Skravletråd sommer

for en ferie….. hjemme hjemme rundt omkring her. Var på sykehuset en del ganger og tenkt sist uke at nå kan jeg ha en pause på 2 uker og reise til mamma til Sverige men nei da. Kreft avdelingene vil ha meg in igjen den 18 juli…
Må verkelig ta en tur til mamma før jag begynner med stråling
 
for en ferie….. hjemme hjemme rundt omkring her. Var på sykehuset en del ganger og tenkt sist uke at nå kan jeg ha en pause på 2 uker og reise til mamma til Sverige men nei da. Kreft avdelingene vil ha meg in igjen den 18 juli…
Må verkelig ta en tur til mamma før jag begynner med stråling
Slitsom sommer for deg.

Jeg så for meg at det kunne bli sånn, men jeg slapp med skrekken og en kjøretur til trondheim, heldige meg
 
Da er vi nesten klar for avreise i morgen, mangler litt pakking men minstemann våknet rett før jeg var ferdig i dusjen så å det får bli i morgen før vi drar.

Gjenstår nå å bare lage noen lapper til frokost for å få tømt det som ikke tåler å stå så lenge i kjøleskapet.

Det var deilig nå å kunne legge seg ny dusjet og stelt i rene sengklær. Håper minstemann også sovner nå snart så kan vi legge oss begge to!
 
4 vakter igjen før jeg endelig kan ta ferie. Har blitt syk, så får se hvor mange av de som blir gjennomført. Håper alle egentlig, da jeg har kommet så langt i sommer uten fravær og med en gjeng med dårlige vikarer.
 
Ble forkjøla i bilen på vei på ferie og nå begynner det endelig å lette litt. Har vært tett, snørr, trøtt, sår hals, følelse av feber. Full pakke. Endelige bedre.

Nå blir ferien i år litt annerledes enn andre år og vi står faktisk her med halvannen uke uten planer. Får studere litt værmeldinger og se på mulighetene for noe camping evt i kombinasjon med en bytur. Været ser jo ut til å være ustabilt så vi får se hva vi finner på
 
If roses grow in heaven. Lord please pick a bunch for me palce them in my sister’s arms and tell her they’re from me tell her i love her and i miss her and when she turns to smile place a kiss upon her cheek and hold her for a while because remembering her is easy. I do it every day but there’s an ache within my heart that will never go away:Heartred
 
Finnes der noe herligere ?

Sitte ute i frisk luft mens det lukter godt, mannen steker egg og bacon over gass. Egg så langt rett nok, så det lukter enda bedre om litt.

Så hører jeg "nabo ungene" ekstatisk: vi får bade, vi får bade, vi får lov!

Sola skinner og pulsen senker seg.
Livet er herlig.
 
Nei da blir ikke tur til mamma i Sverige. Her vil de ha meg in og begynne på strålebehandling den 25 juli.
Godt å komme igang, men dumt å ikke få besøkt din mor. Noen mulighet til at hun kan komme til deg ?
 
I dag er første feriedag( egentlig mandag da, men har fri i helga) og i morgen kommer ungene og skal være her i 3 uker. Været ser ikke lovende ut, så litt spent på hva vi skal finne på. Har ikke mulighet til å dra på lange, dyre ferier, men noen turer blir det:)
 
Våknet i teltet til/av regn.

Det visste vi. Forberedt på det og med plan for dagen.

Shopping i Sverige, ny natt i regn her som gir seg på morgenkvisten, riste teltet godt og la sola tørke det før vi pakker ned og drar.

Men så tegnet de inn fare for torden i natt og da vil mannen vurdere å pakke ned klissvått telt i ettermiddag og reise.

Vi får se hvordan vær og meldinger utvikler seg, men jeg har i alle fall lyst på mat snart så jeg tror disse trøtte tenåringene våre snart må våkne. Problemet er at de er ikke klare for mat med en gang de våkner. Jeg kunne selvsagt bare spist, men vi har litt lite brød så tanken er jo at de får bli mett så spiser jeg og mannen det som er igjen og finner noe annet etterhvert.
Mulig vi bare spiser vi tre sommer våkne, så får tenåringene få.... Nudler og pølsebrød ? Det er det vi har igjen liksom
 
I det minste har mannen droppet ideen om å pakke ned teltet i dag. Og kommet på en bedre ide enn min om at vi må sitte i bilen/kjøre en tur.
Det er jo kjøkkenet. Det er det varmt og tørt og innomhus. Og samme hus som toalettene. Så dersom det mot formodning kommer tordenvær vår vei så går vi dit med litt godteri og en kortstokk og venter til det er over.
 
