamed004 Så vi får bare ta tida til hjelp:)❤️
 
Lurt å ha i bakhånd i tilfelle;)
Det går ganske bra med oss! Vi er enda innlagt på nyfødtintensiven, men vi er her kun for at de skal legge litt mer på seg og for spisetrening. Det går stadig framover med begge, men det tar litt tid med hu minste siden hun er såpass lita enda. Har ikke like mye kapasitet som søstra:smiley-ashamed004 Så vi får bare ta tida til hjelp:)❤️
Ja bare å bruke tiden ❤️ Får dere ha de hos dere hele tiden da?
Går det greit med amming og sånn?
 
Ja bare å bruke tiden ❤️ Får dere ha de hos dere hele tiden da?
Går det greit med amming og sånn?
Vi får ha de så mye som vi selv ønsker:) De har ikke hatt behov for pustestøtte i det hele tatt, så vi har kunne ha de store deler av dagen fra de var to dager gamle❤️ Personalet passer på de noen timer enkelte netter slik at vi får oss noen timer søvn innimellom, for slik det er nå så er det pause på max en og en halv time imellom slagene. Ammingen er vi godt igang med :) Det er litt forskjellig hvor mye de får i seg da. Det kommer veldig an på formen deres. Noen ganger orker de ikke å våkne til måltidene, så da får de det på sonde :)
 
Ja har en liten en! Han er ca 18mnd når de to neste kommer. Heier på at han skal lære seg å gå snart. Så han hvertfall kommer til bilen uten å bli bært!
Wow! Såpass ja! 5 uker er lenge! Vi gikk jo rett på 56 sist. Da han var 52cm når han ble født. Kanskje jeg skal se om ikke jeg får noe i str 44 på salg nå, så kan jeg heller selge det igjen hvis det blir lite brukt!
Oioi, går ikke nei.. Men de fleste går innen de er 18 mnd da, så får satse på det! :) Min lille gikk da hun var 10 mnd, var nøyaktig 20 mnd da tvillingene ble født, så hun var jo veldig stødig sånn sett.

Man vet jo ikke om de kommer prematur.. 50%av tvillinger gjør jo det.
Jeg kjøpte str 44 brukt av andre tvillingforeldre. Vi fikk forespeilet at fødselen kunne bli satt i gang allerede i uke 26/ville vurdere igangsetting fortløpende etter uke 26, så derfor kjøpte jeg 44.
Mine andre var 52 og 56 cm ved fødsel, så først nå med tvillingene jeg har følt at jeg har hatt skikkelige babyer, siden de var så små, både i vekt og lengde :p
 
Idag har jeg kjøpt sportsvogn, tfk, på salg på barnashus .no :) , og vognposer brukt. Så da er jeg igang på rett :p

Har bare kjøpt noe klær og bilstoler til nå,og funnet ut at jeg kanskje burde kjøpe inn allerede nå,så slipper jeg å drasse rundt i butikken på slutten når det er tungt fra før..
 
Idag har jeg kjøpt sportsvogn, tfk, på salg på barnashus .no :) , og vognposer brukt. Så da er jeg igang på rett :p

Har bare kjøpt noe klær og bilstoler til nå,og funnet ut at jeg kanskje burde kjøpe inn allerede nå,så slipper jeg å drasse rundt i butikken på slutten når det er tungt fra før..
Ja like greit. Fikk kjøpt meg bbhugme på 30% på barnashus i går. Sykt fornøyd

Tenker jeg setter igang med shoppingen når jeg bikker 20uker :happy:
 
  • Liker
Reactions: Pio
Ja jeg tenkte faktisk at hvertfall de kursene før fødsel hvertfall er bra.! Men litt nedsig at det er på en lørdag. Må skaffe barnevakt og sånn :happy:

men vil veldig gjerne høre om noen som har gått på det :happy:
Jeg og mannen min har vært på et sånt kurs for tvillingravide. Vil bekrefte at det passer best for førstegangsfødende. Jordmor viste oss fødeavdelingen, fortalte om fødsel osv. Så var det en tvillingmamma som fortalte om sine erfaringer med å ha tvillinger. Hennes tvillinger var da 9 år gamle. Jeg ble litt skuffet etter kurset, da jeg forventet noe mer spesifikk. Jeg har en datter fra før så har litt erfaring. Det som jeg likte da at det var flere tvillingravide, vi kunne snakke sammen og dele erfaringene våre med hverandre. Så blir det barseltreff etter at alle i gruppen får tvillingene sine. Synes at bare det er gull verdt!
 
Hvordan går det med alle? ❤️
 
Hvordan går det med alle? ❤️
Går greit med meg. Trøttheten har kommet tilbake ,prøver også å trsppe ned på kvalmestillende, men det er ikke enkelt.. må endre aktivitetsnivået etter medisinen liksom :(

Forresten så er set minimal med aktivitet, kun huslige saker.. kjenner nå daglig liv,og det er godt ♡ Ny UL imorgen for å sjekke vekst.
 
