Skravletråd november

Æ

Mannen sier "kjøreforbud" i morgen, bilene har sommerdekk og bakken ned mot hovedveien er visstnok trolig glatt.

Han skal på jobb. Kan ta buss til båten da, det er greit nok
Eldstemann går til skolen
Men bhg er for langt å gå, må jeg evt da gå og ta bussen med jentene for å levere mellomste i bhg da

For jeg skal på foreldresamtale med eldste på skolen og jeg kan ikke ha med mellomste dit. Yngste ja, men ikke mellomste. Hun hører og forstår
Å nei:( dere burde ha lagt om dekk!

God morgen.

Sannelig var vi våkne fem i dag også, snuppa og jeg. Før fem faktisk.

De to store har jeg ikke sett noe til enda, og håper de sover lenge enda. De pleide våkne mellom 6.30 og 7 ca.

Mannen tok med seg hunden for å inspisere veien, om det er akseptabelt å kjøre på sommerdekk eller om vi alle må finne ut av bussen. Egentlig synes jeg å ha mellomste hjemme er like lett men pga den foreldresamtalen vil jeg ikke ha henne med meg og hun er lite villig til å være alene hjemme enda. "sitt her og se tv/nettbrett jeg er tilbake så fort jeg kan" er reelt sett helt greit synes jeg, men inkl å gå frem og tilbake blir jeg borte i en time. Være med bort og leke ute på skolen/med broren (som bare skal være med på halve samtalen) synes jeg ikke er en akseptabel løsning siden han er på Sfo og jeg kan ikke ha henne på Sfo....
God morgen:) håper mannen ga klarsignal for bruk av bil?

Å nei:( dere burde ha lagt om dekk!
Ja. Men luringen min er sunnmøring. Og vet at Ford pleier ha en kampanjedag på det. Og fikk tips fra en som jobber der om når det trolig skulle være, og ventet på det siden det uansett ikke var glatt. Også ble det ikke sånn i år også skjedde ting så fort med den nye jobben at dekk ble ikke prioritert de siste fridagene (det var uansett ti grader, liksom) og vips i går kveld....

Det blir vinterdekk nå, så snart vi får fraktet bilen til dekkverksted..

Godt broren din kunne hjelpe til da
Vi må også bytte dekk på bilen som kom hjem i går men mannen jober lenge i dag så jeg må se om jeg finner noen som kan fikse
Greit å ha en bror som bor like ved og har barn i samme barnehage :-)

Blir tullete av å sove godt kun hver fjerde natt. Skal ikke juble fremover når jeg sover mer enn 4 timer i strekk med unntak av tissing noen ganger i halvsøvne, for det later til at jeg jinxer søvna!!
Frustrerende med korte netter:(

Det vil jeg tro er greit ja
På mange måter.

I morgen skal vi forresten hente både vår og hans datter i en bursdag, så da må vi ha en bil med vinterdekk og to barnestoler. Det lar seg heldigvis gjøre å flytte over bilstolen. Vi må vel ha et par stoler til nå som mannen jobber. Så lenge vi begge var hjemme holdt det med stoler i en bil så da mellomste skulle få beltestol fikk hun storebror sin fra den andre bilen

God morgen:) håper mannen ga klarsignal for bruk av bil?
Ikke på vilkår.

Han hadde ikke trengt gå bort i bakken, hvor han kunne gli på beina, for det kunne jeg faktisk gjøre utenfor huset også oppdaget jeg da jeg fulgte min datter ut til min brors bil som har vinterdekk og likevel skulle kjøre forbi barnehagen så da tok han et par minutters omvei og plukket henne med seg herfra :-)

Back
Topp