Skravletråd - nov 21

Heei :) nå har jeg kommet hjem fra en gåtur ned på senteret med en venninne og vi sto en stund ute å pratet og jeg kjenner meg helt ferdig i korsryggen :eek: jeg slet med bekkenet tidlig med første, men skal jeg begynne å ha vondt i uke 4/5 liksom? Fler som har det sånn eller hatt før? Er det lettere å slite mer når man går med nr 2 når man slet med det, med nr 1?

Ellers håper jeg dere har det fint <3
Jeg er 5+2 og etter to timers korøvelse utendørs i dag (stående) var jeg helt ødelagt i korsrygg og høyre side rompe/lår/bekken.. Hadde også bekkenproblemer med nr 1,men da begynte det ca uke 15. Håper jeg bare har noe låsninger som kan fikses, slitsomt om bekkenet skal plage meg allerede :(
 
Jeg er 5+2 og etter to timers korøvelse utendørs i dag (stående) var jeg helt ødelagt i korsrygg og høyre side rompe/lår/bekken.. Hadde også bekkenproblemer med nr 1,men da begynte det ca uke 15. Håper jeg bare har noe låsninger som kan fikses, slitsomt om bekkenet skal plage meg allerede :(
Jaa enig :-( <3
 
Ny dag hvor jeg har vært fullstendig utmattet. Ikke gjort noe som helst! Hengt opp en maskin med tøy eneste, og det gjorde at jeg måtte ha meg en strekk på sofaen. Håper virkelig jeg bare har gått i helgemodus, og at ikke energinivået har tenkt å være så lavt. Da får jeg problemet på jobb denne uka :hilarious:

Jeg lurer også på om jeg har begynt å få cravings :bored: kan ikke huske å ha hatt noe sånt spesielt i forrige svangerskap. Husker jeg spiste salami en god stund før jeg tilfeldigvis leste at man ikke skulle spise det som gravid. Da fikk jeg noia og sluttet med en gang. Eneste jeg "crava" da var egentlig salami, for det kunne jeg jo ikke spise :dead: men nå er jeg helt besatt av frukt! Ikke det verste det da, for det er jo både sunt og godt. Får i tillegg lurt i ungen min litt ekstra frukt ettersom hun som regel vil spise det jeg spiser.

Den ferske fra Grilstad er magisk! Den er kokt og ksn trygt spises. Har snart spist to pakker, haha
 
Den ferske fra Grilstad er magisk! Den er kokt og ksn trygt spises. Har snart spist to pakker, haha

Å, tusen takk for tips :) det skal jeg sjekke om jeg finner her jeg bor. Salami er nesten det eneste jeg spiser på brødskiva til vanlig :p
 
En liten oppdatering. Våknet til enda litt mer blod i dag. Fikk time hos lege som sendte meg videre på ultralyd på sykehuset. I følge menstermin er jeg 7+1 i dag, men jeg fikk EL veldig sent og forklarte han at jeg i følge min beregning er 5+5.

På ultralyd kunne han se fostersekken, men ikke noe mer. Men det var heller ikke uvanlig til å være så tidlig sa han. Fostersekken lå høyt oppe i livmoren sa han, som var positivt. Det tydet ikke på truende abort.
Så jeg må nesten bare vente å se. Hvis ikke blødningene utviklet seg til noe mer hadde han troen på at dette skulle gå bra. Fikk en ny time etter påske.
Har jo allerede en privat UL time før påske, så tror jeg beholder den også.

Velger å tenke positivt og krysser fingrene for at alt går bra.

Ikke noe mer blødning i dag. Det lover jo godt!
 
I dag er jeg skikkelig dårlig! Er på jobb, men det er søren meg omtrent bare skinnet av meg som er her.
Ikke noe oppkast - heldigvis! Mer hodepine, tretthet og konstant følelse av å være uggen. Selv om det er slitsomt så tar jeg imot det med glede :Heartred

Venter spent på svar om jeg får time til TUL i løpet av uka. Sliter med en del smerter i mage/livmor. Redd det er et dårlig tegn. Enn så lenge ikke tegn til blod i alle fall.
 
