Skravletråd i oktober:)

Dere som strikker hentesett, hvilket garn bruker dere? "Bestiller" en del nydelige babyklær hos mamma, men sommer og Oslo betyr vel ikke så mye ull? Helt blank her, ha ha!! Noen med vårbarn fra før her?

Jeg har foreløpig strikket i 50/50 merino og bomull. Tenker at babyen skal ha body under.. lue ol strikker jeg i merinoull. Ull transporterer svette mye bedre enn bomull, derfor tenker jeg at det er bedre når man skal ha det direkte på huden.

Fikk svar fra blodprøvene jeg tok torsdag for over en uke siden der det ble sjekket lagrene for jern, blodprosent og stoffskiftet. Ingen lave verdier, så da er det bare graviditeten som er slik for meg denne gangen. Sist var det null problem å jobbe på denne tiden. Jaja...
Denne uka har jeg vurdert å jobbe halve fredag i neste uke, men etter en formiddag med vesla mens pappaen bygget vedskjul, var jeg helt kaputt og fikk vondt i bekkenet. Kan jo bare forestille meg hvordan jeg hadde følt meg på jobb med 19 unger. :P

Sent from my iPhone using BV Forum

P
Fikk svar fra blodprøvene jeg tok torsdag for over en uke siden der det ble sjekket lagrene for jern, blodprosent og stoffskiftet. Ingen lave verdier, så da er det bare graviditeten som er slik for meg denne gangen. Sist var det null problem å jobbe på denne tiden. Jaja...
Denne uka har jeg vurdert å jobbe halve fredag i neste uke, men etter en formiddag med vesla mens pappaen bygget vedskjul, var jeg helt kaputt og fikk vondt i bekkenet. Kan jo bare forestille meg hvordan jeg hadde følt meg på jobb med 19 unger. :p

Jeg er også tom for energi. Ta det med ro og ta vare på deg selv og lille.

God ettermiddag jenter ❤️ akkurat kommet hjem fra hytta og ligger som et slakt på sofaen. Er sulten og skal kjøpe noe mat, man har ikke bil :(

Her er vi alle tre trøtte idag, så nå på ettermiddagen har det vært krig etter krig med toåringen som er trøtt (har gjespet endel, men vil ikke hvile) og som nå sikkert er sulten. Fem minutter til middag, og etterpå tar vi en tur på besøk, tenker jeg.

Ikke no feil med blodprøvene mine heller, men likevel stuptrøtt kl 18.. har hatt et par gode dager, men i kveld begynte jeg å kaste opp igjen.. blir i alle fall ikke full jobb i nærmeste fremtid :-( 100% sm ut neste uke og legen på onsdag..

Ikke no feil med blodprøvene mine heller, men likevel stuptrøtt kl 18.. har hatt et par gode dager, men i kveld begynte jeg å kaste opp igjen.. blir i alle fall ikke full jobb i nærmeste fremtid :-( 100% sm ut neste uke og legen på onsdag..

Jeg skal også til legen på onsdag. Går ut ifra at det blir mer sykemelding.
Så dumt at spyingen er kommet tilbake. :/

Jeg skal også til legen på onsdag. Går ut ifra at det blir mer sykemelding.
Så dumt at spyingen er kommet tilbake. :/

Den har jo bare vært borte i 2 dager, så hadde ikke forventet noe annet.. men håper jo jeg kan begynne å jobbe litt..

Håper du også kommer deg..! :-)

Den har jo bare vært borte i 2 dager, så hadde ikke forventet noe annet.. men håper jo jeg kan begynne å jobbe litt..

Håper du også kommer deg..! :-)

Åja. ;) Du har fått bittelitt pause, da. :P om ikke så mye. ;) Håper kvalmen gir seg. :)

ååå, nedtur! Hodepine kver dag, strekk i nakken og vondt i ryggen :(
1 av 7 daga igjen på jobb så en dag fri! Gleda meg:dance008

Hjelp! Min lille barnehageprins har pådratt seg hånd,-fot- og munnsyke i barnehagen, og i dag fikk vi mail som bekreftet det vi alledere viste i dag tidlig! Det herjer vist som en farsott i bhg for tiden og det er skikkelig plagsomt for lillemann:(

Har sjekket opp, og heldigvis fått breftet at det ikke er farlig for gravide, puuuh..

Hjelp! Min lille barnehageprins har pådratt seg hånd,-fot- og munnsyke i barnehagen, og i dag fikk vi mail som bekreftet det vi alledere viste i dag tidlig! Det herjer vist som en farsott i bhg for tiden og det er skikkelig plagsomt for lillemann:(

Har sjekket opp, og heldigvis fått breftet at det ikke er farlig for gravide, puuuh..

Hvordan er det? Klør det? Vi lurte nesten på om det var det jenta vår hadde for en stund siden. Hun hadde høy feber første dagen og fikk små røde prikker på haken og på hendene og litt oppover armene. Hun virket ikke plaget av dem, men var veldig slapp på grunn av feberen.

Hvordan er det? Klør det? Vi lurte nesten på om det var det jenta vår hadde for en stund siden. Hun hadde høy feber første dagen og fikk små røde prikker på haken og på hendene og litt oppover armene. Hun virket ikke plaget av dem, men var veldig slapp på grunn av feberen.

Vi hadde også feber først, så er det vanlig med blemmelignende utslett ved hender, føtter og i eller rundt munn/slimhinner. De aller minste får oftest plager med å spise, for blemmene sprekker ofte og de er ganske smertefulle. Ikke no særlig, vår blei i veldig dårlig form, med blemmer ved føttene, men ingen kløe. Bare problemer med munnen og å spise.
Kan høres ut som det samme din lille har hatt, men hadde ho problemer med å spise? Vi trodde det først var flere tenner på anmasj, men nei!

Vi hadde også feber først, så er det vanlig med blemmelignende utslett ved hender, føtter og i eller rundt munn/slimhinner. De aller minste får oftest plager med å spise, for blemmene sprekker ofte og de er ganske smertefulle. Ikke no særlig, vår blei i veldig dårlig form, med blemmer ved føttene, men ingen kløe. Bare problemer med munnen og å spise.
Kan høres ut som det samme din lille har hatt, men hadde ho problemer med å spise? Vi trodde det først var flere tenner på anmasj, men nei!

Hmm... På henne var det kun rosa prikker i huden, ingen blemmer eller noe en kunne "ta på". Mulig det var hormonutslett eller noe, da. Hun hadde ikke problemer med å spise.

God bedring til gutten din. :)

Hmm... På henne var det kun rosa prikker i huden, ingen blemmer eller noe en kunne "ta på". Mulig det var hormonutslett eller noe, da. Hun hadde ikke problemer med å spise.

God bedring til gutten din. :)

Ja da kanskje det var noe annet, blemmene var litt utstikkende med rød ring rundt! Håper på rask bedring, ikke så kult å ikke få spist noenting:/
Tusen takk for det kjære du:D

Jippi - ferdig hos legen og fikk høre hjertelyden for første gang! (Om enn motvillig - hun ville helst ikke bruke doppler på mager som vokser, sa det var mye sterkere "stråler" enn ultralyd. Men siden det bare var snakk om litt og jeg ikke hadde hørt den før prøvde hun). Fant den med en gang - sterk og fin :-D SÅ deilig å få bekreftet liv! Ellers skal jeg prøve meg på 2 halve dager på jobb fra neste uke, blir deilig å komme tilbake på jobb selv om jeg også er redd for at det ikke skal funke.. ellers var symfysemålet gjennomsnitlig, så ingenting tyder på at det er mer enn en ;-)

Back
Topp