Skravletråd lag GUL

Så klart :)
Til scampiene brukte jeg denne oppskriften: http://dinmat.no/Marinerte-scampi

Og dressingoppskriften fant jeg opp i går, jeg syns den var utrolig god! Så kommer nok til å lage den igjen snart:)
Den kan brukes som saus og dip også :p

1 beger Crème Fraiche
1/2 cup maggi kylling fond
1/2 rød chilli
1/2 charlottløk
2 hvitløkfedd
Litt sitronsaft (1/4 sitron)
Smak til med estragon, salt og pepper.
Nammi! :p

Og en enkel salat med ost og cherrytomater :)


Jeg bryr meg lite om kalorier, vil spise meg mett...
Så kommer til å fokusere på lite karbohydrater fremover :)

Takk for oppskrift! :)
Glede meg til å prøve. Jeg fokuserer også på lite karbohydrater.
Jeg har prøvd lavkalori før og hater å gå rundt sulten og konstant tenke på mat.
 
Men fortsetter du med så lite kaloriinntak ender det jo, desverre, bare med at forbrenninga går i dvale og tviholder på de kaloriene den får inn og dermed kiloene.
Ville nok ligget på et Moderat inntak på 11-1200kcl, for og holde forbrenning ved like.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja, er klar over det. Men har spist meg mett og vel så det. Må finne ut noe lurt :)
 
Da skal prøves. :) eg har gått mye på lavkarbo dietter og det funker dårlig på meg i grunn. Så no skal eg fokusere litt på kalori inntakk og kaloriforbrenning. I følge appen min fikk eg beskjed at eg har spist alt for lite i dag :/ eg burde komme meg opp på minst 1200 kalorier men eg har bare spist 495 i dag. Og forbrent 376 med trening. Eg har jo spist alle måltider, bare sunne måltider. Men det positive som kom opp var at hvis eg fortsatte slik ville eg vege 94 kg om 5 uker :D det e reduksjon på 11 kg det :D det e motiverende det!! :D
Oi så lite du har fått i deg i dag! Forbrenner man ikke over 1000kcal i døgnet når man hviler?
Pass på så ikke forbrenningen din stopper opp :)
 
Oi så lite du har fått i deg i dag! Forbrenner man ikke over 1000kcal i døgnet når man hviler?
Pass på så ikke forbrenningen din stopper opp :)

Skal justere inntaket. Men ka skal eg trøkke i meg for å øke det da? Føler eg har spist mye og vært mett i heile dag. Men har spist mye hodekål og cherrytomater. Så det metter vel en del uten at det e så mye kalorier i det. I tillegg har eg spist knekkebrød og hjemmelaga pizza (rester etter i går). :)
 
Skal justere inntaket. Men ka skal eg trøkke i meg for å øke det da? Føler eg har spist mye og vært mett i heile dag. Men har spist mye hodekål og cherrytomater. Så det metter vel en del uten at det e så mye kalorier i det. I tillegg har eg spist knekkebrød og hjemmelaga pizza (rester etter i går). :)
hmm jeg er ikke sikker... :-/
Siden du ikke er på lavkarbo kan du kanskje ta havregrøt med bær til frokost,
Mer frukt (hvis du ikke spiser mye av det og?) Og kanskje en mager yoghurt til kvelds?
...I tillegg til det du har på matplanen, så du får opp kcal litt? :)
Er ikke lett, men det er iallefall bra at du har holdt deg god og mett! :) Ikke særlig lurt i lengden om man sulter seg :)
 
Skal justere inntaket. Men ka skal eg trøkke i meg for å øke det da? Føler eg har spist mye og vært mett i heile dag. Men har spist mye hodekål og cherrytomater. Så det metter vel en del uten at det e så mye kalorier i det. I tillegg har eg spist knekkebrød og hjemmelaga pizza (rester etter i går). :)
Hva med en nutrilett bar eller noe som mellomåltid?
Hvor mange måltider spiser du om dagen?
Og hvor mye til hvert måltid?

Lag pannekaker med grovt mel, skyr, eggerøre og laks, godt med priteinrikt pålegg på knekkebrød feks, det er med på og øke antallet kcl uten å gå på bekostning av sunnhet

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Hva med en nutrilett bar eller noe som mellomåltid?
Hvor mange måltider spiser du om dagen?
Og hvor mye til hvert måltid?

