Skravletråd sommer

Vi utvider likegodt ferien ikke med å campe på vei hjem fra hotellopphold i forbindelse med bryllup, men et par netter på besøk hos de nygifte. Ja, det var deres ønske, så da ble det sånn da. Kjekt det.

Vi ender derved opp med å være hjemmefra 3 uker i strekk fordelt mellom svigers, camping, svigers, hotell og svigerinne. Og campingen på vei hjem utgår desverre pga tid, men det er kjekt å være her så jeg klager ikke altså.

Har så forbasket lyst til att henge opp en sånn her stor plakat i noen sin stue.

Hei! Vet at dette kommer midt inni en samtale ang telt. Men prøver å finne rett tråd her
:)
Leter etter en tråd som diskuterer "om vi skal ha ett tredje barn". Da mannen min plutselig tok en helomvending fra "jeg vil klippe strengen" til "ett tredje barn er kanskje ikke det verste i verden, kanskje vi skulle fått?" :happy8

Hei! Vet at dette kommer midt inni en samtale ang telt. Men prøver å finne rett tråd her
:)
Leter etter en tråd som diskuterer "om vi skal ha ett tredje barn". Da mannen min plutselig tok en helomvending fra "jeg vil klippe strengen" til "ett tredje barn er kanskje ikke det verste i verden, kanskje vi skulle fått?" :happy8
Da tror jeg du har bedre lykke inne på «vi som prøver» underforumet :Heartred
Men så herlig da, om du tidligere har ønsket det sier jeg bare kjør på:happy093

Vi er i mannens siste ferieuke nå, dessverre. Skulle ønske han hadde ferie litt til, det er så godt og hyggelig å være alle fire (fem, med hunden). Vi hadde en kjempefin dag i går og dagen før, håper på at de to neste dagene blir like bra. Været har vært fint hittil også, endelig.
Fortsatt god sommer:Heartred

Vi er i mannens siste ferieuke nå, dessverre. Skulle ønske han hadde ferie litt til, det er så godt og hyggelig å være alle fire (fem, med hunden). Vi hadde en kjempefin dag i går og dagen før, håper på at de to neste dagene blir like bra. Været har vært fint hittil også, endelig.
Fortsatt god sommer:Heartred
Inne i min og mannens siste ferieuke også.

Og i dag kom vi hjem etter tre uker på farten på ferie. Vi har hatt en fin ferie, dog har eldstemann ikke vært helt i form og måling vel hjemme viser 40 i feber i kveld så han er ikke helt i god form nei.

Inne i min og mannens siste ferieuke også.

Og i dag kom vi hjem etter tre uker på farten på ferie. Vi har hatt en fin ferie, dog har eldstemann ikke vært helt i form og måling vel hjemme viser 40 i feber i kveld så han er ikke helt i god form nei.
Borte bra, men hjemme best? Har sett og hørt mange feriere i Daftö camping i år, så dit håper jeg kanskje vi kan reise neste år.

Ånei, så kjedelig å avslutte ferien slik! Håper han blir fort frisk.

Vi sender eldstemann på et siste ferieopphold, denne gangen med mormor i bobil. Han gleder seg masse, synes det er så stas! :Heartred

Borte bra, men hjemme best? Har sett og hørt mange feriere i Daftö camping i år, så dit håper jeg kanskje vi kan reise neste år.

Vi sender eldstemann på et siste ferieopphold, denne gangen med mormor i bobil. Han gleder seg masse, synes det er så stas! :Heartred
Daftö camping er en veldig fin plass:) Der var vi i fjor.

Borte bra. Jeg trives godt på ferie.
Men hjemme, ja det er jo godt å komme hjem også. Egen seng, det er godt. Men jeg har sovet godt på ferie i alle de tre sengene + camping i telt jeg har hatt der også.

Usikker på hvor lenge han faktisk har vært syk. Han var ikke bra i bryllupet.
Han var varm så jeg tenkte han hadde feber en annen kveld også. (Men hadde ikke med termometeret på ferie)
Vært småtufs og ute av form hver ettermiddag/kveld egentlig.

Men da vi kom hjem satte jeg opp døra på stua for å få inn litt frisk luft og han satte seg i sofaen og forsvant helt under et pledd og da han frøys. Han kjentes varm og så jeg hentet måleren som viste godt over 40.

Den gikk ned med paracet, men nå planlegger jeg å snike meg inn og måle ham mens han sover.

