Skravletråd November

God morgen.

To unger våken.
Ikke den yngste som vekket meg halv seks i dag, det var den eldste. Han har klokke og skal ha vett til å ikke gjøre det.

Jeg vurderer om nissen må finne digital klokke som lyser tallene eller noe sånn....
 
Masterplanen røyk allerede.... For den sylta til jul jeg hadde glemt når jeg satte opp planen at jeg skulle lage i dag tok ikke en time, den tok drøyt to. Dårlig kjøttstykke, mye fett, mye jobb. Og meg som alltid underestimerer tid på ting...

Vel. Ny dag i moegen :-)

Kjedelig når det tar lengre tid enn forventet[emoji13] men den blir sikkert god!!
 
Har hjulpet mamma siden jeg var lita, og hadde henne på "hotline" de første årene. Nå har jeg det i fingrene og vet hva jeg skal, og tiden er inne for å lære opp neste generasjon. Ikke gjøre det etter de er i seng....

Min mamma er like kjip på kjøkkenet som meg[emoji23]
 
Ble å lage sylte i stua, oppvarmet av den ovnen.

Gangen må jeg derved ta en annen dag.

Fint planen min sluttet en dag før jul, og deretter har en uke til alt vi ikke rakk.

Men gangen trenger ikke bare julevasken sin. Den trenger en real opprydding også, sånn den gjør.... Hver uke egentlig.
Så jeg er nok ikke ferdig med den til jul selv om jeg får tatt den nå....

Litt og litt, plutselig er du i mål[emoji1]
 
Kjedelig når det tar lengre tid enn forventet[emoji13] men den blir sikkert god!!
Det håper jeg. Var et veldig fett stykke og mye talg så jeg måtte jobbe mye med det. Der fikk jeg for å ha vært for kjip på butikken. Lesson learned. Derav tok det tid, men fikk jeg bort nok kan det bli bra. Men mye løst kjøtt så jeg håper det ikke bare faller fra hverandre, det tror jeg nemlig egentlig det gjør. Og har mest lyst å spise opp dette og lage et penere til jul, med skikkelig råvarer ;-) Men vi får se når det er kokt og presset og har lagt i salt noen dager så vi kan begynne å smake.

Kjøleskapet i natt for at krydderet skal trekke godt inn, koke i dag, presse et døgn og så saltlake noen dager. Prøvesmake i helga kanskje. Sikkert egentlig klart uti uka.
 
God morgen.

To unger våken.
Ikke den yngste som vekket meg halv seks i dag, det var den eldste. Han har klokke og skal ha vett til å ikke gjøre det.

Jeg vurderer om nissen må finne digital klokke som lyser tallene eller noe sånn....
God morgen til deg og :)
 
I dag reiser vi hjem fra Kraków. Føler jeg ikke har handlet nok til meg selv.... vil bort på senteret når de åpner nå klokken 9. Taxien henter oss kvart på 11.... hva ville dere gjort??? Blæææ....
 
I dag reiser vi hjem fra Kraków. Føler jeg ikke har handlet nok til meg selv.... vil bort på senteret når de åpner nå klokken 9. Taxien henter oss kvart på 11.... hva ville dere gjort??? Blæææ....

Løpt å shoppet :p
 
Back
Topp