Skravletråd sommer

Siste vakta denne arbeidshelga. Lenge til ferie.
Fordelen med den ferie er at det ikke er helt like lenge til jul (som gjerne er neste ferie for de fleste av oss) når man starter igjen. Jeg vet folk som starter nå og er tilbake på jobb i midten av juli.
 
Fordelen med den ferie er at det ikke er helt like lenge til jul (som gjerne er neste ferie for de fleste av oss) når man starter igjen. Jeg vet folk som starter nå og er tilbake på jobb i midten av juli.
Det er sant, men etter denne helga, så skulle jeg gjerne gått ut i ferie fra i morgen. For et kaos. Gruer meg til de neste 4 ukene :arghh:
 
Det er sant, men etter denne helga, så skulle jeg gjerne gått ut i ferie fra i morgen. For et kaos. Gruer meg til de neste 4 ukene :arghh:
Det er kjedelig når det er sånn.

Jeg har to uker igjen. Det er ikke sånn at jeg har arbeidshelger eller pasienter. Jeg har sykmeldte kollegaer og derved ekstra jobb, men min jobb er tall, ikke folk.

Og to uker skal jeg holde ut.

(Å starte ferien med en tur/retur trondheim før jeg skal kjøre til Gjøvik -traktene på ferie et par dager etter ser jeg ikke helt frem til. Så de to ukene på jobb er greie i forhold. Aller helst at noen som har en time grytidlig på morgenen avlyser mammografi-timen sin så jeg får den siden jeg bor så nært, men det er ikke så sannsynlig)
 
Nydelig vær i ettermiddag / kveld.

Jeg bruker kvelden på å klippe gresset. Har en pustepause før jeg fortsetter.

Jeg ser ikke helt for meg at jeg blir ferdig heller, men i morgen ettermiddag skal det begynne å regne så jeg bør helst få tatt det.

Måtte bare inn å ha litt drikke. Går ut igjen og fortsetter.

Skal sterkt vurdere å få hit en elektriker som kan trekke opp strøm til en ladestasjon for en elektrisk sau. Altså robotgressklipper. Da kan han trekke opp en kurs til en elbil lader også.

Må bare bestemme oss for hvilken "sau" og hvilken lader.
 
Det er kjedelig når det er sånn.

Jeg har to uker igjen. Det er ikke sånn at jeg har arbeidshelger eller pasienter. Jeg har sykmeldte kollegaer og derved ekstra jobb, men min jobb er tall, ikke folk.

Og to uker skal jeg holde ut.

(Å starte ferien med en tur/retur trondheim før jeg skal kjøre til Gjøvik -traktene på ferie et par dager etter ser jeg ikke helt frem til. Så de to ukene på jobb er greie i forhold. Aller helst at noen som har en time grytidlig på morgenen avlyser mammografi-timen sin så jeg får den siden jeg bor så nært, men det er ikke så sannsynlig)
Skjønner du ikke ser fram til den kjøreturen. Ingen mulighet for noe nærmere? Eventuelt privat?
 
Hatt en meget bra ettermiddag spist en enkel middag ut før vi drog på vandre teater med Hakkebakkeskogen. Begge ungen koste seg med show og sol. Minst jenta overasket oss ordentlig med å holde ut i en og en halvtime.

Jeg fikk gress allergi i starten av 20-årene så her er det samboeren som tar seg av plenklipping, har mye plen så har sitteklipper. Men ønske om robotklipper men må vent til teknologien blir enda litt bedre...
 
Skjønner du ikke ser fram til den kjøreturen. Ingen mulighet for noe nærmere? Eventuelt privat?
Det er privat. Altså, fordi sykehuset jeg sogner til henviste til privat og privat det ble visst trondheim.

Alternativt kan jeg vente til sykehuset får tid til meg, det er nært, men det blir enda lenger å vente og nå er det to mnd siden jeg fant den klumpen i brystet så jeg vil gjerne få den sjekket snart.

Det går nok bra. Men det er langt. Kan kjøre ytre og da er det et par ferger så jeg får pause da.
 
