Skravletråd januar

Søren... har sjekka litt på rengjøringa. Dessverre var det like bra som når jeg pleier å ta en litt nøyere vask, men ikke skikkelig vask dvs: ikke nøye nok. Forventer liksom litt mer av ei vaskedame. Var ikke vasket under TV-bordet eller under teppet. Tørket støv rundt og ikke under eller over. Så da kan jeg betale meg selv for å vaske istedenfor. Får heller ta litt og litt. Hadde håpet på å slippe alt for mye, men når vaskedama gjør like god jobb som meg selv, putter jeg heller pengene i min egen lomme og tar en skikkelig skrubb innimellom.

Da kan man like greit gjøre det selv:) om man gidder:P
Jeg har vaskedame hver tirsdag. Men hun er ganske nøye, og vasker bedre enn meg:P

Hmm, man får jo litt følelsen av å være utilstrekkelig som mor...

Her driver jo jeg og planlegger hvordan jeg kan slippe å ha bursdagsfest for mellomste hjemme fordi 15 jenter er litt mye.

Da henger det en lapp på plassen hennes i bhg. Pysjparty. Så er det nå på fredag, rekker jeg tenke før jeg oppdager at det ikke er barnehagen sitt pysjparty, det er til alle førskolejentene hjemme hos en. Ja, det var jo en vri på en seksårsdag, nei for bursdag var det ikke nei.

En kjempehyggelig greie altså, pizza og film.

Da kjenner jeg at det burde jo vi også klare. Egentlig. Minus pysjen da for det er litt oppbrukt.

Men 15 jenter foran tv'n?

Om en av dem ikke kan klarer vi fint å få alle rundt spisebordet og 15 skal vi også klare. Men ikke rundt tv da, om vi ikke tar bort bordet og satser på madrasser og puter på gulvet foran sofaen....

Men fortsatt frister lekeland.

Selv om jeg reelt sett vet at det kaoset på loftet som tar flere timer å rydde, for en voksen, det må vi jo ta uansett....

Glemte å si at etter at vi flyttet inn i nytt hus, som ble ferdigstilt sist vår, så ville vi ha inn ei vaskedame som kunne ta rundvask. Ved overtakelse av nybygg får man nemlig bare byggvask, og det er dessverre ikke all verden... Mannen la ut en annonse på finn.no under småjobber og fikk tak i ei dame der. (Vi betaler hvitt) Det ble avtalt at hun skulle bl.a. vaske vegger o.l. Hun tok seg godt betalt, trengte å bruke 4-5 timer og fikk kjøregodtgjørelse. Det viste seg at hun hadde vasket dårlig, og brutt flere punkter på avtalen, bl.a. vask av vegger og hadde heller ikke vasket det ene badet vårt! :shifty:

Og hun forrige vaskedama vår fikk dattera til å steppe inn noen ganger, det viste seg at hun gikk i skapene våre og forsynte seg av ting og tang, bl.a. mine dyre sminkeprodukter (Chanel++). Hvordan jeg oppdaget det? Er litt Monica fra friends-light. Ting står med etiketten i en bestemt vinkel + andre ting som indikerte dette. Hun nektet så klart da jeg tok det opp med henne direkte, fremfor å involvere moren, men det kom dessverre frem for en dag til slutt, og endte med at moren var for skamfull til å jobbe lengre for oss... :sorry:

Huff, så uheldig du har vært!:confused:

Her driver jo jeg og planlegger hvordan jeg kan slippe å ha bursdagsfest for mellomste hjemme fordi 15 jenter er litt mye.

Da henger det en lapp på plassen hennes i bhg. Pysjparty. Så er det nå på fredag, rekker jeg tenke før jeg oppdager at det ikke er barnehagen sitt pysjparty, det er til alle førskolejentene hjemme hos en. Ja, det var jo en vri på en seksårsdag, nei for bursdag var det ikke nei.

Da kjenner jeg at det burde jo vi også klare. Egentlig. Minus pysjen da for det er litt oppbrukt.