Går greit med meg. Trøttheten har kommet tilbake ,prøver også å trsppe ned på kvalmestillende, men det er ikke enkelt.. må endre aktivitetsnivået etter medisinen liksom :(

Forresten så er set minimal med aktivitet, kun huslige saker.. kjenner nå daglig liv,og det er godt ♡ Ny UL imorgen for å sjekke vekst.
Huff den trøttheten! Veldig slitsomt å være trøtt hele tiden. Kjenner meg igjen!
Deilig å kjenne masse liv da!
Lykke til i morgen ❤️
 
Noen som har vært ute å reist med 3 barn under 2 år fordelt på 2 voksne? :hilarious: Drømmer om sydentur til høsten.
Vår eldste er under 2 år når tvillingene kommer. Vi har planer om flytur i september innenriks, og vi har spurt svigerfar om han kan komme å fly med oss. Ser ikke hvordan vi skal ha nok hender til tre små + bagasje og alt stæsj o_O:D
 
Den følelsen av å "bare" være gravid... Det er liksom så overveldende. Magen vokser, men jeg vil vente til etter UL om 2 uker med å offentliggjøre. Da gjør vi det nok fullt ut, på facebook, Instagram osv i håp om å komme bygdesladderet i forkjøpet:stop:

Og så trett da, hele tiden. Har mer en nok med å holde meg våken til minsten skal legges om kvelden :hilarious: Neste uke blir det lange dager med skole. Blir å bite tenna sammen for å fullføre før magen blir for stor og ev komplikasjoner oppstår. Men med en mann som jobber hver kveld, og to barn som krever sitt pluss diverse bekymringer om fremtiden, så blir det så som så med hvile.

Gleder meg til UL og forhåpentligvis se at begge babyene har det bra inni der, gleder meg til å slippe å skjule magen, og gleder meg til april når jeg forhåpentligvis kan slappe av og konsentrere meg om å ruge :chicken:
 
Vår eldste er under 2 år når tvillingene kommer. Vi har planer om flytur i september innenriks, og vi har spurt svigerfar om han kan komme å fly med oss. Ser ikke hvordan vi skal ha nok hender til tre små + bagasje og alt stæsj o_O:D
Jeg hadde en liten plan om å kjøpe ett ekstra sete og ha med en bilstol inn på flyet. Eller at han på nesten to får sitte i sånn sele. Ble tipset av en mor om en fempunktssele som går Ann å montere på sete.
Tenke tenke. :hilarious:
 
Den følelsen av å "bare" være gravid... Det er liksom så overveldende. Magen vokser, men jeg vil vente til etter UL om 2 uker med å offentliggjøre. Da gjør vi det nok fullt ut, på facebook, Instagram osv i håp om å komme bygdesladderet i forkjøpet:stop:

Og så trett da, hele tiden. Har mer en nok med å holde meg våken til minsten skal legges om kvelden :hilarious: Neste uke blir det lange dager med skole. Blir å bite tenna sammen for å fullføre før magen blir for stor og ev komplikasjoner oppstår. Men med en mann som jobber hver kveld, og to barn som krever sitt pluss diverse bekymringer om fremtiden, så blir det så som så med hvile.

Gleder meg til UL og forhåpentligvis se at begge babyene har det bra inni der, gleder meg til å slippe å skjule magen, og gleder meg til april når jeg forhåpentligvis kan slappe av og konsentrere meg om å ruge :chicken:

hvilken uke er du i nær du skal på UL? ❤️

kjenner til den trøttheten. Sist svangerskap gav det seg etter sånn 12 uker, men ikke denne gangen. :hilarious: Håper det blir bedre for deg ❤️
 
hvilken uke er du i nær du skal på UL? ❤️

kjenner til den trøttheten. Sist svangerskap gav det seg etter sånn 12 uker, men ikke denne gangen. :hilarious: Håper det blir bedre for deg ❤️

Takk :happy: Er 12+2 på ultralyden.
Kunne tenkt meg litt mer energi snart, men har igrunn innfunnet meg med at det blir sånn framover. Kan ikke huske at jeg var spesielt sliten sist svangerskap.
 
Den følelsen av å "bare" være gravid... Det er liksom så overveldende. Magen vokser, men jeg vil vente til etter UL om 2 uker med å offentliggjøre. Da gjør vi det nok fullt ut, på facebook, Instagram osv i håp om å komme bygdesladderet i forkjøpet:stop:

Og så trett da, hele tiden. Har mer en nok med å holde meg våken til minsten skal legges om kvelden :hilarious: Neste uke blir det lange dager med skole. Blir å bite tenna sammen for å fullføre før magen blir for stor og ev komplikasjoner oppstår. Men med en mann som jobber hver kveld, og to barn som krever sitt pluss diverse bekymringer om fremtiden, så blir det så som så med hvile.

Gleder meg til UL og forhåpentligvis se at begge babyene har det bra inni der, gleder meg til å slippe å skjule magen, og gleder meg til april når jeg forhåpentligvis kan slappe av og konsentrere meg om å ruge :chicken:

Hvorfor gleder du deg til april, før du kan slappe av?
 
Jeg har vært på ny ul idag, er 22+4 og begge jentene har det flott :) vokser og følger sin egen kurve.. så da er det to uker til neste ul. Skal til jordmor på mandag, og er redd hun ikke er fornøyd med vekta mi. Har gått opp 4 kg,og ved sist kontroll tidlig i desember hadde jeg gått opp 3 kg,og det syns hun var veldig lite.. men så lenge jentene har det fint, så må der være det viktigste..
 
Hvorfor gleder du deg til april, før du kan slappe av?

Om alt går bra er jeg da ferdig med skole og praksis og slikt, og har forhåpentligvis ikke noe utenom graviditet og familie som stresser meg.
 
  • Liker
Reactions: Pio
Jeg har vært på ny ul idag, er 22+4 og begge jentene har det flott :) vokser og følger sin egen kurve.. så da er det to uker til neste ul. Skal til jordmor på mandag, og er redd hun ikke er fornøyd med vekta mi. Har gått opp 4 kg,og ved sist kontroll tidlig i desember hadde jeg gått opp 3 kg,og det syns hun var veldig lite.. men så lenge jentene har det fint, så må der være det viktigste..
åå så kjekt å høre! <3 Viktigste er at jentene har det bra inni der :)
Får du bilder hver gang du er på UL? :)
 
Back
Topp