Skravletråd - oktober 21 :)

Ja, kjente litt bevegelse for 4 dager siden. Og ikke kjent mer siden. Jeg har morkaken på baksiden. Hadde på framsiden med ene snuppa mi i 2009. Hun var SÅ bestemt å sparket SÅ hardt, så hadde ikke noe å si uansett. Vært ei bestemt snuppe siden dag 1:p i uke 15 hoppet magen min rundt(filmet det). Han var helt turbo inni der, den eldste sønnen min:hilarious: Så spørs om denna er litt mer bedagelig anlagt, enn så lenge:rolleyes:

Herlig! Jeg hadde morkaken bak med første, da kjente jeg liv fra uke 14 (trodde jeg var uke 16, men ble satt tilbake over to uker). Som førstegangs er jo det ganske tidlig.. men hun sparket relativt hardt og. Husker hun sparket ribbeina en gang og. ><
Nr 2, fremsiden og toppen av livmoren. Jeg kjente liv tidlig - da var morkaken mer mot toppen, men morkaken vokste fremover, og var delvis foran - noe som utløste bekymringer fordi jeg kjente tidvis lite liv (.. fordi hun hadde snudd seg med hodet ned og sparket i morkaken). Tror det dempet for ribbeinsspark dog, for det kjente jeg ikke da :P

Med denne vet jeg ikke, men jeg tipper det er noe ala som med nr 2.
Men kan jo også være at hun ikke gidder være så utrolig aktiv :P gjør meg ingenting med rolige unger :P

Veldig utrolig at magen greide hoppe i uke15 - da MÅTTE hun ha vært bestemt gitt!!

Det er jaggu meg ikke lenge til, nesten straks det jo:wideyed::joyful:

Ikke sant!
Jeg blir jo 17 uker på søndag, så burde jo ideelt sett ha ila uke 18. (Jeg er så heldig at uketallene mine passer ganske fint med ukenumrene på kalenderen. Jeg blir uke 17 på søndag..
Og på mandag, dag 1 av uken, når kalenderuke 17 begynner, så er jeg 17+1.. så jeg har god kontroll på ukene for tiden :P)

Herlig! Jeg hadde morkaken bak med første, da kjente jeg liv fra uke 14 (trodde jeg var uke 16, men ble satt tilbake over to uker). Som førstegangs er jo det ganske tidlig.. men hun sparket relativt hardt og. Husker hun sparket ribbeina en gang og. ><
Nr 2, fremsiden og toppen av livmoren. Jeg kjente liv tidlig - da var morkaken mer mot toppen, men morkaken vokste fremover, og var delvis foran - noe som utløste bekymringer fordi jeg kjente tidvis lite liv (.. fordi hun hadde snudd seg med hodet ned og sparket i morkaken). Tror det dempet for ribbeinsspark dog, for det kjente jeg ikke da :p

Med denne vet jeg ikke, men jeg tipper det er noe ala som med nr 2.
Men kan jo også være at hun ikke gidder være så utrolig aktiv :p gjør meg ingenting med rolige unger :p

Veldig utrolig at magen greide hoppe i uke15 - da MÅTTE hun ha vært bestemt gitt!!

Blir spennende å se hvor du har morkaka:happy: om det blir for rolig i magen blir man jo for bekymret også. Derfor jeg kjøpte doppler denne gang, da minste sønnen min var så altfor rolig i magen. Var jo redd han var død flere ganger:sorry: Så litt spark man kjenner, det er betryggende:Heartred Var eldste sønnen min som turna sånn rundt i magen at magen min hoppet rundt i uke 15:joyful: Og han er meget aktiv og har munndiaré- så stemte godt, det:D

Ikke sant!
Jeg blir jo 17 uker på søndag, så burde jo ideelt sett ha ila uke 18. (Jeg er så heldig at uketallene mine passer ganske fint med ukenumrene på kalenderen. Jeg blir uke 17 på søndag..
Og på mandag, dag 1 av uken, når kalenderuke 17 begynner, så er jeg 17+1.. så jeg har god kontroll på ukene for tiden :p)

Jeg døøør:laughing025 Det er jo helt genialt:happy119 Satser på du får tine til OUL ila den neste uken:)

Blir spennende å se hvor du har morkaka:happy: om det blir for rolig i magen blir man jo for bekymret også. Derfor jeg kjøpte doppler denne gang, da minste sønnen min var så altfor rolig i magen. Var jo redd han var død flere ganger:sorry: Så litt spark man kjenner, det er betryggende:Heartred Var eldste sønnen min som turna sånn rundt i magen at magen min hoppet rundt i uke 15:joyful: Og han er meget aktiv og har munndiaré- så stemte godt, det:D