Daftø har jeg hørt mye bra om ja, vi vurderte både first Camp Orsa og first Camp karlstad også men endte av ulike årsaker på Flisa camping i år igjen. (Utfyllende camping/ferie-rapport i campingtråden min om litt)

Mange av disse store, populære plassene blir gjerne utsolgt i juli lenge før ferien, og for oss som tilpassede ferien etter vær og andre mennesker fortløpende blir det vanskelig å bestille oppholdet lenge før vi drar hjemmefra. Og vi reiser med telt. Så vær betyr en del.
Men jeg har litt lyst til Sverige, og en sånn stor flott plass neste år.
Noe med basseng og sklier.

Men neste sommer blir eldste 17. Jeg vet knapt om han blir med... Det vi vet r at han trolig skal på en ukes speiderleir i begynnelsen av juli på Gjøvik.

Guttungen er målt til 38,6 nå før han står opp, så han er syk i dag

Vi har vært flere ganger på Daftø, fint men begynner å bli veldig dyrt der og midt på sommeren med mye folk så er det litt mindre koselig

Daftø er ganske dyrt midt på sommeren ja, og jeg tror deler av familien min hadde mistrives med så mye folk

Vi har det flott på Flisa camping år etter år. Kort nok til Charlottenberg for litt svenskeshopping, fint å bade, rimelig plass (200 kr pr natt med telt, mer med vogn da, inkl strøm og fri bruk av dusj)
Litt lite annet som er der, rett nok trubadur på kiosken fra tid til annen, og det er resturant for den som vil dit. Lekeplassen skal visst oppgraderes i løpet av høsten, det e bra for i sommer var den kjip. Det er alltid god plass

Guttungen er målt til 38,6 nå før han står opp, så han er syk i dag
Håper guttungen har blitt bedre :)

Her hadde vi en hærlig hjemmedag i går med bærplukking og opprydding ut av leker etter 4 uker med sommerferie på barna. I dag blir de vell litt mer bærplukking og muligens en liten sopptur. Det best er at vi ikke trenger å kjør bil det er bare å gå fra huset og ut i skogen.

Så i morgen er det tilbake til hverdagen med jobb og barnehage. Litt spent på hvordan det blir for Storebror, har sagt et par ganger at han ikke vil i barnehagen. Det er kjedelige der, mye bedre å være hjemme med mamma og pappa. Men han elsker egentlig barnehagen, så å satser på at det blir bedre når alle er tilbake. Han er skolestart i år også...

Håper guttungen har blitt bedre :)

Her hadde vi en hærlig hjemmedag i går med bærplukking og opprydding ut av leker etter 4 uker med sommerferie på barna. I dag blir de vell litt mer bærplukking og muligens en liten sopptur. Det best er at vi ikke trenger å kjør bil det er bare å gå fra huset og ut i skogen.

Så i morgen er det tilbake til hverdagen med jobb og barnehage. Litt spent på hvordan det blir for Storebror, har sagt et par ganger at han ikke vil i barnehagen. Det er kjedelige der, mye bedre å være hjemme med mamma og pappa. Men han elsker egentlig barnehagen, så å satser på at det blir bedre når alle er tilbake. Han er skolestart i år også...
Ja, feberfri i går. Fortsatt føler han seg ikke helt i form. Hoster. Og svetter. Har vasket sengetøy to dager i strekk nå. Altså selve dyna og puta.

"Guttungen" min er jo ikke en liten unge lenger. Om et par uker fyller han 16 den dagen han starter på vgs.

Det lukter når sånne "unger" har svettet senga helt våt.

Det er onsdag.

Og for meg føles det som om de burde vært helg snart.

Første uken på jobb etter ferien er tung.

Siste ferieuka mi nå og ikke en dag uten avtaler. Vekkerklokke hver dag. Unger som sovner altfor sent og lite søvn på mor. Mer sliten enn noen gang.

Siste ferieuka mi nå og ikke en dag uten avtaler. Vekkerklokke hver dag. Unger som sovner altfor sent og lite søvn på mor. Mer sliten enn noen gang.
Hørtes slitsomt ut

Her er det altså første uken etter ferie for de voksne, unger som fortsatt har ferie, yngste (8 år) egger seg og våkner til normale tider, tenåringene legger seg sent og sover lenge, men i morgn må 13 åringen opp tidligere, tannlegetime. I går var det fysio for henne men det var langt på dag, og det er de eneste to avtalene vi har denne uken utenom jobb. Og det er nok.

