Skravletråd januar

På første forsøk kom jeg jeg ikke ut av senga engang.

Men eneste grunn til at hun sover inne heller enn på trilletur er fordi jeg tenkte å få gjort noe. Så må prøve på noe

Loftet har desverre så mange tusen små deler at hun kan ikke være der oppe så jeg kan ikke rydde det med henne på slep
 
Det aner meg at det blir trilletur om en time eller to.

Jenta står i senga
 
Hmm, dersom jeg får snuppa til å sove inne, uten meg i senga i dag.

Skal jeg
* rydde kjøkkenet?
* jobbe?
* rydde lekeloftet som er den store klumpen i magen ang bursdag om tre uker? (og trolig tar sånn 2-3 timer effektiv innsats fra en voksen. Minst. Så jeg blir ikke ferdig, så lenge sover hun ikke)

Jeg ville ha startet å rydde:)
Klump i magen er ikke kult...
 
Hvilke akvarier hadde du og hvilke fisk?[emoji5] er så hyggelig med akvarier, levende bilde, veldig beroligende. Og er så morsom interesse. Digger reker så har 3 gabonreker (viftereker)og 7 kirsebær reker (helt røde, derav navnet) i 110L har jeg slørhaler. Og i det store på 200 L har vi sebraciklider, knurremaller, prakt botia og sugefisk.

Er så lekkert med et walk-in closet.kam se alt tøyet og skoene, misunner deg skikkelig[emoji10] [emoji23] Au, den er verre ja. Er alltid så vanskelig å finne ut hva man skal ha på seg[emoji2] onkel p du skulle på konsert på? Han har mange kule tekster[emoji6] igjen, heldiggris[emoji39]

Hahahaha, nei, jeg gamer ikke, men mannen min gjør;) ham gamer LOL og WOW. Gamer du også? Jeg er vel det gamerne kaller for en nube eller hva det heter, finnes ikke interessert i gaming[emoji4] er nok fordi jeg ikke helt skjønner det
Kult å bo rett ved vannet[emoji2] bor selv rett ved Mjøsa å har sjøutsikt[emoji106]

Hei, hatt ei fin helg? :)

Så utrolig mye spennende du har! :D Min første sambo var allergisk, så vi fikk ha skilpadder, små sumpskilpadder. Kjøpte et gigantisk akvarium til dem, som vi virkelig kostet på oss, for de skal både ha land, vann osv. Puttet oppi masse forskjellige fisker, som sebrafisker, tetra, ferskvannsreker osv. Oppdaget snart at skilpaddene vokste i superfart, men fiskene forsvant én etter én. Skilpaddene var glupske! Vi puttet til og med glassmaller (?), ettersom de er mindre synlige, men de forsvant faktisk over natta! Ble bare en sugefisk igjen til slutt oppi der, med litt avspiste finner. Ellers så likte jeg godt selv guppyer, som vi hadde i et annet akvarium. Ynglet faktisk frem mange selv! I tillegg til et akvarium med piraya. Aner forresten ikke hva som skjedde med skilpaddene etter at vi gikk i fra hverandre... Har litt lyst på saltvannsakvarium, da kan jeg sikkert bare hente vann rett fra sjøen utenfor husveggen? :P Er dessverre mye arbeid med det... :/ Har veldig lyst på guppyer igjen, får se om jeg får overtalt mannen. ;)

OnklP leverte som vanlig og jeg fant faktisk noe å ha på meg tilslutt! :P

Vet ikke om jeg kan kalle meg en "gamer", men har alltid vært Mario-nerd og i "voksen" alder, liker jeg veldig godt å spille "hidden games" en sjelden gang i blant. Passe fin hjernetrim! :shy:

Driver til stadig og "seiler på Mjøsa" du da! :hilarious: Er vel mer "hav"-utsikt her, men kaller det nå sjø, sjø. Sikkert bare fordi vi trøndere "alltid" sier sjø til alt! :P
 
Jeg ville ha startet å rydde:)
Klump i magen er ikke kult...
Ikke kult i det hele tatt.

Men nå sover jo ikke denne ungen likevel da så da ble det ikke rydding. Ikke av loftet i alle fall, jeg får ta litt på kjøkkenet, det kan jeg lettere mens hun er våken. Også lunsj

Også prøve å gå en tur og se om hun evt sover i vogna etter tur

Eller så får dere minne meg på i kveld at etter at ungene er i seng, sånn ca 20 så er jeg kunne tillatt små pustepauser for oppmuntring på bv. Jeg skal enten avstemming kommunale tilskudd mellom kommunens opplysninger og barnehagers regnskap eller så skal jeg rydde loft.
 
Jeg ville ha startet å rydde:)
Klump i magen er ikke kult...
Ikke kult i det hele tatt.

Men nå sover jo ikke denne ungen likevel da så da ble det ikke rydding. Ikke av loftet i alle fall, jeg får ta litt på kjøkkenet, det kan jeg lettere mens hun er våken. Også lunsj

Også prøve å gå en tur og se om hun evt sover i vogna etter tur

Eller så får dere minne meg på i kveld at etter at ungene er i seng, sånn ca 20 så er jeg kunne tillatt små pustepauser for oppmuntring på bv. Jeg skal enten avstemming kommunale tilskudd mellom kommunens opplysninger og barnehagers regnskap eller så skal jeg rydde loft.
 
Ikke kult i det hele tatt.

Men nå sover jo ikke denne ungen likevel da så da ble det ikke rydding. Ikke av loftet i alle fall, jeg får ta litt på kjøkkenet, det kan jeg lettere mens hun er våken. Også lunsj

Også prøve å gå en tur og se om hun evt sover i vogna etter tur

Eller så får dere minne meg på i kveld at etter at ungene er i seng, sånn ca 20 så er jeg kunne tillatt små pustepauser for oppmuntring på bv. Jeg skal enten avstemming kommunale tilskudd mellom kommunens opplysninger og barnehagers regnskap eller så skal jeg rydde loft.

Høres ut som en plan! Vi skal oppmuntre deg :)
 
Jeg rakk 20 minutter på loftet.

Jeg innser utfra den nesten usynlige endringen at en halvtime for dagen denne uken ikke kommer til å være nok.

Det er Lego ca over alt. Halve biler, hele ting, deler av ting og enkeltbiter. Puslespill, mat til kjøkkenet, dill og dall og papir og rot. For lenge siden en skikkelig rydding. Desverre.

Litt etter litt skal jeg ta det. Dels sammen med ungene.
 
Jeg rakk 20 minutter på loftet.

Jeg innser utfra den nesten usynlige endringen at en halvtime for dagen denne uken ikke kommer til å være nok.

Det er Lego ca over alt. Halve biler, hele ting, deler av ting og enkeltbiter. Puslespill, mat til kjøkkenet, dill og dall og papir og rot. For lenge siden en skikkelig rydding. Desverre.

Litt etter litt skal jeg ta det. Dels sammen med ungene.

Gradvis rydding høres ut som en god plan!
 
Gradvis rydding høres ut som en god plan!
Skulle veldig gjerne hatt 2-3 timer sammenhengende, men det finner jeg ikke tid til.

Eller den løsningen som holdt det i sjakk inntil for et års tid siden: mannen en sen kveld i ny og ne, ca månedlig tror jeg. Litt tung rock/metall, en halvliters ølboks og på magisk vis et langt ryddigere lekerom neste morgen...

Men, vel, en god halvtime for dagen til det er ryddig der oppe. Med deadline før bursdagen. Det er målet nå
 
Back
Topp