Skravletråd - oktober 21 :)

Vel, jeg vet ikke så mye om de ulike faktorene der, men hørte på en live-sending fra en jordmor for litt siden.. og det ble nevnt noe, spesielt mtp alder og igangsetting..
Hvis du og baby har det bra, så er det ikke grunn til å sette i gang. Så, på kontrollen i uke 38, spør om tilstanden, spør om det går an å vente, og heller få en ny kontroll. Heller hyppigere kontroller, og håpe på at fødsel starter av seg selv....? :)
Ja, det er det som er ønsket, at det starter av seg selv. Har lite lyst å bli satt i gang. Har et par venninner som syns det var veldig viktig å fortelle meg om deres dårlige erfaringer, så begynte å grue meg mer etter det.
 
Ja, det er det som er ønsket, at det starter av seg selv. Har lite lyst å bli satt i gang. Har et par venninner som syns det var veldig viktig å fortelle meg om deres dårlige erfaringer, så begynte å grue meg mer etter det.

Jeg fikk en 'dytt' på sykehuset. De strippet og satte klyx. Fødsel startet da av seg selv, etter ca 6 timer. (Så, 5t med fødsel). Så, kan jo i så fall være åpen for stripping. Det var egentlig ganske greit.
 
Trøtt , men får ikke sove igjen. Er så plagsomt.
Nå har jeg ligget så lenge at jeg er sulten også :rolleyes:
 
Er full fart i heimen! Straks 3åringen har ikke taklet jeg har vært borte overhodet. Så han har full panikk om natten, hyperventilerer og er SÅ redd for jeg er borte:sad010 Han har sovet godt på eget rom fra han var 16 mnd, siden mandag natt har han hylgrini, full av panikk og redd når han brått våkner rundt 00-01, så vi må hente han på rommet og få han opp i vår seng. Ellers sover han ikke. Så da ligger vi 4 stk i senga da:oops::p Det får gå for en liten periode. Håper jo sånn at han skal forstå at mamma ikke blir borte igjen, men har satt en så stor støkk i han, stakkars:(
Så han var helt fra seg når han ble levert i bhgen idag. Sikkert redd for jeg skal være borte igjen når han kommer hjem:sorry:. Han er så veldig snill og god mot Ellion, koser og stryker masse på han:Heartred Vi mistenker ASF på han også. Så derfor han har så sterke reaksjoner på enkelte ting som rutinebrudd og nye, uventede ting/situasjoner og fremmede.

De tre største har høstferie, så de er hjemme hele uka. Går greit, men 9-åeingen maser konstant og skravler høl i øret på meg... så gleder meg til neste uke:p

Ellion er enn så lenge en rolig bebis:Heartblue:love7 Sover mye og kun litt våken mens han legges på puppen, og sover fort igjen:love017 Idag skal vi ha første kontroll og veiing på helsestasjonen med Ellion:happy119:dummy::Heartblue
 
Last edited:
Er full fart i heimen! Straks 3åringen har ikke taklet jeg har vært borte overhodet. Så han har full panikk om natten, hyperventilerer og er SÅ redd for jeg er borte:sad010 Han har sovet godt på eget rom fra han var 16 mnd, siden mandag natt har han hylgrini, full av panikk og redd når han brått våkner rundt 00-01, så vi må hente han på rommet og få han opp i vår seng. Ellers sover han ikke. Så da ligger vi 4 stk i senga da:oops::p Det får gå for en liten periode. Håper jo sånn at han skal forstå at mamma ikke blir borte igjen, men har satt en så stor støkk i han, stakkars:(

Ellion er enn så lenge en rolig bebis:Heartblue:love7 Sover mye og kun litt våken mens han legges på puppen, og sover fort igjen:love017 Idag skal vi ha første kontroll og veiing på helsestasjonen med Ellion:happy119:dummy::Heartblue

Stakkars ❤️
Ikke så lett når mamma plutselig blir borte i nesten en uke...

Lykke til på kontroll!
 
Stakkars ❤️
Ikke så lett når mamma plutselig blir borte i nesten en uke...

Lykke til på kontroll!

La inn for tidlig, så oppdaterte litt på det jeg skrev:) Vi mistenker ASF på han også, så derfor litt mer innviklet eller hva jeg skal si!?:sorry: Vanskelig å trygge han igjen:( håper bare det går seg til ila en mnd iallefall:rolleyes::Heartred At han da skjønner at mamma er hjemme på fast basis igjen og at jeg ikke blir borte. Takk, du også, snupp:Heartbigred
 
Takk. Prøver å sove en liten time til, før jeg bør ordne meg for å dra. Spiste en liten mat sånn at jeg kanskje greier sovne.

Håper det hjelper med litt mat i magen og sove en time til:Heartred
 
La inn for tidlig, så oppdaterte litt på det jeg skrev:) Vi mistenker ASF på han også, så derfor litt mer innviklet eller hva jeg skal si!?:sorry: Vanskelig å trygge han igjen:( håper bare det går seg til ila en mnd iallefall:rolleyes::Heartred At han da skjønner at mamma er hjemme på fast basis igjen og at jeg ikke blir borte. Takk, du også, snupp:Heartbigred

Er nok ikke bare bare da. Ting blir litt kaos når rutinene brytes, og trenger tid på å roe igjen. Håper det går seg fort til!
 
