Siste ferieuka mi nå og ikke en dag uten avtaler. Vekkerklokke hver dag. Unger som sovner altfor sent og lite søvn på mor. Mer sliten enn noen gang.
Hørtes slitsomt ut
Her er det altså første uken etter ferie for de voksne, unger som fortsatt har ferie, yngste (8 år) egger seg og våkner til normale tider, tenåringene legger seg sent og sover lenge, men i morgn må 13 åringen opp tidligere, tannlegetime. I går var det fysio for henne men det var langt på dag, og det er de eneste to avtalene vi har denne uken utenom jobb. Og det er nok.
I tillegg er jeg igang med det "o store prosjektet" igjen, å komme meg jour med husarbeidet så huset ser presentabelt ut til skolestart. Ungene skal rydde rommene sine, sånn at de "kan slippe inn en venn jeg ikke kjenner, og sin bestemor, uten å skjemmes i noen av tilfellene", og et par av dem responderte med "det skjer jo ikke, de må gjennom gangen først og resten av huset er jo ikke så ryddig... "
Vel, deres bestemor SKAL gjennom resten av huset, for skolestart sammenfaller med 16 års dagen til eldste, så det er bare for mor å brette opp ermene også. Og far sånnsett, men han har pådratt seg et ribbensbrist eller noe sånn på fotballtrening og er sånn delvis ute av drift for tiden.
Har laget meg en lang liste og fordelt oppgaver pr dag, og belønnes med en episode av Lucifer i armkroken til mannen når jeg har kommet meg gjennom. Huset er ikke ut, og jeg mener VIRKEIG ikke ut, så det er nok å ta tak i, for å si det sånn. Det er ikke første gang jeg starter på et slikt prosjekt (listene ligger klare, for å si et sånn....) og hver gang sier jeg at DENNE gangen mener jeg det...
Vel, jeg har klart det to dager på rappen nå, det er en tung oppgave som står foran meg i ettermiddag, og enda tyngre i morgen, så jeg håper å likevel kunne rapportere at de er gjort, klarer jeg hele denne uken så er jeg godt igang...
(bruker manne som en pådriver/som får vite hva jeg skal gjøre og derved kan se til ar jeg gjør det, men for all del, jeg trenger alle de ytre motivsjnfaktorer som er å oppdrive, så push meg gjerne herfra også. (Jeg savner den husarbeidstråden vi hadde en gang for en evighet siden hvor vi pushet hverandre, rapporterte hva vi hadde gjort og backet hverandre opp... Den ble dog etter hvert preget av at det ikke var de som faktisk SLITER som postet der, men de som har alt på stell, så mange av oss mistet vel motivasjonen...