Skravletråd - oktober 21 :)

Vel, det er jo litt synd at det ikke er flere klinikker også :p gjerne en 'kjede'.
Var mer aktuelt å ta selv enn å reise helt til Oslo :p

Kommer nok mer etterhvert, om ikke så lenge. For meg hadde det vært midt i blinken på jessheim:) men så er dette sistemann:p
 
Kommer nok mer etterhvert, om ikke så lenge. For meg hadde det vært midt i blinken på jessheim:) men så er dette sistemann:p

Vel. Er da i alle fall klart til den dagen dine barn skal ha barn, da :p
Dette er ikke siste her, tror jeg. Blir nok å bruke opp eggene på frys i alle fall. :)
 
Vel. Er da i alle fall klart til den dagen dine barn skal ha barn, da :p
Dette er ikke siste her, tror jeg. Blir nok å bruke opp eggene på frys i alle fall. :)

Hvor mange eskimoer har du på frys?:Heartred hahah, ja, heldigvis er det det til den tid:joyful:
 
Har tre små :)
Så får se. Kan hende det blir 1 søsken, eller 3. Spørs hvor flaks man har :p

Håper dere blir like heldige de andre gangene også- hadde vært stas med 3 til:joyful::rolleyes::Heartred
 
Nå planlegger jeg å føde om 2 uker og én dag. :p
 
Overlegen jeg går til for vekstkontroll på sykehuset planlegger at jeg skal føde i uke 38. Er 36+0 i dag. Har bedt om kontroll i stedenfor, for å vurdere om det er ok å vente litt. Har det ikke travelt med å få han ut, heller tvert om. Har det så travelt med å få hjemmet i stand i stedenfor. Men selvsagt, hans velvære, trygghet og helse kommer først da. Så i dag har jeg planer om å begynne å pakke sykehusbagen, just in case.
 
Overlegen jeg går til for vekstkontroll på sykehuset planlegger at jeg skal føde i uke 38. Er 36+0 i dag. Har bedt om kontroll i stedenfor, for å vurdere om det er ok å vente litt. Har det ikke travelt med å få han ut, heller tvert om. Har det så travelt med å få hjemmet i stand i stedenfor. Men selvsagt, hans velvære, trygghet og helse kommer først da. Så i dag har jeg planer om å begynne å pakke sykehusbagen, just in case.

Hvorfor vil de at du skal føde i uke 38?
 
Overlegen jeg går til for vekstkontroll på sykehuset planlegger at jeg skal føde i uke 38. Er 36+0 i dag. Har bedt om kontroll i stedenfor, for å vurdere om det er ok å vente litt. Har det ikke travelt med å få han ut, heller tvert om. Har det så travelt med å få hjemmet i stand i stedenfor. Men selvsagt, hans velvære, trygghet og helse kommer først da. Så i dag har jeg planer om å begynne å pakke sykehusbagen, just in case.

Hvorfor skal du settes igang i uke 38?:Heartred
 
Tungt og fælt :p Går og gjør nesten ingenting hele dagen

Mhm, skikkelig tungt nå.. og alt er tungt å gjøre også, med den store magen:eek: Skal bare chille litt framover jeg og:joyful:
 
Hvorfor skal du settes igang i uke 38?:Heartred
Hvorfor vil de at du skal føde i uke 38?
På grunn av alder (42), lavt stoffskifte og nå, det siste inntrufne; svangerskapsdiabetes. Men formen er strøken (hadde litt kvalme og uvelhet - vena cava-syndrom antakeligvis - en tre ukers tid, men det er så og si over nå), vekstkontrollene er supre - 5% på forrige, og 9% i dag, men den i dag var upålitelige målinger pga stillingen hans, og det er ingenting som per nå tilsier at jeg ikke kan vente noen få dager forbi 38 fullgåtte. Håper jeg kan strekke det til 39 fullgåtte uker, men det må overlegen vurdere om to uker på ny vekdtkontroll.
 
På grunn av alder (42), lavt stoffskifte og nå, det siste inntrufne; svangerskapsdiabetes. Men formen er strøken (hadde litt kvalme og uvelhet - vena cava-syndrom antakeligvis - en tre ukers tid, men det er så og si over nå), vekstkontrollene er supre - 5% på forrige, og 9% i dag, men den i dag var upålitelige målinger pga stillingen hans, og det er ingenting som per nå tilsier at jeg ikke kan vente noen få dager forbi 38 fullgåtte. Håper jeg kan strekke det til 39 fullgåtte uker, men det må overlegen vurdere om to uker på ny vekdtkontroll.

Vel, jeg vet ikke så mye om de ulike faktorene der, men hørte på en live-sending fra en jordmor for litt siden.. og det ble nevnt noe, spesielt mtp alder og igangsetting..
Hvis du og baby har det bra, så er det ikke grunn til å sette i gang. Så, på kontrollen i uke 38, spør om tilstanden, spør om det går an å vente, og heller få en ny kontroll. Heller hyppigere kontroller, og håpe på at fødsel starter av seg selv....? :)
 
Back
Topp