Uke 12 tenkte jeg :) allerede vært en snartur innom lege, og han ba meg komme tilbake i uke 12
Jeg skal neste uke når jeg er 8+0. Skal til fastlege.
Jeg skal til jordmor i morgen 5+2, kun for samtale siden jeg mistet de to forrige svangerskapene :happy: Lege blir første kontroll ca uke 12-13.
Jeg ringte legen idag og fikk time 21/4-21 og er da 9+1 <3
Så gøy at det er litt hipp som happ om dere går til jordmor eller lege, jeg har nemlig lurt på hva jeg skal gjøre denne gangen. Føler ikke sterkt behov for dype samtaler med jordmor riktig enda, men på sikt trenger jeg nok å prate litt gjennom forrige fødsel :happy:
Er det fortsatt rundt uke 12 man tar blodprøver?
 
Så gøy at det er litt hipp som happ om dere går til jordmor eller lege, jeg har nemlig lurt på hva jeg skal gjøre denne gangen. Føler ikke sterkt behov for dype samtaler med jordmor riktig enda, men på sikt trenger jeg nok å prate litt gjennom forrige fødsel :happy:
Er det fortsatt rundt uke 12 man tar blodprøver?
Noen blodprøver kan tas før uke 12, men blodtyping og antistoffer sa jordmor i dag at var best å ta mellom 12 og 15 :happy: Jeg likte godt å nesten bare gå til lege første svangerskap, men hadde mer behov for samtale denne gangen etter å ha gått gjennom to aborter de siste 5 mnd. Så var godt å prate med jordmor allerede i dag kjente jeg :happy:
 
Så gøy at det er litt hipp som happ om dere går til jordmor eller lege, jeg har nemlig lurt på hva jeg skal gjøre denne gangen. Føler ikke sterkt behov for dype samtaler med jordmor riktig enda, men på sikt trenger jeg nok å prate litt gjennom forrige fødsel :happy:
Er det fortsatt rundt uke 12 man tar blodprøver?
Legen min sa noe om antistoffer, og at det var derfor man skulle inn til blodprøver rundt uke 12.
 
Hvordan går det med dere? :)

Her vi bor er det ekstremt mye smitte om dagen, så det tikker inn nye meldinger om karantene etc hele tiden:wtf: Har fem barn (19mndr- 8år), så vi dropper sfo og har kuttet ned bh til 8:30-13 hver dag.. Så nå har jeg alle fem barna alene til mannen er ferdig på hjemmekontor ca.kl.16.. Det tar på nå som kvalmen har inntatt hverdagen i tillegg til den voldsomme trettheten:wacky:

Men lyspunktene er:
-Får fortsatt i meg mat innimellom
-Kvalme=symptom=godt tegn
-Det er snart helg
-Det er snart påske (med alle hjemme:hilarious:)


Tips til nye serier når man er ‘sofa-bundet’? Så nettopp ferdig ‘The Bold type’ på Netflix -superbra Sex&the City- vibe! :joyful:
 
Hvordan går det med dere? :)

Her vi bor er det ekstremt mye smitte om dagen, så det tikker inn nye meldinger om karantene etc hele tiden:wtf: Har fem barn (19mndr- 8år), så vi dropper sfo og har kuttet ned bh til 8:30-13 hver dag.. Så nå har jeg alle fem barna alene til mannen er ferdig på hjemmekontor ca.kl.16.. Det tar på nå som kvalmen har inntatt hverdagen i tillegg til den voldsomme trettheten:wacky:

Men lyspunktene er:
-Får fortsatt i meg mat innimellom
-Kvalme=symptom=godt tegn
-Det er snart helg
-Det er snart påske (med alle hjemme:hilarious:)