Om en av dem ikke kan klarer vi fint å få alle rundt spisebordet og 15 skal vi også klare. Men ikke rundt tv da, om vi ikke tar bort bordet og satser på madrasser og puter på gulvet foran sofaen....

Selv om jeg reelt sett vet at det kaoset på loftet som tar flere timer å rydde, for en voksen, det må vi jo ta uansett....
Ikke føl deg utilstrekkelig, alle har vi ulike livssituasjoner som gjør at vi tar de valg som passer oss best. Selv skulle jeg gjerne hatt de 7 jentene de er i klassen hjemme, men jeg har så liten leilighet at det blir ikke aktuelt. Og nå er det 1 uke siden frøkna skulle ha feiret barnebursdagen, som måtte utsettes pga sykdom hos broren og jeg vet fortsatt ikke når vi nå skal få gjennomført den [emoji14]

God fredag :) hva bringer denne dagen da? Her har småen funnet ut at han ville legge seg, så får vi se om han sovner eller om han bare skal vri seg [emoji14]

Vet du, hvorfor er du utilstrekkelig av den grunn? Føler det er litt for mye "press" til å prestere på alle kanter, om det gjelder hus, karriere, egen kropp skal alltid se tipp topp ut, og familieliv skal stappes full av aktiviteter-rart det blir for mye stress?

Her feirer vi bursdager med familie, nære venner og deres barn. Ungene storkoser seg og ønsker ikke bursdagsfeiring for dem i klassen. Alle er forskjellige med individuelle behov. Gjør det som passer best for dere[emoji4]

God fredag :) hva bringer denne dagen da? Her har småen funnet ut at han ville legge seg, så får vi se om han sovner eller om han bare skal vri seg [emoji14]
Er formen hans bedre? Her har jeg kun fått vasket gulvet inne på wc, rydda litt og satt på oppvaskmaskin. Og sendt av gårde jentene på skolen. Sitter nå å slapper av i sofaen med en kopp kaffe og har full fyr i peisen[emoji106]

Ingen spesielle planer for dagen annet enn å rydde og vaske litt, vondt i nakken (prolaps) så slår vel snart ut for fullt den, nå som jeg skal vaske ut av det gamle huset(great timing). Kommer en Internett installatør nå etterpå. Samme fyr som installerte viasat her, vi Hadde ifra canal digital, men det kunne ikke brukes her. Så alt i alt har jeg hatt besøk 5 ganger den siste uka og av elektriker. Er jeg rar som synes det er ubehagelig? Skal sies at jeg ikke er så glad i "small talk" og klein stemning[emoji10]

Er formen hans bedre? Her har jeg kun fått vasket gulvet inne på wc, rydda litt og satt på oppvaskmaskin. Og sendt av gårde jentene på skolen. Sitter nå å slapper av i sofaen med en kopp kaffe og har full fyr i peisen[emoji106]

Ja formen hans er egentlig veldig mye bedre, men så var det enorme mengder snør og mye surkling igjen i dag[emoji40]

Jeg sitter å nyter litt tid alene, hører han ikke sover men vil tydeligvis ikke opp. Herjer rundt i senga si [emoji14]

Flink du har hvert I dag da :)

Ja formen hans er egentlig veldig mye bedre, men så var det enorme mengder snør og mye surkling igjen i dag[emoji40]

Jeg sitter å nyter litt tid alene, hører han ikke sover men vil tydeligvis ikke opp. Herjer rundt i senga si [emoji14]

Flink du har hvert I dag da :)
Uff, det høres ikke noe særlig bra ut, stakkars:( men godt formen er bedre iallefall. Jo, takk. Er litt lat idag og kjenner jeg ikke gidder gjøre så mye[emoji4]

Uff, det høres ikke noe særlig bra ut, stakkars:( men godt formen er bedre iallefall. Jo, takk. Er litt lat idag og kjenner jeg ikke gidder gjøre så mye[emoji4]
Ja får trøste meg med at den er bedre så blir det nok bedre med surklingen og snørret også :) det er fredag, nyt dagen istedenfor :D

Back
Topp