Skravletråd - Tvillingforeldre

Vi søkte foreldrepenger med ordinær termin, men fikk legen til å skrive på terminbekreftelsen at det var eneggede tvillinger og at det forventes at de blir født i uke 36-37. Men dersom du får en dato for planlagt keisersnitt så bruker du den:) Vi fikk aldri en dato for noe igangsetting eller keiersbitt da det hele tiden ble vurdert igangsetting fra uke til uke nå på slutten for min del. Vi søkte også med at jeg tok mesteparten av de felles ukene, men det skal gå an å kunne endre på det underveis om en ser at det er behov for det :)

Koselig å se at det er blitt litt liv her inne! :) Her kom tvillingjentene våres på selve julaften i uke 34+6, så vi nyter våres nye hverdag. Vi er innlagt på nyfødtintensiv enda, men vi koser oss fordet❤️
Gratulerer med tvillingene! Hvor store var de?

Hva handler dere av klær til de små? Har termin i midten av mai, men de kommer senest i slutten av april. Regner med å måtte kjøpe litt i str. 50, men bør jeg kjøpe ull? Ullbody/dress osv?

hilsen kommende mamma med null erfaring :p

Hva handler dere av klær til de små? Har termin i midten av mai, men de kommer senest i slutten av april. Regner med å måtte kjøpe litt i str. 50, men bør jeg kjøpe ull? Ullbody/dress osv?

Jeg har en god del ull og klær i str 56 fra sist. hadde ingenting i 50. Så regner med jeg må handle litt.. Erfaringsmessig er det greit med en ulldress man kan dra utenpå alt. Brukte det selv om baby var 7 mnd sist sommer. så vil regne med det gjelder de som er født på sommeren/vår også :)

Men hvor store er tvillinger? hehe. Er vel litt mindre enn gjennomsnittet? Noen som vet?

Tenker noen bodyer og strømpebukser kanskje. Husker min første stort sett bare brukte det hjemme, ev med teppe på, første tiden. Og så er det greit med ulldress el.l til når en må ut. Bambus kan vere fint, funker både om det er varmt og kalt og går vel også bra til atopikere.

Lurer egentlig mest på om jeg må kjøoe noe ennå mindre, men kan jo sende mannens familie på shopping vist de er bitte små når de kommer.

Tusen takk! ❤️ Største frøkna var 1973 g og 44 cm, mens minste var 1602 g og 41,5 cm. Litt forskjell på dem:smiley-ashamed004
Eneggede sant?
Føles så mye når man ser de ved siden av hverandre.. Selvom det er i underkant av 400g forskjell.
Mine hadde 640g forskjell ved fødsel. Nå er de 4 mnd og det skiller dem ca 2 kg. Forskjellen i str er enorm når man ser de vedsiden av hverandre:wideyed: Fått kommentarer folk, til og med en lege som lurte på om begge var mine (ene var syk, var 9 uker, det visste legen, hadde med meg begge) ja, sier jeg. "Men de er vel ikke tvilling? Han er jo mye større enn han!?"
Øøøh.. Hvordan kan begge ellers være mine når den største i vekt er 9 uker? :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Eneggede sant?
Føles så mye når man ser de ved siden av hverandre.. Selvom det er i underkant av 400g forskjell.
Mine hadde 640g forskjell ved fødsel. Nå er de 4 mnd og det skiller dem ca 2 kg. Forskjellen i str er enorm når man ser de vedsiden av hverandre:wideyed: Fått kommentarer folk, til og med en lege som lurte på om begge var mine (ene var syk, var 9 uker, det visste legen, hadde med meg begge) ja, sier jeg. "Men de er vel ikke tvilling? Han er jo mye større enn han!?"
Øøøh.. Hvordan kan begge ellers være mine når den største i vekt er 9 uker? :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:
De er eneggede ja:) Det er bra forskjell størrelsesmessig når de er side om side ja:smiley-ashamed004 Er veldig spent om de blir å holde forskjellen framover eller om de jevner seg ut. De vokser i alle fall rimelig jevnt nå og holder stadig ca 400 g mellom seg. Han legen hørtes da noe korttenkt ut da:rolleyes::smiley-ashamed004

De er eneggede ja:) Det er bra forskjell størrelsesmessig når de er side om side ja:smiley-ashamed004 Er veldig spent om de blir å holde forskjellen framover eller om de jevner seg ut. De vokser i alle fall rimelig jevnt nå og holder stadig ca 400 g mellom seg. Han legen hørtes da noe korttenkt ut da:rolleyes::smiley-ashamed004
Spennende å se :)
Ja.. Bare å glede seg til mange dårlig gjennomtenkte spm når du går ute blant folk med tvillingene ;)