Lag pannekaker med grovt mel, skyr, eggerøre og laks, godt med priteinrikt pålegg på knekkebrød feks, det er med på og øke antallet kcl uten å gå på bekostning av sunnhet

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

I dag har eg hatt 3 hovudmåltid og 2 bittesmå. Men de bitte små kunne jo vært litt større. Ein nutrilett bar var ikke dumt. Pizza va bare et stykke. Sånn lite firkanta, siden eg hadde så mye kål til :)
 
Weeeee.
Akkurat funnet senga nå, men pulsklokka, fjellsko og drikkeflaske er klar til tur imorgen tidlig :)


Vil og tipse dere om min "bestevenn" appen 7minute workout, genial app med et 7min treningsprogram du kan gjøre hjemme uten hjelpemidler

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kjempeflott med sånne tips :D
 
Nå er jeg såå klar for i morra! :D

Har forresten den ukesutfordtingen noe med konkurransen og gjøre? Man får jo poeng, men hva går de til?

Den matappen din vat genial smørblomst1 ! Jeg har nettopp fått registrert alt for i dag, og den oversikten jeg fikk opp da var fantastisk :) Men må nok veie litt mer nøyaktig. Kom på ca 1000 kcal, og det var også for lite, men fornøyd med at jeg har holdt meg på 5% karbohydrater :)
 
Nå er jeg såå klar for i morra! :D

Har forresten den ukesutfordtingen noe med konkurransen og gjøre? Man får jo poeng, men hva går de til?

Den matappen din vat genial smørblomst1 ! Jeg har nettopp fått registrert alt for i dag, og den oversikten jeg fikk opp da var fantastisk :) Men må nok veie litt mer nøyaktig. Kom på ca 1000 kcal, og det var også for lite, men fornøyd med at jeg har holdt meg på 5% karbohydrater :)

Ja, den va heilt super. Og at den til og med va på norsk va jo heilt fantastisk. Den treningen ift utfordringen kan og registreres som styrke der innpå :)

Utfordringen er vel bare konkuranse utenom tror eg. De som vinner får lage ny utfordring for neste uke :) hvis eg har forstått det rett :)
 
Morn jenter! Ble dårlig med fjelltur på meg, men har gått en times tur :)

Frokost idag ble en galv banan og ei klementin før jeg gikk hjemmefra.
Skal snart spise to knekkebrød.
Drukket 0.5ltr vann foreløpig

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
God måren alle sammen :) morningen starta med 2 knekkebrød med mager skinkost med 3 cherrytomater til :) må ha meg ein tur på butikken å kjøpe noe sunt så eg får opprettholdt litt kalorier i dag :) og neste på programmet er utfordringen i dag. Skal klare 2 liter og skal klare meg uten snop :) og treningen skal snart gjennomføres :)
 
Jeg har ikke fått med meg lagene osv før nå, men ser jeg er på dette laget. Har dere funnet lagleder??
 
Jeg har ikke fått med meg lagene osv før nå, men ser jeg er på dette laget. Har dere funnet lagleder??

Eg sa meg egentlig frivillig til det fordi ingen andre ønsket. Men har du lyst? :D
 
Eg sa meg egentlig frivillig til det fordi ingen andre ønsket. Men har du lyst? :D

Jeg har laget tabell og er egentlig rustet for å ta oppgaven. Også blir smørbomst1 min backup i tilfelle jeg ikke har mulighet.

Fint om alle legger seg inn i veietråden slik at jeg får startvekten til alle. Mangler noen ennå.
Når dere legger inn fredagsvekten, så er det nok at selve vekten er der, det er den jeg bruker i utregningene :)
 
Nå er jeg såå klar for i morra! :D

Har forresten den ukesutfordtingen noe med konkurransen og gjøre? Man får jo poeng, men hva går de til?

Den matappen din vat genial smørblomst1 ! Jeg har nettopp fått registrert alt for i dag, og den oversikten jeg fikk opp da var fantastisk :) Men må nok veie litt mer nøyaktig. Kom på ca 1000 kcal, og det var også for lite, men fornøyd med at jeg har holdt meg på 5% karbohydrater :)
I ukesutfordringen så vil vinnerlaget få ett ekstra kg å trekke fra sin totalnedgang slik at det blir ennå mere nedgang og dermed øker sin sjanse for å unngå å miste deltaker fra sitt lag :)
 
Da er dagen godt igang her! :D
Våkna opp meeegastøl!!
Men har klart å gjennomføre treningsutfordringen, drukket 1 liter vann foreløpig og godteri skal jeg fortsette og klare meg uten :)
Vært og handla masse sunn mat, og moro og se at vekta går nedover allerede! :D

High five jenter! Dette klarer vi :)
 
Back
Topp