Skravletråd sommer

Ingen fare med feriemodus her. 3 uker igjen på jobb og unga reiser til faren i 3 uker i dag. Første sommeren( og veldig kort tid etter bruddet) som enslig mamma og det er vondt.
Hjelper ikke på at han fikk seg ny dame så fort jeg var ute av døra og unga har vært involvert med henne og hennes barn fra dag 1. Så mye verdt var jeg.
 
Last edited:
Jeg sliter stort med å ta innover meg at det er juli i morgen og syntes at 3.juli var da svært så lang leveringstid på klikk og hent, halvannen uke, liksom ? Greit nok at de ikke har på lager, men såååå lenge ? Til jeg innså at det er på onsdag.

En uke igjen på jobb. Men jeg har så lenge vi har hatt unger på skolen, og det er 10 år nå, hatt ferie fra starten på juli. Så altså, det er all logikk som tilsier at jeg skulle hatt ferie nå. Men jeg har jo bevisst valgt å starte en uke senere i år. Hodet mitt bare tar ikke innover seg at det er juli i morgen.
 
Her har delvis ferien begynt, med roligere dager og største ungen har alt begynt ferien sin delvis, det samme har samboeren. Han må bruke opp permisjonen sin før november, så han har "pappaperm" hele uka. Altså gjøre arbeid på gården slik at han har tid sammen med meg og jenta etter jeg har hentet hun i barnehagen.

Jeg er 40 % sykmeldt ut uka, og kjenner nå på kroppen og sjel at det har vært godt, har vært delvis sykmeldt nå i litt over en uke.

Storebror leverte vi på Hunderfossen i går, og der skal han kose seg sammen med mine forelder og ene søskenbarnet til i morgne. Da kommer til til oss og skal være der ut uka. Skal feire 5 årsdag med stor familiefest på lørdag, så håper det blir oppholdsvær. Min bror med resten av familie kommer også på lørdag og blir til onsdag. Så det jeg skal bruke de nærmeste ettermiddagen på er og vaske hus og klargjøre soveplasser. Er litt logistikk som på på plass når du skal huse 6-8 overnattingsgjester noen netter. Men vi fikk det til i fjor så skal klare det i år. Legg til to hunder og en katt så har du fult liv i huset fra morgen til kveld :playful:

Så da er det egentlig bare to uker med rolige dager på jobb, før det blir 3 uker ferie!
 
Høres egentlig ganske deilig ut med sånn delvis ferie.

Det er tre unger som har feie hos oss og to voksne som jobber. Derfor går den yngste, 8 åringen, på sommerskole. De to eldste er tenåringer og trenger derfor ikke sånne aktiviteter, den eldste er på speiderleir denne uka så den mellomste er alene hjemme. Sånn blir det ut uka, da tar vi voksne ferie og vi henter eldste på lørdag.

Så blir det noen dager med klesvask (ei uke på speiderleir i regnvær....) og pakking før vi setter kursen mot svigers. Dvs, jeg, og muligens mannen, en dagstur til Trondheim pga en mammografitime da, det er 5,5 timer å kjøre hver vei, så 11 timers kjøring på en dag er rimelig heftig, men sånn blir det nå sykehuset her ikke har kapasitet.
 
God morgen. Onsdag 3 juli. Denne dagen var jeg ventet på at den skall komme sidan 11 juni. Så jag er klar for at få beskjed hvordan veien vidare blir.
Wish me luck


Vi lever kunne et liv og de livet bør leves vel.
 
God morgen. Onsdag 3 juli. Denne dagen var jeg ventet på at den skall komme sidan 11 juni. Så jag er klar for at få beskjed hvordan veien vidare blir.
Wish me luck


Vi lever kunne et liv og de livet bør leves vel.
Lykke til med dagen
 
Ja, er litt godt det og. Kan se for meg at det må gå noen maskiner da.

Her er det straks time for ultralyd og så skal jeg hjem og orden huset til foreldrene mine kommer i ettermiddag. Må vaske alle rom i kjelleren og så er det selvfølgelig 4-5 maskiner med klær som ligger i en seng som må brettes og legges på plass..... fordelen er at vaskerommet er så og si tomt for klær.

Off hørtes ut som en hard tur, men er muligens vært det for å få et svar på hva det er.
 
Ja, er litt godt det og. Kan se for meg at det må gå noen maskiner da.

Her er det straks time for ultralyd og så skal jeg hjem og orden huset til foreldrene mine kommer i ettermiddag. Må vaske alle rom i kjelleren og så er det selvfølgelig 4-5 maskiner med klær som ligger i en seng som må brettes og legges på plass..... fordelen er at vaskerommet er så og si tomt for klær.

Off hørtes ut som en hard tur, men er muligens vært det for å få et svar på hva det er.
Jeg har også mye klesvask liggende og 13 åringen fortjener en god belønning, hun bretter ivei.

Det er jo alltid mye å vaske før ferien men ekstra med en tenåring som ligger i telt i regnvær i ei uke, uten tilgang på dusj. Klutvask i teltet, har med godt med klesskift men det blir nok å vaske og han har søstra sin sovepose som trolig enten må luftes godt eller vaskes før hun vil ha den med på campingferie. (Eller han arver den, og hun får ny, men uansett må den vaskes eller luftes)

Langt til trondheim og tilbake ja, men jeg får med meg enten mannen eller pappa til å dele på kjøringen med meg. Det hjelper. Skal bli godt å få avklart og håper på positiv tilbakemelding, at det ikke er noe å bekymre seg for. Men godt å ikke være der alene og kjøre alene hjem dersom de sier noe annet.
 
Ca 5,5 time til sommerferie!