Ahh! Sånn sett..men. Kult likevel!
E var veldig rolig av seg. Jeg var inne pga lite liv 3 eller 4 ganger tror jeg. Siste gangen ble jeg lagt inn, og fødte litt senere (de tenkte det kunne være lite liv pga lite fostervann). Magen rørte på seg og sånt, men følte hun bare rulla rundt inni der, og alle 'dult' var sånne uhell med armen omtrent.
I uke 12, hoppet hun rundt i livmoren som om hun hadde tatt speed, så det var jo ikke før litt senere hun ble veldig bedagelig.
Pr nå har jeg to veldig rolige unger, da. Eldste var en ILLSINT unge, og jeg er rimelig sikker på at hun lider av angst. Men hyperaktiv har hun aldri vært.
Yngste var en smørblid klatt. Fremdeles ikke hyperaktiv, men hun har ikke ro i ræva heller. Første kunne fint se på film i mange timer. Da hun var syk en gang som 2åring, så hun to på rømmen 6 ganger på rad ><. Minste greier ikke se på tv mer enn 5-10 minutter før hun må løpe og gjøre noe annet. Hun er rolig som bare det, sånn.. på sin måte, bare rastløs. :P

Ikke sant!
Og på mandag, dag 1 av uken, når kalenderuke 17 begynner, så er jeg 17+1.. så jeg har god kontroll på ukene for tiden :P)

Haha...så fantastisk deilig det må være :P Ligger sånn 1 uke etter..altså tirsdag denne uka (uke 16) ble jeg 15+0. Er veeeldig glad for det, mye lettere å holde kontroll når man har gullfiskhjerne :P

Kjenner sånn små boblinger i magen av og til, sånn flere over noen minutter, men er så usikker på om det bare er magen eller om det er lillejenta som sparker...bakdelen med å være førstegangs :P

Haha...så fantastisk deilig det må være :P Ligger sånn 1 uke etter..altså tirsdag denne uka (uke 16) ble jeg 15+0. Er veeeldig glad for det, mye lettere å holde kontroll når man har gullfiskhjerne :P

Kjenner sånn små boblinger i magen av og til, sånn flere over noen minutter, men er så usikker på om det bare er magen eller om det er lillejenta som sparker...bakdelen med å være førstegangs :P

Spørs litt på plasseringen..! Kan godt være babyen, men livmoren din er nok ganske lav enda, så hvis du kjenner det i MAGEregionen kan det godt være tarmer. :P men flere stykker over minutter, høres mer ut som baby :)

Veeeldig greit å ha kontroll! Hehe.
Jeg pleier være dårlig på uketall, men har kontroll på svangerskapet :p

Kjente ganske langt nede til venstre sånn 8-10 cm på skrå nedenfor navlen. Men fullt mulig det er tarmene som driver gjøn med meg :P

Ahh! Sånn sett..men. Kult likevel!
E var veldig rolig av seg. Jeg var inne pga lite liv 3 eller 4 ganger tror jeg. Siste gangen ble jeg lagt inn, og fødte litt senere (de tenkte det kunne være lite liv pga lite fostervann). Magen rørte på seg og sånt, men følte hun bare rulla rundt inni der, og alle 'dult' var sånne uhell med armen omtrent.
I uke 12, hoppet hun rundt i livmoren som om hun hadde tatt speed, så det var jo ikke før litt senere hun ble veldig bedagelig.
Pr nå har jeg to veldig rolige unger, da. Eldste var en ILLSINT unge, og jeg er rimelig sikker på at hun lider av angst. Men hyperaktiv har hun aldri vært.
Yngste var en smørblid klatt. Fremdeles ikke hyperaktiv, men hun har ikke ro i ræva heller. Første kunne fint se på film i mange timer. Da hun var syk en gang som 2åring, så hun to på rømmen 6 ganger på rad ><. Minste greier ikke se på tv mer enn 5-10 minutter før hun må løpe og gjøre noe annet. Hun er rolig som bare det, sånn.. på sin måte, bare rastløs. :p

Alle barn er individuelle. Rart at man kan komme fra de samme ro personene, men likevel ha totalt ulik personlighet:rolleyes: Eldstesnupp på straks 14 har alltid vært ei veldig rolig snuppe, mellemstesnupp på snart 12 var meget bestemt og aktiv, men er nå blitt ganske så rolig av seg. Eldstegutten på 8 år har alltid vært aktiv og snakker støtt- han er rett å slett som Emil i lønneberg:smiley-ashamed005 Han mener alt vel, men det går bare gærli:hilarious: minstegutten på 2,5 år er bestemt og vet hva han vil, men en rolig liten tass som lett kan sitte rolig halvannen time å se en Disneyfilm:) Spent på hvordan sistemann sin personlighet blir:rolleyes:

Alle barn er individuelle. Rart at man kan komme fra de samme ro personene, men likevel ha totalt ulik personlighet:rolleyes: Eldstesnupp på straks 14 har alltid vært ei veldig rolig snuppe, mellemstesnupp på snart 12 var meget bestemt og aktiv, men er nå blitt ganske så rolig av seg. Eldstegutten på 8 år har alltid vært aktiv og snakker støtt- han er rett å slett som Emil i lønneberg:smiley-ashamed005 Han mener alt vel, men det går bare gærli:hilarious: minstegutten på 2,5 år er bestemt og vet hva han vil, men en rolig liten tass som lett kan sitte rolig halvannen time å se en Disneyfilm:) Spent på hvordan sistemann sin personlighet blir:rolleyes:

Ja, helt utrolig. Mine har ulike fedre, men likevel. Ser mye likhetstrekk med eldste og meg. :) Minste er veldig lik sin far på mange vis, men den rastløsheten må hun ha fått fra sin mormor :p

Ja, helt utrolig. Mine har ulike fedre, men likevel. Ser mye likhetstrekk med eldste og meg. :) Minste er veldig lik sin far på mange vis, men den rastløsheten må hun ha fått fra sin mormor :p

Selv med samme mor og far, så blir ungene vidt forskjellige:p Jo, men sånne trekk ser vi her også. At barna har likhetstrekk med andre i familien. Utrolig gøy:D

Selv med samme mor og far, så blir ungene vidt forskjellige:p Jo, men sånne trekk ser vi her også. At barna har likhetstrekk med andre i familien. Utrolig gøy:D

Ja, det er jo fort sånn.
Jeg og min bror har veldig mange likhetstrekk fysisk, og en del mentale trekk og.
Men; jeg var illsint unge, han var blidros. Jeg var rolig, han var hyperaktiv til de grader. Begge to skoleflinke og relativt logiske. Men han har en sterk drivkraft til å fullføre. Misunner den sterkt. Han er straks ferdig med bacheloren sin. Jeg kom halvveis i min før jeg ikke greide mer. (Depresjon og å ha eneansvar for en unge uten mulighet for barnevakt der jeg bodde.. det hadde nok litt å si der; men likevel. Han er veldig flink!)

Har dere hørt denne ?
Anbefales virkelig :greet025

Fødselen fra barnets perspektiv :hug007

Vedlegg

• 435EE2CE-1BAF-438D-A3BB-FE30820F4F6A.png
    435EE2CE-1BAF-438D-A3BB-FE30820F4F6A.png
    1,4 MB · Visninger: 13
Spent.. ringte føde-pol for å høre ang oul timen min. Den er 20+5, jeg synes det var litt sent...
Hun på tlf var enig i at det hørtes sent ut, hun skulle sjekke opp og ringe meg opp senere. Håper ♥️

Har dere hørt denne ?
Anbefales virkelig :greet025

Fødselen fra barnets perspektiv :hug007

Podcast..?
Jeg hører ikke spesielt mye på sånt. Men sikkert spennende.

Jeg vurderer sånn, "positiv fødsel" kurset. Høres fint ut. Jeg ØNSKER å ha kontroll over fødselen min ><

Én måned siden det sist var liv i skravletråden! :wideyed:

Hvordan har vi det fortiden? Er du snill nok med deg selv? :Heartred

Én måned siden det sist var liv i skravletråden! :wideyed:

Hvordan har vi det fortiden? Er du snill nok med deg selv? :Heartred

Ojjda, det var ei stund sia, ja:eek:

Ja, føler da absolutt det:rolleyes: Enn du, da?:Heartred Vært på OUL idag å sett lille, alt var bare bra:love017 Formen har vært ræva pga hyperemesis, men begynner å bli bedre:happy119

Ojjda, det var ei stund sia, ja:eek:

Ja, føler da absolutt det:rolleyes: Enn du, da?:Heartred Vært på OUL idag å sett lille, alt var bare bra:love017 Formen har vært ræva pga hyperemesis, men begynner å bli bedre:happy119

Så deilig da :D
Det er så fint med den delen av svangerskapet vi går inn i nå, det blir mer ekte på et vis :Heartred

Føler jeg er inn i en god periode nå asså... Men det kan hende samboeren min er uenig i den påstanden :whacky011 Jeg klarer å holde halsbrannen i sjakk, holder kroppen i gang og har en vilter og kvelds’kvikk guttebass i magen:love017

Back
Topp