Er nok ikke bare bare da. Ting blir litt kaos når rutinene brytes, og trenger tid på å roe igjen. Håper det går seg fort til!

Uff ja, mammhjerter mitt knuses litt, må innrømme det. Og kan ikke forklare han det heller, for han forstår det ikke, men håper det går seg til om ikke så altfor lenge igjen:angelic:
 
Uff ja, mammhjerter mitt knuses litt, må innrømme det. Og kan ikke forklare han det heller, for han forstår det ikke, men håper det går seg til om ikke så altfor lenge igjen:angelic:

Forstår den. Er ikke greit å se at ungene har det vondt :(
Men det er antagelig ikke mye mer å gjøre enn å sørge for at han er ivaretatt mens han går gjennom dette selv... Går seg til etterhvert!
 
Litt er iallefall bedre enn ingenting:Heartred Spent på hva som skjer på kontrollen din:rolleyes::joyful:

Antagelig ingenting spesielt, men kommer til å ytre frykten for å gå for lenge. For meg er det uaktuelt å gå mer enn en uke til, så.. denne uken SKAL hun komme uansett.
 
Er full fart i heimen! Straks 3åringen har ikke taklet jeg har vært borte overhodet. Så han har full panikk om natten, hyperventilerer og er SÅ redd for jeg er borte:sad010 Han har sovet godt på eget rom fra han var 16 mnd, siden mandag natt har han hylgrini, full av panikk og redd når han brått våkner rundt 00-01, så vi må hente han på rommet og få han opp i vår seng. Ellers sover han ikke. Så da ligger vi 4 stk i senga da:oops::p Det får gå for en liten periode. Håper jo sånn at han skal forstå at mamma ikke blir borte igjen, men har satt en så stor støkk i han, stakkars:(
Så han var helt fra seg når han ble levert i bhgen idag. Sikkert redd for jeg skal være borte igjen når han kommer hjem:sorry:. Han er så veldig snill og god mot Ellion, koser og stryker masse på han:Heartred Vi mistenker ASF på han også. Så derfor han har så sterke reaksjoner på enkelte ting som rutinebrudd og nye, uventede ting/situasjoner og fremmede.

De tre største har høstferie, så de er hjemme hele uka. Går greit, men 9-åeingen maser konstant og skravler høl i øret på meg... så gleder meg til neste uke:p

Ellion er enn så lenge en rolig bebis:Heartblue:love7 Sover mye og kun litt våken mens han legges på puppen, og sover fort igjen:love017 Idag skal vi ha første kontroll og veiing på helsestasjonen med Ellion:happy119:dummy::Heartblue
Åh stakkar liten :Heartred Jeg har en jente på 2 år og 8 mnd som den siste måneden har våknet hver natt og kommet inn til oss. Jeg tror dette er en reaksjon på at det snart kommer en baby. Og for 2 uker siden hadde jeg masse modningsrier hele dagen, så da snakket vi med henne og snart 6 åringen om at mamma og pappa kanskje måtte dra på sykehuset den natta og at da kommer *** og passer på dem hvis vi må dra.. Riene stoppa jo helt opp, så ble jo ikke noe fødsel, men jenta kom inn den natta også og har vært våken i flere timer hver natt siden da :shifty: Nå er jeg så sliten av å ha dårlig plass i senga og våken unge i timesvis hver natt, og tror ikke dette blir noe bedre når baby kommer, så på lørdag bestilte jeg en ekstra 90x200 kontinentalseng som jeg skal sette inntil vår seng. Da får vi 270 seng, og forhåpentligvis litt bedre plass til 4 stk i senga :rolleyes::D Vi har prøvd både å følge henne tilbake i senga og at pappaen legger seg inne hos henne når vi har lagt oss uten at det har hjulpet noe (hun sov forsåvidt lengre før hun våknet når pappaen sov der inne, men da var det jo morgen for henne når hun våkna 05:30, og det orker jeg heller ikke :hungover::hilarious: )
 
Uff ja, mammhjerter mitt knuses litt, må innrømme det. Og kan ikke forklare han det heller, for han forstår det ikke, men håper det går seg til om ikke så altfor lenge igjen:angelic:

Det er helt grusomt når det skjer :Heartpink

Vi opplevde det samme da jeg var innlagt 3 netter på sykehus i vinter for exu operasjonen min. Hun ble veldig klengete og urolig i lang tid etter jeg kom hjem igjen. Skulle sove nesten oppå meg. Det tok noen uker før det normaliserte seg igjen.
Jeg gruer meg allerede veldig til reaksjonene som kan komme når jeg blir innlagt ved fødsel og ikke minst at jeg sansynligvis må sjonglere begge barna samtidig på natten etter det. Å være hos pappaen på natta er ikke godtatt i det hele tatt.

Håper det går bedre for dere fort :Heartpink
 
En lastebilsjåfør hadde greid å slite ned strømkabelen til uthuset mitt ><
Yay..
 
Back
Topp