I tillegg er jeg igang med det "o store prosjektet" igjen, å komme meg jour med husarbeidet så huset ser presentabelt ut til skolestart. Ungene skal rydde rommene sine, sånn at de "kan slippe inn en venn jeg ikke kjenner, og sin bestemor, uten å skjemmes i noen av tilfellene", og et par av dem responderte med "det skjer jo ikke, de må gjennom gangen først og resten av huset er jo ikke så ryddig... "

Vel, deres bestemor SKAL gjennom resten av huset, for skolestart sammenfaller med 16 års dagen til eldste, så det er bare for mor å brette opp ermene også. Og far sånnsett, men han har pådratt seg et ribbensbrist eller noe sånn på fotballtrening og er sånn delvis ute av drift for tiden.

Har laget meg en lang liste og fordelt oppgaver pr dag, og belønnes med en episode av Lucifer i armkroken til mannen når jeg har kommet meg gjennom. Huset er ikke ut, og jeg mener VIRKEIG ikke ut, så det er nok å ta tak i, for å si det sånn. Det er ikke første gang jeg starter på et slikt prosjekt (listene ligger klare, for å si et sånn....) og hver gang sier jeg at DENNE gangen mener jeg det...

Vel, jeg har klart det to dager på rappen nå, det er en tung oppgave som står foran meg i ettermiddag, og enda tyngre i morgen, så jeg håper å likevel kunne rapportere at de er gjort, klarer jeg hele denne uken så er jeg godt igang...

(bruker manne som en pådriver/som får vite hva jeg skal gjøre og derved kan se til ar jeg gjør det, men for all del, jeg trenger alle de ytre motivsjnfaktorer som er å oppdrive, så push meg gjerne herfra også. (Jeg savner den husarbeidstråden vi hadde en gang for en evighet siden hvor vi pushet hverandre, rapporterte hva vi hadde gjort og backet hverandre opp... Den ble dog etter hvert preget av at det ikke var de som faktisk SLITER som postet der, men de som har alt på stell, så mange av oss mistet vel motivasjonen...

Det er onsdag.

Og for meg føles det som om de burde vært helg snart.

Første uken på jobb etter ferien er tung.
Har hatt første uka etter feire her og, og må si meg ening i at det er tungt å komme i gang. fått gjort unna det absolutt mest nødvendige, men å starte på andre oppgaver er tungt. Har en arbeidsoppgave og det er å lese gjennom et høringsdokument for endring av ny lov på 100 sider....har som mål å komme gjennom det innen august, men det er så kjedelig og så mye tekst..

Vi hadde heldigvis en stor opprydding i huset i slutten av juni før bursdagen til eldste her og og fikk da tatt unna veldig mye, så nå om dagen er huset stor sett litt rotete av etterslep på daglig rydding/vasking noe som egentlig er godt.

Håper du kommer i mål med ryddejobben før bursdag og bestemor kommer på besøk!:hello2

Forelderen mine kommer også på besøk i ettermiddag og skal være her i helgen.. Så må ta en kjapp overfladisk vaske rund på badet her, og be samboeren om å rydde stuen og sette på robotstøvsugeren. Han er heldigvis hjemme i dag.

Har hatt første uka etter feire her og, og må si meg ening i at det er tungt å komme i gang. fått gjort unna det absolutt mest nødvendige, men å starte på andre oppgaver er tungt. Har en arbeidsoppgave og det er å lese gjennom et høringsdokument for endring av ny lov på 100 sider....har som mål å komme gjennom det innen august, men det er så kjedelig og så mye tekst..

Vi hadde heldigvis en stor opprydding i huset i slutten av juni før bursdagen til eldste her og og fikk da tatt unna veldig mye, så nå om dagen er huset stor sett litt rotete av etterslep på daglig rydding/vasking noe som egentlig er godt.

Håper du kommer i mål med ryddejobben før bursdag og bestemor kommer på besøk!:hello2

Forelderen mine kommer også på besøk i ettermiddag og skal være her i helgen.. Så må ta en kjapp overfladisk vaske rund på badet her, og be samboeren om å rydde stuen og sette på robotstøvsugeren. Han er heldigvis hjemme i dag.
Jeg tror jeg endelig kan si meg ajour med eposten fra ferien, torsdag ettermiddag.

Andre nødvendige ting er det absolutt på tide å ta fatt på, det som har vært nødvendig er gjort, men det som bør tas for å ikke få det travelt neste uke gjenstår i stor grad. Det får bli i morgen, nå har jeg avsluttet for dagen.

Ryddejobben er stor, og krevende, men jeg ser i alle fall fremgang. Om jeg rekker det før bursdagen er noe mer usikkert, men jeg/vi får gjøre så mye som vi klarer. Det er trøtte, slitne folk så det er visse begrensinger.

Hodet merker definitivt at 7,5 time jobb er mer krevende enn ferie, for å si det mildt.

Back
Topp