Skravletråd juli 2016

Nei, og jeg er så sinna! Ringte legekontoret, de har stengt. Ringte vikarlegen, får ikke svar over lengre tid. Ringte helsestasjonen, men barnelegen var ikke tilstede. Alt dette er forståelig. Ringer 116117 og snakker med ei søt dame, hun gir meg et nr til en daglegevakt som hun mener skal kunne ta oss inn. MEN, der satt det en grinete person på andre siden, som spesifiserte at de hadde få timer og ting som kunne vente måtte tas med fastlege, i en krass tone. Jeg forklarte situasjonen, og at det var siste løsning og at legevakt ba meg om å ringe dit. Det hele ender med at jeg blir så sint at jeg gir beskjed om at da kan vi jo bare sitte enda fler timer på telefonen vi, i og med at vikarlegen ikke har mulighet til å svare stakars. Takk for hjelpen sa jeg, og la på. Jeg ble så sint! Hun sover og sover, ingen feber, men rød rundt og i øret, og det er grums inni der... Tar seg til øre til tider, og er sutrete og i dårlig form.
Ååh så frustrerende :( hadde de noe tips å komme med da? Noe forebyggende?
Noen gang når jeg har vært i tvil på hvor farlig/akutt noe er, eller for å få hjelp om hva jeg kan gjøre selv, har jeg ring 1177 i Sverige (sykepleier på telefon, men jeg vet ikke i hodet hvordan man ringer fra Norge) og spurt de. Men da er jo jeg svensk da, så er vel mer naturlig at jeg ringer de :(
Hvordan har det gått med henne idag? Har du kommet noe lenger?

God dag damer :)

Da har min lillesøster reist igjen og jeg har full uke!
Muligens ikke noe å gjøre på torsdag da! Det skal bli herlig!
Også fått ryddet mesteparten av leiligheten :)

Mannen setter spørsmål på hva som er viktig for jordmoren min da :p
For jordmoren din? :)

Eksperiment. Lillesøster har fått grøt til kveldsmat.

Årsak. Hun fikk aldri grøt i formiddag. Jeg tenkte at grøt må hun ha. Og dessuten sikkert på tide å innføre kveldsmat, kanskje hun sover godt/lenger uten amming som bonus?

Effekt på natta ukjent enda.
Effekt på legging: hun pleier å ammes i søvn. Hun ammes. Men er ikke sååååå sulten....
Kan bli spennendes :)

Å nei :eek: var det vanskelig med dobbelt? Jeg skal strikke noe i dobbelt garn snart, burde jeg unngå det? :(
Husk at jeg er nybegynner og har bare strikket siden mars.
Er ikke direkte vanskelig, og det går helt greit når jeg bare strikker en farge..
Bare at når jeg strikket mønster så hadde jeg 4 nøster (2 for hver farge) og 4 tråder på fingeren, så gikk bare en del tregere og ble litt mer styrete..

Edit: Det er kanskje litt mer riktig å se det blir mer knotete

Last edited:
Ååh så frustrerende :( hadde de noe tips å komme med da? Noe forebyggende?
Noen gang når jeg har vært i tvil på hvor farlig/akutt noe er, eller for å få hjelp om hva jeg kan gjøre selv, har jeg ring 1177 i Sverige (sykepleier på telefon, men jeg vet ikke i hodet hvordan man ringer fra Norge) og spurt de. Men da er jo jeg svensk da, så er vel mer naturlig at jeg ringer de :(
Hvordan har det gått med henne idag? Har du kommet noe lenger?
De bare avviste oss. Problemet var at det var ingen andre å få tak i, og legevakt sentralen sa vi skulle ringe daglegevakt å få time. Men de ville i høre, så ja.. Men til slutt fikk vi tak i vikaren, og hun fikk time imorgen ♡ Vi ventet hele helgen, for å ringe fastlegen for ikke å dra på legevakt unødig, men når vi ikke fikk tak i dem så måtte vi jo bare ringe. Men det ordnet seg til slutt ♡ Hun er veldig sårbar i dag, og har enda ikke sovnet for natten. Sover litt, men våkner igjen. Får bare holde ut til imorgen:-) Og passe på henne.

Masse god bedring til mannen
Takk, går feil vei da.
Begynte med halsen og har hvert sånn siden torsdag! Men idag begynte han å få tett nese osv, men skal ikke til lege da!
Også tar han alt for å dempe symptomer men slapper av for lite!
Men men får være fornøyd så lenge han ikke er sengeliggende

De bare avviste oss. Problemet var at det var ingen andre å få tak i, og legevakt sentralen sa vi skulle ringe daglegevakt å få time. Men de ville i høre, så ja.. Men til slutt fikk vi tak i vikaren, og hun fikk time imorgen ♡ Vi ventet hele helgen, for å ringe fastlegen for ikke å dra på legevakt unødig, men når vi ikke fikk tak i dem så måtte vi jo bare ringe. Men det ordnet seg til slutt ♡ Hun er veldig sårbar i dag, og har enda ikke sovnet for natten. Sover litt, men våkner igjen. Får bare holde ut til imorgen:-) Og passe på henne.
Stakker liten :( håper dere får mer svar imorgen!

Back
Topp