Tips til nye serier når man er ‘sofa-bundet’? Så nettopp ferdig ‘The Bold type’ på Netflix -superbra Sex&the City- vibe! :joyful:
Må si jeg er imponert over at du likevel ser ut til å holde hodet over vannet! Selv har jeg vært sengeliggende i over en uke nå og lurer på hvordan det hadde gått med et eller flere barn. Glad jeg ikke har andre enn meg selv å ta vare på akkurat nå + at mannen har gjort alt av handling, matlaging etc.. Mye smitte her også (bor rett utenfor Oslo):shifty:

Så the bold type da det gikk på Nrk, likte det godt. Hvis du har Sumo så kan jeg anbefale Younger som er i litt samme sjanger, syns det er bedre enn Bold type faktisk! Blir mye lett underholdning her, orker ikke se noe jeg begynner å grine av hehe:shy:
 
Må si jeg er imponert over at du likevel ser ut til å holde hodet over vannet! Selv har jeg vært sengeliggende i over en uke nå og lurer på hvordan det hadde gått med et eller flere barn. Glad jeg ikke har andre enn meg selv å ta vare på akkurat nå + at mannen har gjort alt av handling, matlaging etc.. Mye smitte her også (bor rett utenfor Oslo):shifty:

Så the bold type da det gikk på Nrk, likte det godt. Hvis du har Sumo så kan jeg anbefale Younger som er i litt samme sjanger, syns det er bedre enn Bold type faktisk! Blir mye lett underholdning her, orker ikke se noe jeg begynner å grine av hehe:shy:
Hehe- har ikke så mye annet valg enn å bite tennene sammen når jeg må, men blir mye sofa på meg om dagen:wacky: De eldste leker mye ute i Hagen og på rommene sine, og tegner etc, og for de minste blir det stueleking og tv rundt meg;) Men får det til å funke på et vis!

Jeg har sett Younger før- likte den veldig godt! Visste ikke at The Bold type hadde gått på nrk før jeg- oppdaget den først på Netflix:rolleyes: Men akkurat sånne type lette serier jeg vil se nå! Lette&glade:joyful:

Snill mann du har da! Mannen min gjør mye om dagen, men med fem barn må jeg være litt på banen selv også uansett form:wacky: Men har klart det fem ganger før, så skal nok klare det igjen!:)
 
Hvordan går det med dere? :)

Her vi bor er det ekstremt mye smitte om dagen, så det tikker inn nye meldinger om karantene etc hele tiden:wtf: Har fem barn (19mndr- 8år), så vi dropper sfo og har kuttet ned bh til 8:30-13 hver dag.. Så nå har jeg alle fem barna alene til mannen er ferdig på hjemmekontor ca.kl.16.. Det tar på nå som kvalmen har inntatt hverdagen i tillegg til den voldsomme trettheten:wacky:

Men lyspunktene er:
-Får fortsatt i meg mat innimellom
-Kvalme=symptom=godt tegn
-Det er snart helg
-Det er snart påske (med alle hjemme:hilarious:)


Tips til nye serier når man er ‘sofa-bundet’? Så nettopp ferdig ‘The Bold type’ på Netflix -superbra Sex&the City- vibe! :joyful:
Imponerende å høre at du har alle barna hjemme og fortsatt virker positivt og oppegående! ☺️
Jeg er 6+5 og i går slo virkelig kvalmen inn. Dagen i dag på jobb har enkelt og greit vært et mareritt. Vært sliten ut av en annen verden og kvalmen har omtrent stått utenpå kroppen. Ikke hjulpet nevneverdig at jeg jobber på et kjøkken med matlaging, hvor indisk stod på menyen i dag.
Prøver å se det positive i at symptomer er et godt tegn og forhåpentligvis vil roe seg om noen uker.
Har en fantastisk samboer som lager mat, lufter hund og steller hus nå som formen og energinivået er relativt lavt, fantastisk
 
