Skravletråd Rødkløver

Har vi lov til å spise honning? Det er jo ikke sukker, og skal være "mindre usunt" enn sukker.

sukkeret i honning er «naturlig» sukker, altså ikke tilsatt sukker[emoji848] men vet ikke hva reglene sier jeg[emoji28][emoji28][emoji28]
 
Honning vil jeg absolutt si er innafor. Når jeg leser sukker så leser jeg raffinert sukker. Ikke naturlig sukker for da kan vi vel strengt tatt ikke spise frukt heller. :p

Ja det må jo være innafor da[emoji4][emoji106]
 
tidligere runder har jo f.eks halspastiller, selv om noen av dem inneholder sukker, vært lov så lenge det er "tatt for halsen, som medisin" (i fornuftige mengder selvsagt) vært lov, så jeg tenker at melk med honning som ren halskur kan være innafor, mens at å spise honning på skiva fordi nugatti ikke er lov, blir litt sånn drøyt?
 
tidligere runder har jo f.eks halspastiller, selv om noen av dem inneholder sukker, vært lov så lenge det er "tatt for halsen, som medisin" (i fornuftige mengder selvsagt) vært lov, så jeg tenker at melk med honning som ren halskur kan være innafor, mens at å spise honning på skiva fordi nugatti ikke er lov, blir litt sånn drøyt?

Lag deg melk og honning med god samvittighet du[emoji4][emoji106] å god bedring med halsen.. typisk med hals og forkjølelse denne årstiden, noe herk [emoji50]
 
Mens jeg slett ikke får noe snopepoeng, for "det er mandag, jeg har så mye å gjøre og så lite tid og veden er litt ubehagelig"-medisin i form av kakao er... vel, helt klart ikke innafor.

Men litt styrketrening før tannpussen er nå i det minste trening, selv om 10 minutter bare er ti minutter...
 
tidligere runder har jo f.eks halspastiller, selv om noen av dem inneholder sukker, vært lov så lenge det er "tatt for halsen, som medisin" (i fornuftige mengder selvsagt) vært lov, så jeg tenker at melk med honning som ren halskur kan være innafor, mens at å spise honning på skiva fordi nugatti ikke er lov, blir litt sånn drøyt?

Det er jo ikke helt langsiktig tenkning. :p Om man skifter ut en sukkerbombe med en annen så er man like langt om det er naturlig sukker eller ei. Da har man gått glipp av poenget med krigen. :p
 
Det er jo ikke helt langsiktig tenkning. :p Om man skifter ut en sukkerbombe med en annen så er man like langt om det er naturlig sukker eller ei. Da har man gått glipp av poenget med krigen. :p

Sant nok. Jeg tror nok at Sara har et godt poeng her, og så må vi være ærlige med oss selv også. Og resten av deltakerne. Denne krigen handler jo om ærlighet, for bryr man seg ikke så kan man jo bare jukse av seg noen kilo, og vinne krigen uten å ha gått ned et gram.
Det ble ikke noe varm melk på meg i kveld, ungene våknet. Vi får se I morgen om halsen er vond da og. Synes at ømheten rundt halsen er litt bedre u kveld.
 
Sant nok. Jeg tror nok at Sara har et godt poeng her, og så må vi være ærlige med oss selv også. Og resten av deltakerne. Denne krigen handler jo om ærlighet, for bryr man seg ikke så kan man jo bare jukse av seg noen kilo, og vinne krigen uten å ha gått ned et gram.
Det ble ikke noe varm melk på meg i kveld, ungene våknet. Vi får se I morgen om halsen er vond da og. Synes at ømheten rundt halsen er litt bedre u kveld.

Men da lurer jeg litt på hvorfor man ble med for vi gjør jo dette kun for oss selv. Er jo ingen annen gevinst enn å komme i form. Men ja, vi må være ærlige. [emoji4] Dumt å lyve på seg poeng og vekttap her inne , men mest av alt er det dumt å lure seg selv.
Kanskje du kan få tak i noen halsdrops imorgen? God bedring i hvert fall [emoji4]
 
Men da lurer jeg litt på hvorfor man ble med for vi gjør jo dette kun for oss selv. Er jo ingen annen gevinst enn å komme i form. Men ja, vi må være ærlige. [emoji4] Dumt å lyve på seg poeng og vekttap her inne , men mest av alt er det dumt å lure seg selv.
Kanskje du kan få tak i noen halsdrops imorgen? God bedring i hvert fall [emoji4]

