Skravletråd JULI ❤

Stakkars, høres plagsomt ut for ham[emoji20]
To dager igjen nå...
To dager.

Jepp, om 48 timer styrer vi rundt og pakker tingene våre og gjør oss klare til avreise.

I dag gjøre "ingenting", i morgen badeland. Så hjem
 
Blir nok litt uvant ja[emoji4]
Helt klart. Men blir nok bra

Greit å tjene penger igjen. Slippe å følge med på kontoen og overføre fra sparekonto (Vel. Det er den barnetrygd og kontantstøtte kommer inn på, så ikke direkte sparing, den er ment til slikt bruk) for å ha dekning.

Vi har brukt barnetrygd og kontantstøtte til å tære på når vi er ulønnet hjemme med barna. Det synes jeg et logisk bruk av den.
 
Tilbake til 90% for å ha litt slack i starten, se hvordan det går.
Bare pass på så det ikke blir like mye overtid som det var før du gikk i permisjon.
Ikke noe vits å jobbe 90% dersom det reelt er over 100...
 
Bare pass på så det ikke blir like mye overtid som det var før du gikk i permisjon.
Ikke noe vits å jobbe 90% dersom det reelt er over 100...
Jeg fører timer minutt for minutt jeg. Så alt jeg gjør registreres og det blir plusstid eller minustid som utbetales eller trekkes.

Jeg brukte av plusstiden jeg hadde til jeg ble delvis sykemeldt og jobbet presis på minuttet til jeg ble helt sykemeldt frem til permisjon, så jeg har ikke jobbet noe overtid som ikke er lønnet.

Men nå ringte akkurat bhg og sa hun fikk tilbud om full plass så da går jeg trolig opp i stilling når jeg ser at alt balanserer seg og vi rekker henting og levering
 
Helt klart. Men blir nok bra

Greit å tjene penger igjen. Slippe å følge med på kontoen og overføre fra sparekonto (Vel. Det er den barnetrygd og kontantstøtte kommer inn på, så ikke direkte sparing, den er ment til slikt bruk) for å ha dekning.

Vi har brukt barnetrygd og kontantstøtte til å tære på når vi er ulønnet hjemme med barna. Det synes jeg et logisk bruk av den.

Helt klart logisk bruk[emoji2]
Blir bra å fylle opp lønnskonto igjen også! Men dere er heldige som har hatt mulighet til å være hjemme så lenge[emoji2]
 
Helt klart logisk bruk[emoji2]
Blir bra å fylle opp lønnskonto igjen også! Men dere er heldige som har hatt mulighet til å være hjemme så lenge[emoji2]
Ja. Heldigvis har det vært mulig for oss med alle barna. Eldste var to år og de andre ca halvannet når de alle har begynt i august etter at de ble et år.
 
Ja. Heldigvis har det vært mulig for oss med alle barna. Eldste var to år og de andre ca halvannet når de alle har begynt i august etter at de ble et år.

Er det slik at en har krav til å kunne være hjemme lenger med barna? Eller må arbeidsgiver innvilge det?
 
Er det slik at en har krav til å kunne være hjemme lenger med barna? Eller må arbeidsgiver innvilge det?
En har krav på et år ulønnet permisjon. Skal det være mindre eller gradert må arbeidsgiver godkjenne, de kan nekte dersom det er til vesentlig ulempe for dem.

Jeg fikk uten problem med innvilget perm først litt og så litt lenger og for del del bare spm om hvor mange prosent jeg tenkte meg jobbe etter perm og så ble det sånn
 
Det skjønner jeg.

Jeg gruer meg ikke til å jobbe jeg heller. Det er bare en veldig omstilling etter så lenge hjemme.
Ja det skjønner jeg. Jeg har vært hjemme siden desember 2015.. Jobber 4 uker januar 2017 før jeg ble syk. Blir ca. 2 år hjemme før jobb vil jeg tro.
 
Back
Topp