Skravletråd - nov 21

Når jeg var 4/5 dpo på kvelden lå jeg på sofaen å kjente at det var noe som hugget tak nederst i magen :pompus: jeg lurer sånn på hva det var.. Akkurat som om noe festet seg og det varte bare noen sekunder, men nok til at jeg sa "au" inni meg.. Jeg skvatt til og følte at nå festet egget seg :p men turte ikke tro helt på det.. Og 9 dpo testet jeg svaaakt positivt <3
~
Noen fler som har opplevd det og når evt? :)
 
Når jeg var 4/5 dpo på kvelden lå jeg på sofaen å kjente at det var noe som hugget tak nederst i magen :pompus: jeg lurer sånn på hva det var.. Akkurat som om noe festet seg og det varte bare noen sekunder, men nok til at jeg sa "au" inni meg.. Jeg skvatt til og følte at nå festet egget seg :p men turte ikke tro helt på det.. Og 9 dpo testet jeg svaaakt positivt <3
~
Noen fler som har opplevd det og når evt? :)

Samme her:) 4/5dpo, tror jeg det var her også! Våknet av et stikk!
 

Vedlegg

  • 18222B7A-C0A3-4829-A774-A25D9F206E5B.png
    18222B7A-C0A3-4829-A774-A25D9F206E5B.png
    76 KB · Visninger: 9
Jeg tenker ikke på annet enn ultralyd for tiden :hilarious: jeg har sååå lyst å se om det er liv i magen min. Synes tiden går så ufattelig sakte :hungover: Er 6+1 i dag og føler jeg har vært preggy i 6 mnd minst!!
 
Jeg tenker ikke på annet enn ultralyd for tiden :hilarious: jeg har sååå lyst å se om det er liv i magen min. Synes tiden går så ufattelig sakte :hungover: Er 6+1 i dag og føler jeg har vært preggy i 6 mnd minst!!

Saaame! Ultralyd i MORGEN. Veksler mellom å tenke at dette går bra til å se for meg at legen bare ‘sorry, Mac’
 
Saaame! Ultralyd i MORGEN. Veksler mellom å tenke at dette går bra til å se for meg at legen bare ‘sorry, Mac’

Åh, så heldig du er :D jeg vil også!
Jeg har trua på at dette går fint :D
 
Håper håper det er uskyldig <3!!!

Takk, det håper jeg også. Det har heldigvis ikke blitt noe mer. Så krysser fingrene for at det er uskyldig. Men tenker jeg uansett vil ringe å høre om hcg måling i morgen.
 
Takk, det håper jeg også. Det har heldigvis ikke blitt noe mer. Så krysser fingrene for at det er uskyldig. Men tenker jeg uansett vil ringe å høre om hcg måling i morgen.
Så bra det har stoppet opp :) ja gjør det for sikkerhetsskyld <3
 
Jeg misunner dere så dere som har mulighet for TUL! :love7 Her er det flere timers kjøring, eller fly, for å komme til en privat klinikk. Fastlegen min investerte i en ultralydmaskin etter jeg var ferdig gravid med første, og han er naturligvis i permisjon nå... :shifty: Han kunne jeg spurt om å få en titt, det tørr jeg ikke med vikaren :sorry:
 
Ny dag hvor jeg har vært fullstendig utmattet. Ikke gjort noe som helst! Hengt opp en maskin med tøy eneste, og det gjorde at jeg måtte ha meg en strekk på sofaen. Håper virkelig jeg bare har gått i helgemodus, og at ikke energinivået har tenkt å være så lavt. Da får jeg problemet på jobb denne uka :hilarious:

Jeg lurer også på om jeg har begynt å få cravings :bored: kan ikke huske å ha hatt noe sånt spesielt i forrige svangerskap. Husker jeg spiste salami en god stund før jeg tilfeldigvis leste at man ikke skulle spise det som gravid. Da fikk jeg noia og sluttet med en gang. Eneste jeg "crava" da var egentlig salami, for det kunne jeg jo ikke spise :dead: men nå er jeg helt besatt av frukt! Ikke det verste det da, for det er jo både sunt og godt. Får i tillegg lurt i ungen min litt ekstra frukt ettersom hun som regel vil spise det jeg spiser.
 
Våknet til litt rosa utflod i dag. Ikke hatt sex eller noe som skulle gi blødning.
Har jo opplevd blod før og at det gikk bra, men også opplevd en MA. Så nå sitter jeg her og klarer ikke tenke annet enn at det har gått galt.

Får ringe legekontoret i morgen og få tatt en hcg måling.

En liten oppdatering. Våknet til enda litt mer blod i dag. Fikk time hos lege som sendte meg videre på ultralyd på sykehuset. I følge menstermin er jeg 7+1 i dag, men jeg fikk EL veldig sent og forklarte han at jeg i følge min beregning er 5+5.

På ultralyd kunne han se fostersekken, men ikke noe mer. Men det var heller ikke uvanlig til å være så tidlig sa han. Fostersekken lå høyt oppe i livmoren sa han, som var positivt. Det tydet ikke på truende abort.
Så jeg må nesten bare vente å se. Hvis ikke blødningene utviklet seg til noe mer hadde han troen på at dette skulle gå bra. Fikk en ny time etter påske.
Har jo allerede en privat UL time før påske, så tror jeg beholder den også.

Velger å tenke positivt og krysser fingrene for at alt går bra.
 
En liten oppdatering. Våknet til enda litt mer blod i dag. Fikk time hos lege som sendte meg videre på ultralyd på sykehuset. I følge menstermin er jeg 7+1 i dag, men jeg fikk EL veldig sent og forklarte han at jeg i følge min beregning er 5+5.

På ultralyd kunne han se fostersekken, men ikke noe mer. Men det var heller ikke uvanlig til å være så tidlig sa han. Fostersekken lå høyt oppe i livmoren sa han, som var positivt. Det tydet ikke på truende abort.
Så jeg må nesten bare vente å se. Hvis ikke blødningene utviklet seg til noe mer hadde han troen på at dette skulle gå bra. Fikk en ny time etter påske.
Har jo allerede en privat UL time før påske, så tror jeg beholder den også.

Velger å tenke positivt og krysser fingrene for at alt går bra.
Så kjapt håndtert av lege og sykehus. Bra du fikk sjekket det selv om du må vente litt til for å se noe mer! Og der ser man nytten av å ha kontroll på EL :) Er nok mye mer å se på ultralyden du skal på før påske!
 
Når tenker dere å ta første kontroll hos jordmor/fastlege? :happy:
 
Heei :) nå har jeg kommet hjem fra en gåtur ned på senteret med en venninne og vi sto en stund ute å pratet og jeg kjenner meg helt ferdig i korsryggen :eek: jeg slet med bekkenet tidlig med første, men skal jeg begynne å ha vondt i uke 4/5 liksom? Fler som har det sånn eller hatt før? Er det lettere å slite mer når man går med nr 2 når man slet med det, med nr 1?

Ellers håper jeg dere har det fint <3
 
Vært hos legen i dag å målt hcg, for å se på nivået. Er det mindre enn det som er normalt i uke 6 så får jeg henvisning til UL. Skal ta hcg på onsdag også, bare for å se stigningen. Mest for min egen del, legen mener alt er i orden siden jeg ikke har hatt noen blødninger. Og hun tror jeg er 6uker på vei, utifra infoen hun fikk. Men vi får se :happy:
Spent på hcg’en, håper jeg får svar i mårra:happy:
 
Back
Topp