Hatt en meget bra ettermiddag spist en enkel middag ut før vi drog på vandre teater med Hakkebakkeskogen. Begge ungen koste seg med show og sol. Minst jenta overasket oss ordentlig med å holde ut i en og en halvtime.

Jeg fikk gress allergi i starten av 20-årene så her er det samboeren som tar seg av plenklipping, har mye plen så har sitteklipper. Men ønske om robotklipper men må vent til teknologien blir enda litt bedre...
Hørtes herlig ut.

Første avsnitt altså, ikke allergien.

Jeg reagerer forsåvidt "kontakt allergisk" på gress. Får råde prikker om jeg sitter i gresset, særlig nyklippet.
Mannen reagerer på pollenet. Vanligvis han som klipper plenen likevel, men han jobber i kveld så da tok jeg det. Rakk det meste før yngstemor var klar for legging.
 
Jenta blir 10 år idag. Dagen og natten hun ble født husker jeg veldig godt.
 
En uke til ferien.
Vel, må fullføre denne arbeidsdagen først da. Tidlig igang på loftet, så kjører jeg yngste til sommerskole og fortsetter på kontoret til jeg drar litt tidlig for å se avslutningsoppvisning og hente henne igjen.

Det regner intenst ute nå.
Lite som minner om at jeg i går satt på stranda i varmen.
 
Tidlig oppe denne lørdags morgen.

Eldstemann har vært i dusjen. Og neste mulighet er neste lørdag. Nå forbereder jeg frokost og om en drøy time skal han kjøres på speiderleir.

Været blir serverer ganske fuktig denne uka, men jeg håper de får det kjekt likevel.
 
Vi var på plass 11.05 og da var straks de fleste på plass. Det blir vått innimellom, men forhåpentligvis også fine stunder som nå, her stikker i alle fall sola frem. Han er bare en time unna.
 
Jeg har på mange måter følelsen av at det er en uke til juli. Jeg har i 13 år begynte ferien sånn at jeg hadde fri så godt som hele juli. For da er sfo stengt.

Og jeg har en uke igjen på jobb.

Så derved går det i krøll for meg når mannen har bursdag i morgen. Det er jo en uke til juli....
 
Til dere som kan eller vet noe om advokat spørsmål mm. Har 2-3 spørsmål som jeg må få vite 100% sikkert för jeg går vidare angående desse forsikring penger etter min avdøde søster .
Må jeg bestille en time hos en advokat eller finnes det noen plass man kan få svar angående penger mm ved evt skillsmisse gratis via en advokat.
 
Til dere som kan eller vet noe om advokat spørsmål mm. Har 2-3 spørsmål som jeg må få vite 100% sikkert för jeg går vidare angående desse forsikring penger etter min avdøde søster .
Må jeg bestille en time hos en advokat eller finnes det noen plass man kan få svar angående penger mm ved evt skillsmisse gratis via en advokat.
Kan du ha tilgang til noen timer med juridisk rådgiving via medlemsskap eller forsikring noe sted ? Sjekk det.

Arv kan etter hovedregelen holdes utenfor, vis skjevdeling, ved skilsmisse dersom det er en konkret og håndfast sak man kan vise til, men penger som er gått inn i "driften av familien" er ikke det, i motsetning til feks en hytte. Men dette er krevende saker i detaljer så å snakke med noen er kunnskap er nok ikke dumt
 
Kan du ha tilgang til noen timer med juridisk rådgiving via medlemsskap eller forsikring noe sted ? Sjekk det.

Arv kan etter hovedregelen holdes utenfor, vis skjevdeling, ved skilsmisse dersom det er en konkret og håndfast sak man kan vise til, men penger som er gått inn i "driften av familien" er ikke det, i motsetning til feks en hytte. Men dette er krevende saker i detaljer så å snakke med noen er kunnskap er nok ikke dumt
Tusen takk:Heartred. Akurat dette må jeg vite
 
Det er i alle fall et stort og komplisert nok tema til at du bør søke bedre og sikrere info enn hva jeg sier og mener å huske.
 
Sånn ellers, hvordan står det til med dere alle ?

Feriemodus begynner å synke inn?
 
Back
Topp