Skravletråd Juli 2015

God aften damer :) her ligger jeg og ser på Heroes på netflix og ler av dårlig oversettelse.
Donut = smultboller :P say whaat.. Haha lo litt høyt for meg selv nå :P

God kveld:)

Er veldig mye rare oversettelser rundt omkring. Donut er vel egentlig ikke noe som kan oversettes:p

Velkommen tilbake snuppa;) håper det holder seg bra fremover nå da♡

Her er planen å få traktor inn i hagen for å rydde litt. Jeg startet litt graving ute nå for hånd, men med "hold", sure oppstøt og slitent bekken ved for mye bevegelse lurer jeg på om det kanskje var en dum ide...:confused:

Ja so far so good :D hvordan gikk det med Hagen i helgen :)? Usj får mye sure oppstøt selv når jeg bøyer meg fram :o

Ja so far so good :D hvordan gikk det med Hagen i helgen :)? Usj får mye sure oppstøt selv når jeg bøyer meg fram :o

Har fått begynt såvidt. Svigerfar kommer tilbake i morgen.
Jeg har begynt på bedside crib da:D

Sure oppstøt er teite, men er ikke så lenge igjen da:)
Hvordan var det på tur?

God kveld:)

Er veldig mye rare oversettelser rundt omkring. Donut er vel egentlig ikke noe som kan oversettes:p

Smultring er vel den beste oversettelsen, men smultbolle :O hahah.

Nei jeg grøsser litt når jeg ser på filmer med tekst, for enkelte oversettninger er jo helt på tryne :P eks i harry potter. "The golden snitch" guld snoppen :P det kan misforstås veldig på svensk :P hahaha

Smultring er vel den beste oversettelsen, men smultbolle :O hahah.

Nei jeg grøsser litt når jeg ser på filmer med tekst, for enkelte oversettninger er jo helt på tryne :P eks i harry potter. "The golden snitch" guld snoppen :P det kan misforstås veldig på svensk :P hahaha

Men smultring er ikke riktig det heller. Det er stor forskjell på smultring og Donut bortsett fra at de har et hull:p haha

Haha. Snoppen kan fint misforstås på norsk og den. Ihvertfall her i østfold:p haha

Men smultring er ikke riktig det heller. Det er stor forskjell på smultring og Donut bortsett fra at de har et hull:p haha

Haha. Snoppen kan fint misforstås på norsk og den. Ihvertfall her i østfold:p haha

Haha samma det hull er hull :P neida.
Jooo jeg har faktisk hørt folk i østfold bruke ordet snoppen :P jeg må fnise litt hver gang jeg hører det hihi.

God kveld, har kost meg på kino og sett "Avengers", mini fikk sparka godt fra seg hvertfall :)

Apropos morsomme oversettelser. Når oversetteren ikke tenker over at det er et amerikansk ordtak og oversetter ting bokstavelig, da ler jeg godt :P
Som "I've got skeletons in my closet" og skriver "jeg har skjeletter i skapet mitt" :)

Haha samma det hull er hull :P neida.
Jooo jeg har faktisk hørt folk i østfold bruke ordet snoppen :P jeg må fnise litt hver gang jeg hører det hihi.

Hull er hull ja. Helt riktig:p haha

Vi er vel litt rare. Bor for nærme grensa kanskje? :o hehe

God kveld, har kost meg på kino og sett "Avengers", mini fikk sparka godt fra seg hvertfall :)

Apropos morsomme oversettelser. Når oversetteren ikke tenker over at det er et amerikansk ordtak og oversetter ting bokstavelig, da ler jeg godt :P
Som "I've got skeletons in my closet" og skriver "jeg har skjeletter i skapet mitt" :)

Skvatt mini?;)

Haha, ikke sant. Mange dumme slike også.
Kommer ikke på i farta, men det er stadig et eller annet å le av:p

Skvatt mini?;)

Haha, ikke sant. Mange dumme slike også.
Kommer ikke på i farta, men det er stadig et eller annet å le av:p

Tror det ja, han har ihvertfall ikke pleid å være så aktiv på den tia av ettermiddagen. Det var noen action scener med kraftig bass han reagerte godt på ;)

Klassikeren av oversettelser fra Friends da "Makeup sex" ble til "Sminke sex". Eller i den første "American Pie" filmen hvor oversetteren istedenfor å høre at de kaller Finch for "Shitbreak" forstår det som "Shipwreck" og man kunne derfor i de første utgivelsene lese "Hei, skipsvrak!" :P

Tror det ja, han har ihvertfall ikke pleid å være så aktiv på den tia av ettermiddagen. Det var noen action scener med kraftig bass han reagerte godt på ;)

Klassikeren av oversettelser fra Friends da "Makeup sex" ble til "Sminke sex". Eller i den første "American Pie" filmen hvor oversetteren istedenfor å høre at de kaller Finch for "Shitbreak" forstår det som "Shipwreck" og man kunne derfor i de første utgivelsene lese "Hei, skipsvrak!" :P

Ja de hører vel ganske greit nå og;) hehe
Men like greit å få inn action med en gang:D

Haha, blir liksom ikke helt det samme med de oversettelsene:p

• Liker
Reactions: H&H
Har fått begynt såvidt. Svigerfar kommer tilbake i morgen.
Jeg har begynt på bedside crib da:D

Sure oppstøt er teite, men er ikke så lenge igjen da:)
Hvordan var det på tur?

Åh gleder meg til å se bedside crib :D det var kjempe deilig, fikk mye for pengene på spa i Sverige gitt :D

Åh gleder meg til å se bedside crib :D det var kjempe deilig, fikk mye for pengene på spa i Sverige gitt :D

Hm...svigermor får noe gjennom jobb innimellom tror jeg. Kanskje jeg skal bli med neste gang;)
Hvor mye kostet det egentlig? :) aldri vært på spa i noen land jeg da:p

Skal til jordmor senere I
i dag, og gått opp 1.3kg på en mnd. Er det mye? Jeg vil minst mulig opp pga mine kg fra før og bmi som er litt høyere,og vil ikke den skal bli høyere for da får jeg kanskje ikke føde hjemme!

Håper noen kan komme med noen svar...

Skal til jordmor senere I
i dag, og gått opp 1.3kg på en mnd. Er det mye? Jeg vil minst mulig opp pga mine kg fra før og bmi som er litt høyere,og vil ikke den skal bli høyere for da får jeg kanskje ikke føde hjemme!

Håper noen kan komme med noen svar...

1,3 kg på en mnd er da vel ikke mye. Jeg har mange kg for mye fra før og hadde vel gått opp mer enn det uten at det bekymret legen. Men nå har ikke jeg noen planer om å føde hjemme. Men noe vektoppgang er jo helt normalt å ha i et svangerskap uansett om man har for mange kg eller ikke fra før.

Men det er jo ikke så mye du kan gjøre for å kontrollere vektoppgangen da.

God morgen damer :)

I dag skal jeg ut å kjøpe hyller og snart kommer kommoden i hus så da kan jeg endelig få lagt klær og slikt i skuffene. Nå er jo alt stappet inn på soverommet mitt og det er kaos :P gleder meg til å få gjort noe og føle at jeg har litt kontroll haha har så mange planer i hodet så får man se om det blir like bra som jeg innbiller meg da haha :P så nå kikker jeg etter stelle matte, kurver og div som jeg trenger for å få det slik jeg vil ha haha :P

Har dere begynt å planlegge stelleplassen?

Back
Topp