Skravletråd - oktober 21 :)

Jeg stod ikke opp før 11 i dag, så.. er KUN gravidrelatert :p
Jeg var på jobb fra 11-19 i går og 07-13 i dag, og føler at jeg ikke har fått hentet meg godt nok inn i løpet av natten :p sovnet på sofaen i går når jeg kom hjem og la meg allikevel stuptrøtt klokken 22 :p

Det er godt det endelig er helg i dag! Bare en halvtime til
Man endelig avslutter jobbdagen og ræcer hjemover :happy:

Et aldri så lite jubelhyl herfra i dag! Fikk nettopp melding fra ei venninne at hun har en liten en på vei og termin i august, så da skal vi gå gravid sammen :Heartred:Heartred Herregud! Det har jeg alltid drømt om! Jeg har jo fortsatt 5 uker igjen til uke 12, men føler jeg bare må si det til henne allerede nå da, klarer ikke holde meg mere!!!! :bounce

Eller er det dumt? Mye som kan skje på 5 uker... shit, nå ble jeg usikker :happy090

Så kos! Jeg har ikke greid å holde meg og sier det dersom det føles naturlig til de jeg treffer på:p

Har noen opplevd at venninner reagerer noe annet enn positivt når man forteller man er gravid?

Det har vært babyboom i gjengen det siste året, men sitter igjen noen få uten kjæreste og barn, og vet flere av dem synes det er sårt at de selv ikke er der. Jeg kjenner jeg kvier meg til å fortelle bl.a en av mine nærmeste om graviditeten nettopp fordi jeg har hørt hvordan hun reagerer når andre forteller de skal ha barn. Jeg vet at en slags sorg når gode venninner får barn kan oppstå og redsel for å miste de, så jeg har virkelig full forståelse for at det kan være vanskelig for dem. Vet bare ikke hvordan jeg selv skal si noe uten å gjøre noen lei seg.
erfaringer taes gjerne imot:happy:

Et aldri så lite jubelhyl herfra i dag! Fikk nettopp melding fra ei venninne at hun har en liten en på vei og termin i august, så da skal vi gå gravid sammen :Heartred:Heartred Herregud! Det har jeg alltid drømt om! Jeg har jo fortsatt 5 uker igjen til uke 12, men føler jeg bare må si det til henne allerede nå da, klarer ikke holde meg mere!!!! :bounce

Eller er det dumt? Mye som kan skje på 5 uker... shit, nå ble jeg usikker :happy090

Jeg hadde definivt sagt det, men jeg har ganske få jeg definerer som "venninner" , så kommer jo an på hvor nære dere er kanskje?

Skjønner jubelbrølet, går å håper på en venninne selv (som jeg vet prøver) :smiley-bounce012 hun fikk vel vite at jeg var gravid i uke 5 og har heldigvis tatt det bra. Synes det er vanskelig å skulle fortelle til de jeg vet har prøvd en stund.

Har noen opplevd at venninner reagerer noe annet enn positivt når man forteller man er gravid?

Det har vært babyboom i gjengen det siste året, men sitter igjen noen få uten kjæreste og barn, og vet flere av dem synes det er sårt at de selv ikke er der. Jeg kjenner jeg kvier meg til å fortelle bl.a en av mine nærmeste om graviditeten nettopp fordi jeg har hørt hvordan hun reagerer når andre forteller de skal ha barn. Jeg vet at en slags sorg når gode venninner får barn kan oppstå og redsel for å miste de, så jeg har virkelig full forståelse for at det kan være vanskelig for dem. Vet bare ikke hvordan jeg selv skal si noe uten å gjøre noen lei seg.

Jeg har ikke noe erfaring med å skulle fortelle det sånn, men jeg har i mange mange år vært den venninnen som har syntes det har vært sårt å få høre. Jeg har vært misunnelig og blitt veldig lei meg fordi jeg selv ikke har vært gravid osv. Men jeg har alltid prøvd å betrygge den andre om at jeg i all hovedsak er glad på deres vegne, selvsagt er man jo det. Men som jeg sa til ene nære venninna mi da hun ble usikker på om hun skulle sagt det eller ikke: det hadde vært verre om jeg ikke fikk vite det, hvis jeg skulle funnet det ut via noen andre eller på Facebook senere.

Så mitt eneste råd er vel å prøve å stole på at vennene dine vil deg vel og vil være glad innerst inne. Om de kanskje ikke klarer å være hundre prosent akkurat idet de får beskjeden, så handler det mer om dem enn om deg og mest sannsynlig trenger de ikke lang tid å roe seg ned på :love2

Vet ikke om det hjelper, men håper jo det :happy:

Jeg hadde definivt sagt det, men jeg har ganske få jeg definerer som "venninner" , så kommer jo an på hvor nære dere er kanskje?

Skjønner jubelbrølet, går å håper på en venninne selv (som jeg vet prøver) :smiley-bounce012 hun fikk vel vite at jeg var gravid i uke 5 og har heldigvis tatt det bra. Synes det er vanskelig å skulle fortelle til de jeg vet har prøvd en stund.

Jeg måtte rett og slett lyve til ei god venninne som jeg vet prøver og er frustrert. Jeg var så usikker på hvordan hun ville tatt det. Men i slutten av samtalen kom vi inn på det at jeg også prøver og hun forsikret meg om at hun ville vite det når jeg ble gravid. Venter likevel noen uker til med å fortelle venner, med unntak av hun som har termin bare to mnd før meg, hun fikk vite det i dag :Heartred

Jeg var på jobb fra 11-19 i går og 07-13 i dag, og føler at jeg ikke har fått hentet meg godt nok inn i løpet av natten :p sovnet på sofaen i går når jeg kom hjem og la meg allikevel stuptrøtt klokken 22 :p

Jeg jobber ikke for øyeblikket, ble så utrolig dårlig av å stå på beina og stresse.
Tåler ikke egentlig mange minuttene på beina - halvtime holder i massevis ><

Uff - det høres litt trist ut.. liksom, for venninnene også; for hvis man reagerer negativt på noe som er verdens beste nyhet for noen andre, så kan jo vennskapet fort få noen blåmerker bare dér... ><

Jeg har hatt en dialog med venninner gjennom prøvingen, så selve graviditeten ble jo godt mottatt også.
Ikke for det, nå har vi gått gjennom IVF-prosess og brukt mye energi og penger i dette, så hvis de IKKE hadde vært glade på mine vegne, så hadde jeg faktisk blitt litt snurt :p

Back
Topp