Da sitter vi i teltet som altså fikk en pressening over seg i morges. Det gjør at det bråker litt ekstra når det nå regner ganske intenst, men vi sitter tørt da. Har på vifteovn så holder vi varmen og mannen henter pizza til middag for grilling utgår med høye kneløft. Det er stengt tatt ikke en høydare all den tid vi hadde disse pizzaene en dag tidligere og de er ikke akkurat noen favoritt. Altfor mye ost og for kort steketid sånn at den ikke smelter skikkelig.


Oppdat etter maten: bittelitt lenger steketid i dag. Fortsatt mye mer ost enn vi foretrekker, men sist var bunnen i tillegg soggy, denne gangen er den i alle fall stekt. Helt grei mat, men for mye ost som ikke er skikkelig smeltet er ikke favoritten for et par av oss.
 
Og tordenværet ser det ikke ut til å bli noe av. Så da er det bare å underholde oss i teltet til alle sovner, sove så godt vi kan. Vi voksne holder øye med oppdaterte værvarsel ang nedbør og evt lyn hele tiden, men det ser ut til å gå greit i kveld. Vått. Men slipper vi lyn er det fint.

Så håper jeg yr har rett i at det blir opphold i løpet av natten og utover morgendagen for da får vi teltet så tørt som mulig før vi pakker det ned.
 
Da har en uke ferie vell overstått, ble en fin og koselig uke på vestlandet sammen med min familie. Kjørt nedover om søndagen. I går benytte vi regnværsdagen til å pakke ut og vaske klær for å kunne pakke igjen.

Kl 8 i dag tidlig var vi igjen på farten, jeg hadde en legetime på morgen og så dro vi rett til hytta da jeg var ferdig der. Hadde en strålende dag med sol hele dagen. Nå er ungen lagt, regnet har kommet og det er fyr i peisen. Så da er det bare å nyte freden.
 
Oj da er jeg i gang med strålebehandling. Min første behandling var idag. Har og fått snakket med min mamma. Har fortalt henne på best mulig måte tiden fra 13 Mai beskjed om brystkreft fram til nå .
 
Vi gjør oss klare for neste etappe av ferien, det eneste som sto fast og klart at vi skal.

Etter et lite nellomstopp her i svigermors hus pakker vi oss sammen og kjører mot Tynset hvor vi skal i bryllup denne helgen.

Enn så lenge sover to tenåringer mens yngstemor har spist en liten før-frokost.

Telefoner, nettbrett, reiseladere mm lades opp og jeg skal snart steke noen grove små baguetter til frokost, sånne halvstekte. Ute regner det og ser desverre også ut til å være fasiten for bryllupet, hvilket er dumt siden det skulle være sånn delvis ute, tenk lokale med "3-3,5 vegg" og partytelt utenfor.

Men fest skal det bli og vi gleder oss til å feire bryllup.
 
Oj da er jeg i gang med strålebehandling. Min første behandling var idag. Har og fått snakket med min mamma. Har fortalt henne på best mulig måte tiden fra 13 Mai beskjed om brystkreft fram til nå .
Lykke til med behandlingen, jeg håper det blir vellykket. Og at bivirkningene ikke blir altfor plagsomme. Men det er en tøff tid dette.

Tenker på deg.
 
Da var de siste feriebesøket reist, og alt er klart for å sette på robotstøvsugeren. Så nå skal jeg ta med ungene ut for litt bærplukking mens, hushjelpen får jobbe i fred og ro. Er godt å være på besøket og ha besøk, men nå skal vi nyte den siste ferieuken alene. Det tar litt på med mange barn og voksne. Har vært 9 barn her i alderen 2 til 9 år på det meste. Så resten av dagen skal vi bare ta det rolig og gjøre små ting som vi har lyst til :)
 
Back
Topp