Nedtelling minutt for minutt sånn ca, to do listen jobber jeg meg gjennom punkt for punkt, det skal bli så godt å logge av om noen timer!

Fire uker ferie
 
Jeg har ferie.

Har startet den med å ta en dusj og nå en liten hvil mens jeg venter på at mannen kommer hjem. Da lager vi taco
 
Er så misunnelig på alle som går ut i ferie nå. Jobber ekstra i helga+2 uker til :arghh:
 
Er så misunnelig på alle som går ut i ferie nå. Jobber ekstra i helga+2 uker til :arghh:
Men da har vel du til gjengjeld fortsatt ferie når jeg begynner på jobb igjen.

Jeg har vel og merke 4 uker ferie så jeg begynner 5 8, en uke før min kollega som går ut i ferie om to uker.
 
Men da har vel du til gjengjeld fortsatt ferie når jeg begynner på jobb igjen.

Jeg har vel og merke 4 uker ferie så jeg begynner 5 8, en uke før min kollega som går ut i ferie om to uker.
Joda, men er liksom nå det er ferie. Aldri hatt så sen ferie før. Forhåpentligvis kommer godværet når jeg har ferie. Nå er det ikke mye til sommervær her. Måtte sette på varmepumpa i går:oops: Har aldri skjedd i juli som jeg kan huske.
 
Joda, men er liksom nå det er ferie. Aldri hatt så sen ferie før. Forhåpentligvis kommer godværet når jeg har ferie. Nå er det ikke mye til sommervær her. Måtte sette på varmepumpa i går:oops: Har aldri skjedd i juli som jeg kan huske.
Her har vifteovnen vært i bruk i stua et par dager.

Lite sommervær ja.
 
Veien vidare.
Det er litt over 3 uker siden jag ble operert.
Jammen så flinke de er. Operasjonssår ser super fint ut.
Jeg fekk gode nyheter. Det er brystkreft grad 1. alt de som skall fjernes er fjernet.
Lymfeknuter som er operert vekk er helt fine.
Ikke genetisk og jeg vill per idag bli behandlet med strålebehandling og hormon medisiner. De har noe prøver som ikke er kommet ennå men hittils så er jeg glad for dette her .
 
Sånn ellers, hvordan står det til med dere alle ?

Feriemodus begynner å synke inn?
Feriemodus på høyt plan, men det har vel egentlig vært det siden februar da jeg gikk ut i perm. Godt og rart at vi nå er alle hjemme samtidig. Det er fint.

Ingen store planer denne ferien på oss, da. Litt småturer hit og dit, skulle ønske vi hadde campingvogn! Mon tro om vi ikke må kjøpe oss det på sikt. Det eneste jeg gruer meg for er doen. Bare lov å tisse på den :shy:

Håper sommeren kommer tilbake! Synd hvis den alt er over, har vært redd for det siden mai. Vil så gjerne ha pent vær til uka når lillemor skal døpes :Heartpink
 
Veien vidare.
Det er litt over 3 uker siden jag ble operert.
Jammen så flinke de er. Operasjonssår ser super fint ut.
Jeg fekk gode nyheter. Det er brystkreft grad 1. alt de som skall fjernes er fjernet.
Lymfeknuter som er operert vekk er helt fine.
Ikke genetisk og jeg vill per idag bli behandlet med strålebehandling og hormon medisiner. De har noe prøver som ikke er kommet ennå men hittils så er jeg glad for dette her .
Det virker jo som om du har fått skikkelig gode nyheter! Så bra at det ikke har gått lenger
 
Veien vidare.
Det er litt over 3 uker siden jag ble operert.
Jammen så flinke de er. Operasjonssår ser super fint ut.
Jeg fekk gode nyheter. Det er brystkreft grad 1. alt de som skall fjernes er fjernet.
Lymfeknuter som er operert vekk er helt fine.
Ikke genetisk og jeg vill per idag bli behandlet med strålebehandling og hormon medisiner. De har noe prøver som ikke er kommet ennå men hittils så er jeg glad for dette her .
Så flott!
 
Feriemodus på høyt plan, men det har vel egentlig vært det siden februar da jeg gikk ut i perm. Godt og rart at vi nå er alle hjemme samtidig. Det er fint.

Ingen store planer denne ferien på oss, da. Litt småturer hit og dit, skulle ønske vi hadde campingvogn! Mon tro om vi ikke må kjøpe oss det på sikt. Det eneste jeg gruer meg for er doen. Bare lov å tisse på den :shy:

Håper sommeren kommer tilbake! Synd hvis den alt er over, har vært redd for det siden mai. Vil så gjerne ha pent vær til uka når lillemor skal døpes :Heartpink
Vi camper med telt. Menbrakt ganske mye luksus, det er på grensen til galskap for så få netter i året, men vogn ville vært helt over grensen. For oss som reelt bare gjør det noen få netter i året. Men det er jo ca komforten fra en vogn jeg ønkser. Men reiser med telt. Så det blir ikke det samme

Do er noe vi slett ikke har da, og det er jo en greie
 
Last edited:
Vi camper med telt. Menbrakt ganske mye luksus, det er på grensen til galskap for så få netter i året, men vogn ville vært helt over grensen. For oss som reelt bare gjør det noen få netter i året. Men det er jo ca komforten fra en vogn jeg ønkser. Men reiser med telt. Så det blir ikke det samme

Do er noe vi slett ikke har da, og det er jo en greie
Aaaaah telt ja! Hva er trikset for å ikke bli rå/kald?! Føler jeg blir det uansett, og derfor utgår telting for min del. Synd, egentlig, for det er jo en enkel måte å oppleve naturen på. Man kan telte på campingplasser også og benytte seg av fasilitetene der.
 
Back
Topp