Skravletråd - Tvillingforeldre

Vore på ny kontroll med UL idag, alt står heldigvis bra til med begge to :happy: :Heartred

Begge mine er berekna til å vere større enn gjennomsnittet og nesten heilt same størrelse. Trudde det var mest vanlig at tvillingar var litt mindre? Eg er jo berre 26 veker på veg, og har lenge igjen, litt spent på kor store dei blir :bag:
(Dei er forresten toegga, har kvar si morkake)
Min siste kontroll (forrige uke) da var tvilling 1 : -5% , mens tvilling2 var +4%. De deler morkake.. så det går nok an det også,men tror det er mest vanlig at de blir litt mindre, mulig de flater ut litt på slutten?!
2,5 kg er normal tvillingstørrelse, når de er født i uke 36+ fikk jeg høre av legene.
Jeg har eneggede som delte morkake. En var 2,5 kg.og den andre var 3,2kg.
Her la den minste på seg en del de siste ukene. Glad jeg slapp å gå til termin..:bag:

Men lest om en del der begge tvillingene er rundt 3,5 kg, så det er jo ikke uvanlig at de er gj.snitt ved fødsel selvom de er to, og blir født litt før termin.
Men tungt blir det uansett :dead::p

Jeg veide 84 kg før jeg ble gravid, så har å ta av.. nå er jeg 28+2 og har gått opp 8 kg,jordmor mener fortsatt det er i minste laget,men jeg syns det er heeeeelt innafor :p
Syns også det virker godt innafor. Man må jo ta utgangspunkt i startvekt.. jeg veide 74 kg før jeg ble gravid og har hittil gått opp 2 kg (er 16+4 i dag), men kiloene kommer vel etter hvert :p Jeg har snakket med jordmor om at jeg ikke vil gå opp mer enn nødvendig og hun sa så lenge jeg spiser variert/sunt og nok mengder må ikke vekten nødvendigvis bli så høy.

• Liker
Reactions: Pio
Min siste kontroll (forrige uke) da var tvilling 1 : -5% , mens tvilling2 var +4%. De deler morkake.. så det går nok an det også,men tror det er mest vanlig at de blir litt mindre, mulig de flater ut litt på slutten?!

2,5 kg er normal tvillingstørrelse, når de er født i uke 36+ fikk jeg høre av legene.
Jeg har eneggede som delte morkake. En var 2,5 kg.og den andre var 3,2kg.
Her la den minste på seg en del de siste ukene. Glad jeg slapp å gå til termin..:bag:

Men lest om en del der begge tvillingene er rundt 3,5 kg, så det er jo ikke uvanlig at de er gj.snitt ved fødsel selvom de er to, og blir født litt før termin.
Men tungt blir det uansett :dead::p

Ja eg meinar eg har høyrt at dei vekse masse i desse tider, så mulig veksten går litt saktare no etterkvart. Mine vart igår berekna til å vere +14 og +11 :rolleyes:
Eg må innrømme at eg tenker litt på at det kan bli ganske tungt og at det hadde vore fint å sleppe gå altfor lenge, på same tid som eg ønskar så veldig at dei skal vere der inne så lenge som mulig og eg vil ikkje
virke utakknemlig for det på ein måte :bag:

Gikk akkurat forbi en Med nyfødte tvillinger på KK Haukeland. Ah. De var så søte. :Heartblue
Og lurer selvfølgelig på om det var noen herfra :happy093

Syns også det virker godt innafor. Man må jo ta utgangspunkt i startvekt.. jeg veide 74 kg før jeg ble gravid og har hittil gått opp 2 kg (er 16+4 i dag), men kiloene kommer vel etter hvert :p Jeg har snakket med jordmor om at jeg ikke vil gå opp mer enn nødvendig og hun sa så lenge jeg spiser variert/sunt og nok mengder må ikke vekten nødvendigvis bli så høy.
Jeg veide 80 og veide nå 84,5 på kontroll. 23 uker. Jordmor spurte om jeg hadde mistet appetitten. :hilarious: Må le litt, for jeg spiser MYE! :hilarious:

Mine var estimert til litt over 3 kg hver når de kom i uke 38+0. Tv1 var 2,9 kg og tv2 var 2,6 kg. Toeggede jenter. Så de var litt mindre, men helt normale

Back
Topp