Skravletråd juni 2018 <3

Akkurat ferdig med langfri og går nå inn i full arbeidsuke/helg :/

Jeg var på dagvakt i går, så ble jeg forespurt rett før jeg gikk hjem om jeg kunne komme tilbake på natt som fastvakt. Pasienten har sovet og vært stabil, så det har mildt sagt vært ei lang natt.. Nå er jeg sååå klar for å legge meg, etter 18t på jobb de siste 24t [emoji28]

Jeg var på dagvakt i går, så ble jeg forespurt rett før jeg gikk hjem om jeg kunne komme tilbake på natt som fastvakt. Pasienten har sovet og vært stabil, så det har mildt sagt vært ei lang natt.. Nå er jeg sååå klar for å legge meg, etter 18t på jobb de siste 24t [emoji28]
Å guri, sov godt og lenge. Takker sjeldent ja til sånne vakter .. lol
Gjort det noen ganger men det er utrolig slitsomt

Får 100% overtid, og akkurat nå har jeg ikke råd til å takke nei [emoji39] Skal slenge meg i senga med det samme jeg kommer inn døra, så skal jeg sove frem til jeg skal hente veslemor i BHG rundt 15-tiden [emoji3]

Du får ha ei fin arbeidsuke! Her går jeg på langarbeidshelg på fredag [emoji851]

Det er så deilig å kunne legge opp arbeidsdagen sin selv, og å ha mulighet til noe hjemmekontor. Jeg bruker litt tid på å komme i gang om morgenen, så det er godt å slippe å haste ut i bilen og frese avgårde, men kan sove litt lengre og starte rolig her hjemme.

Plages litt med magen også, så det er ekstra godt å være hjemme da. Kort vei til do som alltid er ledig. :p

Å i dag kom kvalmen :/ spesielt ved bilkjøring .. føles i grunn som om man har drukket et glass vin for mye :/

Travel dag på jobb, merker jeg sliter veldig med å kjøre bil lengre strekk før trøttheten tar meg med storm... trøkka tryne med junkmat til middag, skulle egentlig gå på kveldsskole idag men jeg tar heller ett skikkelig rydde/vaskeres her hjemme og legger meg tidlig! Føles som jeg har jobba 20 timer akkuratt nå[emoji23]

Gikk på tur med hundene, og da vi nesten var kommet hjem så slo det meg hvor merkelig det egentlig er at jeg er gravid. Det føles ikke sånn i det hele tatt! Heldigvis så er jeg ikke så trøtt som jeg var forrige gang, men da var jeg sliten pga så mye tull med jobb (var adecco-vikar og holdt på å få et annet vikariat og så ble alt bare kaos) og konflikt i verv jeg satt i etc. i tillegg - så det spilte nok en stor rolle. Men å føle seg så lite gravid, det er bare helt snodig. Hadde jeg hatt flere tester hadde jeg tatt dem. :p

Må kikke på bilder av testene med jevne mellomrom, bare for å sjekke at jeg ikke drømmer. Kunne gjerne hatt noen symptomer da, blir jo bekymra av å ikke ha dem (men hadde jeg hatt dem hadde jeg vært bekymra uansett, og i alle fall om jeg hadde hatt en dag med litt mindre symptomer).

Gikk på tur med hundene, og da vi nesten var kommet hjem så slo det meg hvor merkelig det egentlig er at jeg er gravid. Det føles ikke sånn i det hele tatt! Heldigvis så er jeg ikke så trøtt som jeg var forrige gang, men da var jeg sliten pga så mye tull med jobb (var adecco-vikar og holdt på å få et annet vikariat og så ble alt bare kaos) og konflikt i verv jeg satt i etc. i tillegg - så det spilte nok en stor rolle. Men å føle seg så lite gravid, det er bare helt snodig. Hadde jeg hatt flere tester hadde jeg tatt dem. [emoji14]