Spennende å se :)
Ja.. Bare å glede seg til mange dårlig gjennomtenkte spm når du går ute blant folk med tvillingene ;)
Det blir det! :) Dårlig gjennomtenkte spørsmål er en blitt vant med allerede gjennom svangerskapet, men kan tenke meg at det blir enda værre nå etter de er født :hilarious:

Eneggede sant?
hvor lang var dine? :Heartred

Tusen takk! ❤️ Største frøkna var 1973 g og 44 cm, mens minste var 1602 g og 41,5 cm. Litt forskjell på dem:smiley-ashamed004
Oj. Det er en del mindre en min første. Tror jeg skal ha noen mindre klar klart ser jeg. Hvilken størrelse bruker dere? :) :rolleyes:

Elsker at det er blitt masse skravling her inne. Jeg lærer så sykt mye!!! :notworthy

Oj. Det er en del mindre en min første. Tror jeg skal ha noen mindre klar klart ser jeg. Hvilken størrelse bruker dere? :) :rolleyes:
Akkurat nå bruker vi 44 på dem begge :) det er akkurat passe til hu største nå. Det går på hu minste og, men enkelte ting er litt vell stort enda:shy: Jeg venta bra lenge før jeg kjøpte noe i den størrelsen, og det er ikke mange plaggene vi har kjøpt heller, for de vokser sykt fort. Regner med at vi kan gå over på 50 om ikke så lenge på hu største :)

:Heartred:Heartred
Akkurat nå bruker vi 44 på dem begge :) det er akkurat passe til hu største nå. Det går på hu minste og, men enkelte ting er litt vell stort enda:shy: Jeg venta bra lenge før jeg kjøpte noe i den størrelsen, og det er ikke mange plaggene vi har kjøpt heller, for de vokser sykt fort. Regner med at vi kan gå over på 50 om ikke så lenge på hu største :)
Ah! Men da tror jeg at jeg skal forsøke å kjøpe noe i str 44 selv. Og så heller mer i 50. Har jo ingenting i 50 fra sist. Kun en body :hilarious:

Hvordan går det med dere? Er dere fortsatt på sykehuset? :Heartred

hvor lang var dine? :Heartred
Var 2580g og 48 cm og 3220g og 49 cm :)
Minste var normal str til tvilling å være, den største var stor til å være tvilling.

Var 2580g og 48 cm og 3220g og 49 cm :)
Minste var normal str til tvilling å være, den største var stor til å være tvilling.
WOW! Det må ha vært tungt for deg :Heartred
skal hvertfall kjøpe str 50 :D

Noen som har vært ute å reist med 3 barn under 2 år fordelt på 2 voksne? :hilarious: Drømmer om sydentur til høsten.

WOW! Det må ha vært tungt for deg :Heartred
skal hvertfall kjøpe str 50 :D
Har født store barn før, så var ikke så tung i vekt, bare sykt komplisert med DEN magen når man har en liten på 1-1,5år under svangerskapet.. Som selvsagt ville bæres..og springe etter:dead:
Skjønner det sånn at du har en liten en også?

Mine brukte faktisk str 44 i ca 5 uker. 50 hadde jo gått, men blitt litt stort.

Noen som har vært på eller vurderer kurs med tvillingforeningen?
Så de skulle ha på haukeland nemlig. :)

Det har vi tenkt på, men er usikker. Tenker det kan komme godt med kanskje? Vil gjerne høre om andre sine erfaringer med sånne kurs :happy:

Har født store barn før, så var ikke så tung i vekt, bare sykt komplisert med DEN magen når man har en liten på 1-1,5år under svangerskapet.. Som selvsagt ville bæres..og springe etter:dead:
Skjønner det sånn at du har en liten en også?

Mine brukte faktisk str 44 i ca 5 uker. 50 hadde jo gått, men blitt litt stort.

Ja har en liten en! Han er ca 18mnd når de to neste kommer. Heier på at han skal lære seg å gå snart. Så han hvertfall kommer til bilen uten å bli bært!
Wow! Såpass ja! 5 uker er lenge! Vi gikk jo rett på 56 sist. Da han var 52cm når han ble født. Kanskje jeg skal se om ikke jeg får noe i str 44 på salg nå, så kan jeg heller selge det igjen hvis det blir lite brukt!

Back
Topp