Lettere å gjøre dette sammen, synes I alle fall jeg. Jeg stoler på at folk er ærlige. Men dette med hva som er godis er så vanskelig, for mye kan være begge deler.
Takk takk :)
 
Sant nok. Jeg tror nok at Sara har et godt poeng her, og så må vi være ærlige med oss selv også. Og resten av deltakerne. Denne krigen handler jo om ærlighet, for bryr man seg ikke så kan man jo bare jukse av seg noen kilo, og vinne krigen uten å ha gått ned et gram.
Det ble ikke noe varm melk på meg i kveld, ungene våknet. Vi får se I morgen om halsen er vond da og. Synes at ømheten rundt halsen er litt bedre u kveld.

Ærlig med seg selv og hva man rapporterer er og blir hele greia.

Ingen kommer hjem og sjekker når jeg veier meg. Ingen av dere så den koppen med kakao i går morges. Ingen tok tiden på meg og mine "knebøy på do og litt annet før tannpussen"

Jeg kan jo bare skrive akkurat det jeg vil.

Men hva er da poenget? Poenget for meg er jo ikke å vinne, det er ingen annen premie enn nettopp det jeg får til for egen helse. Og det, det påvirkes ikke av hva jeg skriver at jeg veier, spiser og gjør. Men hva jeg FSKTISK spiser og gjør. Så selvsagt ærlighet. Om jeg skulle byttet min kakao med noe annet like usunt er poenget borte.

Men mitt mål i første omgang er å lage en liten kopp av bare en pose, ikke en stooor og god av to... Og å få inn mer aktivitet i livet.
Jeg får ikke bonus, men jeg får til det jeg får til, i en hverdag som en måned til er preget av årsoppgjør og overtid og enkle løsninger på mat og logistikk.
 
Men da lurer jeg litt på hvorfor man ble med for vi gjør jo dette kun for oss selv. Er jo ingen annen gevinst enn å komme i form. Men ja, vi må være ærlige. [emoji4] Dumt å lyve på seg poeng og vekttap her inne , men mest av alt er det dumt å lure seg selv.
Kanskje du kan få tak i noen halsdrops imorgen? God bedring i hvert fall [emoji4]
Det finnes nok "netttroll" som kunne funnet underholdning i dette.

Men jeg velger å tro at de som er med er ærlige. Ellers blir det bare tull i hodet mitt ;-)
 
Hva pleier dere å spise til frokost? :)
Jeg spiser havregrøt kokt i helmelk og vann med litt sukrin og masse kanel :p
Pluss en bulletproof kaffe :)
 
Ærlig med seg selv og hva man rapporterer er og blir hele greia.

Ingen kommer hjem og sjekker når jeg veier meg. Ingen av dere så den koppen med kakao i går morges. Ingen tok tiden på meg og mine "knebøy på do og litt annet før tannpussen"

Jeg kan jo bare skrive akkurat det jeg vil.

Men hva er da poenget? Poenget for meg er jo ikke å vinne, det er ingen annen premie enn nettopp det jeg får til for egen helse. Og det, det påvirkes ikke av hva jeg skriver at jeg veier, spiser og gjør. Men hva jeg FSKTISK spiser og gjør. Så selvsagt ærlighet. Om jeg skulle byttet min kakao med noe annet like usunt er poenget borte.

Men mitt mål i første omgang er å lage en liten kopp av bare en pose, ikke en stooor og god av to... Og å få inn mer aktivitet i livet.
Jeg får ikke bonus, men jeg får til det jeg får til, i en hverdag som en måned til er preget av årsoppgjør og overtid og enkle løsninger på mat og logistikk.

Hehe, trodde nesten jeg var den eneste som brukte 2 poser I en kopp ^^
 
Hehe, trodde nesten jeg var den eneste som brukte 2 poser I en kopp ^^
I store krus som vi har på jobb som tar over 3 dl. Og posen er beregnet på 1,7 dl vann.
Enten halv kopp eller to poser ja.

Skal prøve på heller å ta en mindre kopp.

Idag tok jeg faktisk bare vann enn så lenge. Men dagen er lang.
 
Hva pleier dere å spise til frokost? :)
Jeg spiser havregrøt kokt i helmelk og vann med litt sukrin og masse kanel :p
Pluss en bulletproof kaffe :)

Ei brødskive med et eller annet på. Spist på jobb.
For tiden oftest med et stort krus pulver-kakao til, men i dag bsre isvann
 
Back
Topp