Må kikke på bilder av testene med jevne mellomrom, bare for å sjekke at jeg ikke drømmer. Kunne gjerne hatt noen symptomer da, blir jo bekymra av å ikke ha dem (men hadde jeg hatt dem hadde jeg vært bekymra uansett, og i alle fall om jeg hadde hatt en dag med litt mindre symptomer).
Jeg har en del symptomer men det føles fremdeles helt rart å faktisk være gravid! Tar meg selv i å tenke på det med jevne mellomrom [emoji23]

Holder på å gå min fjerde nattevakta på rad og jeg fant ut at jeg var gravid på mandag :wtf: pytt i går(onsdag) da jeg gikk av nattevakt kl7:45, sovna 8:30, opp att 11:35, så kurs i lindrende pleie på jobb fra kl12:30-15:00. Kjøre heim att, sov i fra fra kl16:30-20:20. Off tøft å være helsefagarbeider:wideyed:

4uke+1dag no(torsdag) så det blir rett på legesenteret og tisse på prøve etter jeg er ferdig på nattevakt :angelic: kanskje det endelig går inn at jeg er gravid :love7 det virker så utrolig uvirkelig at jeg faktisk er gravid. jeg var skikkelig kvamle på lørdag, men jeg tenkte ikke noe over det da, ellers har jeg hatt veldig milde kvamle og mye murringer :D

Jeg har en del symptomer men det føles fremdeles helt rart å faktisk være gravid! Tar meg selv i å tenke på det med jevne mellomrom [emoji23]

Ja, er nok en merkelig følelse uansett. :)

Jeg var forberedt på at det skulle ta et hav med tid siden gyn. var så negativ på våre vegner da jeg var til utredning, og egentlig var jeg jo satt opp til lapraskopi og hysteroskopi om 11 dager for å gjøre det litt lettere. Nå er jo 7 pp lenge nok syns jeg, men at det skulle klaffe på siste før vi måtte ha tatt prøvepause pga lap. og bryllupsplaner er ikke til å tro. :p

4+6, bikker 5 uker i morgen jo! Og det er bare 3 uker til TUL nå. :D

Ja, er nok en merkelig følelse uansett. :)

Jeg var forberedt på at det skulle ta et hav med tid siden gyn. var så negativ på våre vegner da jeg var til utredning, og egentlig var jeg jo satt opp til lapraskopi og hysteroskopi om 11 dager for å gjøre det litt lettere. Nå er jo 7 pp lenge nok syns jeg, men at det skulle klaffe på siste før vi måtte ha tatt prøvepause pga lap. og bryllupsplaner er ikke til å tro. [emoji14]

4+6, bikker 5 uker i morgen jo! Og det er bare 3 uker til TUL nå. :D
Jeg var til gynekologisk poliklinikk og fikk høre at jeg har påbegynnende pcos så jeg ble også skikkelig paff når det plutselig klaffet! :)

Jeg var til gynekologisk poliklinikk og fikk høre at jeg har påbegynnende pcos så jeg ble også skikkelig paff når det plutselig klaffet! :)

Veldig greit når overraskelsen kommer den veien! :)

Hvilke uker kan man sjekke nakkefold? Fått innkalling i uke 11 pga at jeg ble gravid midt i prøverør perioden (på spray ) , men er ikke det for tidlig å se folden?

Hvilke uker kan man sjekke nakkefold? Fått innkalling i uke 11 pga at jeg ble gravid midt i prøverør perioden (på spray ) , men er ikke det for tidlig å se folden?
Tror ikke det er for tidlig nei. Men det er jo bare å få en legetime og snakke med de om det [emoji6]

Jeg sliter så med å få sove de siste nettene! Er så trøtt, så går og legger meg tidlig... men så suser det så mange tanker rundt oppi hodet at jeg bruker flere timer på å sovne! [emoji26] også våkner jeg selvfølgelig mellom 5-6 fordi jeg må tisse, og da har vi samme regla igjen [emoji28]
Er dette bare meg eller er vi flere? [emoji23][emoji85]
Samme her..:woot:

Grusomt å sovne samt å få sovne etter jeg har våkna på natta.... lå 3 timer sist natt...sovna 30 min før vekkerklokka ringte[emoji58][emoji58]

Back
Topp