Skravletråd Januar

Jeg skal lage pommes frites fra bunnen for første gang. Vi har aldri gjort annet enn pakke fra fryseren i ovnen eller mikro.

Men jeg fikk en airfryer til jul av mannen så nå skal vi prøve om dette blir bra.

Googlet Musemor sin oppskrift, men en time i fryseren er ikke innenfor tidsplanen... Skal prøve meg frem med tiden og bli bedre på dette etterhvert men fryseren har heller ikke plass.

Vi får satse på spiselig mat likevel :-)

Jeg skal lage pommes frites fra bunnen for første gang. Vi har aldri gjort annet enn pakke fra fryseren i ovnen eller mikro.

Men jeg fikk en airfryer til jul av mannen så nå skal vi prøve om dette blir bra.

Googlet Musemor sin oppskrift, men en time i fryseren er ikke innenfor tidsplanen... Skal prøve meg frem med tiden og bli bedre på dette etterhvert men fryseren har heller ikke plass.

Vi får satse på spiselig mat likevel :)
Du kan hoppe over fryse biten, men er ikke sikkert de blir like sprø da...
Prøv å legge dem på kjøkkenpapir og ha kjøkkenpapir over etter koking.
Poenget er å få mest mulig fuktighet ut av dem

Du kan hoppe over fryse biten, men er ikke sikkert de blir like sprø da...
Prøv å legge dem på kjøkkenpapir og ha kjøkkenpapir over etter koking.
Poenget er å få mest mulig fuktighet ut av dem
Oppskriften sier egentlig ikke noe om å koke dem...

Vel. Oppskriftene variere. Men enten samme temp hele tiden eller skru opp til siste del, men vi får se. Jeg skal prøve mange ulike måter istiden som kommer er planen. Inkl koking og frysing etterhvert

Oppskriften sier egentlig ikke noe om å koke dem...

Vel. Oppskriftene variere. Men enten samme temp hele tiden eller skru opp til siste del, men vi får se. Jeg skal prøve mange ulike måter istiden som kommer er planen. Inkl koking og frysing etterhvert
Jeg husker ikke helt er lenge siden jeg lagde dem.

Etter hva jeg huser skal de deles i fingre, kokes til nesten møre, frysetørkes i minst 1 time, friteres på en 120 grader i 5 minitter, tas opp, friteres på 180 grader til de har riktig farge..

Jeg husker ikke helt er lenge siden jeg lagde dem.

Etter hva jeg huser skal de deles i fingre, kokes til nesten møre, frysetørkes i minst 1 time, friteres på en 120 grader i 5 minitter, tas opp, friteres på 180 grader til de har riktig farge..

Din oppskrift sa koke ja. En av dem i alle fall.

Men ikke de med maskinen.

Jeg har dem inni i 20 minutter satt på 160 grader og så skal de ut og ristes før 12 minutter på 180 grader men dette er uten annen olje enn den ca en spiseskje jeg hadde på dem....

Hmm, skal prøve med koking og frysing en annen gang.

Back
Topp