Imponerende å høre at du har alle barna hjemme og fortsatt virker positivt og oppegående! ☺️
Jeg er 6+5 og i går slo virkelig kvalmen inn. Dagen i dag på jobb har enkelt og greit vært et mareritt. Vært sliten ut av en annen verden og kvalmen har omtrent stått utenpå kroppen. Ikke hjulpet nevneverdig at jeg jobber på et kjøkken med matlaging, hvor indisk stod på menyen i dag.
Prøver å se det positive i at symptomer er et godt tegn og forhåpentligvis vil roe seg om noen uker.
Har en fantastisk samboer som lager mat, lufter hund og steller hus nå som formen og energinivået er relativt lavt, fantastisk
Så koselig at jeg virker positiv:) Prøvde i 7mnder denne gangen, så jeg er bare overlykkelig over at det klaffet og håper det holder helt til mål:joyful: Tror det overskygger både kvalme og tretthet selv om det absolutt er slitsomt:hilarious:

Huff- skjønner det ikke kan være enkelt å jobbe med mat når man er kvalm- all ære til deg! :joyful: Kan ikke akkurat bytte ut menyen til hva enn gravidnesa skulle orke å lukte på hver enkelt dag:hilarious: Så bra samboeren din tar i et tak hjemme- det hjelper jo masse!:joyful:
 
Hadde virkelig den beste starten på dagen idag.. Jeg klarte å ramle ned trappa:banghead: har hatt litt ekstra murringer i hele dag, men ikke noe blod heldigvis. Klarer ikke tenke noe annet enn at nå gikk det galt..:( Skal på ul til tirsdag, men akkurat nå føles det veldig lenge ut til..
 
Hadde virkelig den beste starten på dagen idag.. Jeg klarte å ramle ned trappa:banghead: har hatt litt ekstra murringer i hele dag, men ikke noe blod heldigvis. Klarer ikke tenke noe annet enn at nå gikk det galt..:( Skal på ul til tirsdag, men akkurat nå føles det veldig lenge ut til..
Ånei, stakkars! Var det et voldsomt fall? :Heartred Hvis du er bekymret kanskje du kan fremskynde ul? Vil jo tro at det har gått bra altså- spiren ligger veldig godt polstret langt inni der- og spesielt så tidlig!:):Heartred
 
Ånei, stakkars! Var det et voldsomt fall? :Heartred Hvis du er bekymret kanskje du kan fremskynde ul? Vil jo tro at det har gått bra altså- spiren ligger veldig godt polstret langt inni der- og spesielt så tidlig!:):Heartred

Nei heldigvis ikke. Klarte å ta meg imot ganske bra og landa på rompa. Men fikk liksom et skikkelig støkk etter fallet:sorry: Mulig jeg ble mer redd enn det gjorde skade.. Tror jeg bare piner meg gjennom helgen og tar ul’en på tirsdag. Er bare 6+1 idag, så er ikke så mye og se enda uansett.
Tusen takk for betryggende ord:Heartred
 
Nei heldigvis ikke. Klarte å ta meg imot ganske bra og landa på rompa. Men fikk liksom et skikkelig støkk etter fallet:sorry: Mulig jeg ble mer redd enn det gjorde skade.. Tror jeg bare piner meg gjennom helgen og tar ul’en på tirsdag. Er bare 6+1 idag, så er ikke så mye og se enda uansett.
Tusen takk for betryggende ord:Heartred
Skjønner at det var ekkelt, men det gikk nok bra skal du nok se:Heartred Jeg har hatt små barn klatrende over hele meg i de siste svangerskapene mine (har fem tette små), og har fått en barnefot etc i magen flere ganger uten at det har gjort skade:Heartred Har spurt jordmor, og hun sa at så lenge man ikke har fysisk skade på magen er det ikke skade på babyen inni heller:Heartred Så jeg har iaf roet meg med det:love7
 
Back
Topp