Skravletråd juni 2018 <3

Kan bare snakke for meg selv, men sist svangerskap som førstegangs så bestilte vi ultralyd i uke 6-7 og en i uke 12. Jeg for min del fikk ikke så mye utav den første, bare for å se at det var «noe» der og at hjertet slo. Den i uke 12 derimot, åh [emoji7] Da er det en baby! Denne gangen går vi ikke på noe før uke 12 :) Når det er sagt så har jeg full forståelse for å gå tidligere også, det er beroligende!

Så herlig! Det er liksom litt det jeg er ute etter.. har ikke gått opp for meg at jeg er gravid! Vil gjerne se det og se at et lite hjerte slår.
Bestilte meg akkurat tidlig ul til 7+1- så får jeg heller bestille en ekstra en i uke 12!:Heartred

Forrige gang var jeg i uke 8 og uke 12. Uke 8 var en klump med bankende hjerte. Veldig beroligende å se hjertet slå, men uke 12 var størst opplevelse! Da var det en baby som sprella rundt. Og de kunne sjekke nakkefold og at alt så fint ut! Kommer til å ta tidlig i uke 11-12 denne gangen [emoji4]

Ikke sant.. Litt det jeg er ute etter også. Har ikke gått opp for meg at jeg er gravid! Vil gjerne se det og se at et lite hjerte slår.
Bestilte meg akkurat tidlig ul til 7+1- så får jeg heller bestille en ekstra en i uke 12!:Heartred

Skjønner du vil sjekke. Jeg var nettopp 6+0 og så et bankende hjerte! Ul bilde kan jeg legge med:) ser ikke mye på bildet men skjermen ser du en prikk som blinker [emoji173]️ for meg var dette veeldig betryggende! Skal privat igjen når jeg er 12-13 uker, for å sjekke nakkefold og forhåpentligvis få se kjønnet [emoji7] ellers har jeg blitt henvist av legen min pga jeg har mistet flere ganger tidligere. Så jeg skal nå snart når jeg er 7+5! Veldig godt å bli skikkelig fulgt opp, slapper bedre av :)

Så herlig! Det er liksom litt det jeg er ute etter.. har ikke gått opp for meg at jeg er gravid! Vil gjerne se det og se at et lite hjerte slår.
Lykke til, denne gangen går det helt sikkert bra-krysser fingrene for begge oss to:love2

God morgen :D

Her prøver jeg, og holde meg til enten ingen TUL for, og spare dem pengene.
Eller holde ut i alle fall til 12-13 uker før TUL :p
Det har nemlig ikke gått helt opp for meg heller. :confused:
OM jeg er 7+1 i dag, og jeg tar en cb med ukes indikator hva skal den da vise?

God morgen :D

Her prøver jeg, og holde meg til enten ingen TUL for, og spare dem pengene.
Eller holde ut i alle fall til 12-13 uker før TUL [emoji14]
Det har nemlig ikke gått helt opp for meg heller. :confused:
OM jeg er 7+1 i dag, og jeg tar en cb med ukes indikator hva skal den da vise?
Da bør den vise 3+, men det finnes de som aldri oppnår 3+, uten at det har vært noe som helst galt.

Jeg kjenner det samme. Så fort barna er i seng så åpnes bukse og magen får falle ut. Ser jo bare tjukkere ut når jeg ikke makter å holde den inne hele tiden. Så gravidbukse skal kjøpes imorgen. Latterlig tidlig.. :laughing021
Latterlig tidlig ja, men akk, så DEILIG! Gravidtights og kjole i dag, føles fantastisk godt.

Da bør den vise 3+, men det finnes de som aldri oppnår 3+, uten at det har vært noe som helst galt.

Jeg vurderte, og kjøpe en for og se :rolleyes: Men lar bare være da :D
Bestilte meg time til Svangerskapskotroll om 1 mnd i stede :smug:
Da er jeg 10+1 i følge mens termin.
Lurer på om jeg klarer, og holde meg i fra og ta TUL.:cool:
Frister og gjøre det 12-13 uker på vei...Får lufte det litt for mannen :)

Dersom jeg hadde hatt et normalt ikke-risikosvangerskap, og ingen blødninger etc og bare skulle hatt en TUL, så hadde jeg ikke bestilt den før rundt uke 12. Da ser man at det virkelig er en liten baby, og får mye mer ut av TUl - utover her her det hjerteslag og den er så og slik stor. Det er jo betryggende, men utover det så syns jeg UL i uke 12 var det beste (hadde fra uke 6+5 forrige gang pga blødninger, så fikk med alle de tidlige stadiene. :p

I går begynte jeg nesten å grine til reklamen for robot-greia til langtidssyke barn (no isolation). Jadda. Jeg er jo lettrørt til vanlig når det kommer til sånne ting, men nå ... :hilarious:

Hvordan er det med denne salt lakrisen.. nå spiser det for å dempe kvalmen litt .. Men så slo det meg... kan vi spise det

Hvordan er det med denne salt lakrisen.. nå spiser det for å dempe kvalmen litt .. Men så slo det meg... kan vi spise det

Anbefalingene er at man ikke bør spise mye lakris, men jeg aner ikke hva de definerer som mye. :p Er noe med at de i Finland fant en sammenheng mellom at noen barn scora lavere på kognitive tester der mor hadde spist mengder av lakris i svangerskapet. Men i Finland spiser de jo veldig mye lakris da. Matportalen.

Og der fikk jeg lyst på lakris. :knegg:

Jeg så opp go boken for 3 dager siden og det endre med at jeg ble kasta ut av hele shiten her :/ så måtte lage meg ny bruker.. Jeg er altså janke.
Fikk bare bruker eksisterer ikke og bare tull... Men her er jeg igjen.. sån plutselig

Har liggi med migrene i 2 dager og endelig begynner det å slippe taket . Jeg lå med svangerskapsmigrene fra uke 16 i første svangerskap og håper virkelig ikke på noen reprise på det [emoji14]

Vi er ca halvveis til det. :p Så vi må nok skravle enda mer. :hilarious:

Hvis dere ønsker å få opp antall poster så dere når skjult forum, så anbefaler jeg å bruke "Våre leker". Det finnes mange leker som øker antallet poster dramatisk fort! :) Snik gjerne i andres termingrupper sine "Våre leker" for å få inspirasjon til hva dere kan gjøre der! :)

Har liggi med migrene i 2 dager og endelig begynner det å slippe taket . Jeg lå med svangerskapsmigrene fra uke 16 i første svangerskap og håper virkelig ikke på noen reprise på det [emoji14]
Jeg fikk også det i forrige svangerskap. Og det gå av aldri. Begynte med forebyggende medisiner og de har hjelpt. Går nå på de laveste dosene. Lykke til. Husk å ha tett oppfølging med lege når det hjelper migrene og medisiner [emoji6]

Back
Topp