Skravletråd Gult lag våren 2020

Men det er jo aldri noe galt med meg heller. Tenker at det sikkert er det kalde været, men jeg frøys jo ikke da det faktisk var vinter da :p
Jeg tenker mer på alt du skrev om hvordan du har det. i forhold til energi osv.

her er de vanligste symptomene

  • Tretthet og depresjon.
  • Treghet.
  • Tørr hud.
  • Vektøkning.
  • Hevelse rundt øynene.
  • Frysninger.
  • Forstoppelse.
  • Uregelmessig menstruasjon.
 
Jeg tenker mer på alt du skrev om hvordan du har det. i forhold til energi osv.

her er de vanligste symptomene

  • Tretthet og depresjon.
  • Treghet.
  • Tørr hud.
  • Vektøkning.
  • Hevelse rundt øynene.
  • Frysninger.
  • Forstoppelse.
  • Uregelmessig menstruasjon.

Jeg går på antidepressiva, så det kan jo hende at det egentlig er noe annet som ligger bak, noe fysisk, enn bare psykisk. Men alt legges på psykisk-kontoen uansett. Så jeg kvier meg for å ta turen til legen, selv om legen min er kjempesnill.
 
Ok, laget vårt mister mine poeng for det skjedde så mye på jobb så jeg glemte det. Det var ikke mye. Men det var da noen. Jaja. Neste uke. Ikke søndag, men resten av uken skal jeg være flinkere
 
Ok, laget vårt mister mine poeng for det skjedde så mye på jobb så jeg glemte det. Det var ikke mye. Men det var da noen. Jaja. Neste uke. Ikke søndag, men resten av uken skal jeg være flinkere

Du er ikke alene. Jeg skal bare fikse noe med jobben før jeg la inn poengene, og nå kom jeg på at jeg ikke har gjort det! Ble ikke så mange poengene uansett, men det var da litt.
 
Jeg har ikke spist en eneste frukt eller grønnsak i dag ><
Jeg er litt sulten, men tanken på mat uten noe grønt nå byr meg imot. Lite god mat i dag dessverre. I morgen blir det pølse i brød, kaker, is og brus. Ikke optimal næring det heller. Gleder meg ikke til det. Skulle sende mannen på butikken før stengetid, men det gikk i glemmeboken :(
Jeg vurderer å lage til litt grønnsaksblanding til pølsene da, det vil jo hjelpe på.
Og så må jeg prøve å ikke drikke brus til middag. Jeg drikker sjeldent brus, men når vi har det så er det ikke sikkert at jeg husker på utfordringen. Vi får se :)
 
Du er ikke alene. Jeg skal bare fikse noe med jobben før jeg la inn poengene, og nå kom jeg på at jeg ikke har gjort det! Ble ikke så mange poengene uansett, men det var da litt.

Sånt skjer :)
Det påvirker oss ikke så mye, det hadde vært mye verre om det var vekta du glemte :)
 
Ikke lyst på mat jeg heller. Orker ikke tanken på å spise kveldmat selv om magen rumler. Føler meg ikke sulten. Trolig delvis fordi jeg prøvde bunaden og innser at jeg neppe får den på meg i år. Den var trang i fjor. Men jeg er vel er par kilo tyngre enn sist mai.... Gått ned en, halvannen nesten, fra jeg meldte meg på krigen, men fortsatt tyngre enn for et år siden, og både magen og puppene er større. Bunaden protesterer.
 
Vaner.

Jeg hadde planer om snope bonus denne uka siden jeg ikke får ser vanligvis pga søndag men nå var der mulig.

Men hva skjer? En kollega har med resten av kaka fra i går, jeg tenker ikke på det engang før jeg har spist nesten opp.

Sånn ellers har jeg revidert målet mitt og har et mål om innen mars og være tilbake på mai 2018 nivå. I mars har jeg avtale med mamma om tilpassing av bunaden min. Og i mai 2018 mener jeg den passet. I 2019 var den trang og i 2020 altfor trang. Så, tilbake til 2018, likevel skal den tilpasses men jeg skal ned i vekt... Vekt har ikke vært forkurset mitt. Men livsstil. Denne gangen har det funket bedre enn noen gang før, jeg har sett at valgene i hverdagen påvirker vekta positivt og det motiverer til å fortsette. Så litt mer fokus på fakrisk vekta som motivasjon skal jeg ha fremover
 
Skulle bare ha littegrann, og det ble til veldig mye. Standard, jeg vet jo at jeg ikke kan ta bare litt. Jeg visste at jeg saboterte meg selv ><
Da er det ingenting annet å gjøre enn å ta en tur ut. Det vil ikke veie opp for alle kaloriene jeg nettopp kastet i meg, men det hjelper litt.
 
Jeg har fakrisk blitt god på bare litt. Ettersom min svakhet, potetgull, ikke smaker like godt lenger synes jeg.

Men jeg er derimot litt svak for "har jo allerede mistet poengene"....
 
Jeg har fakrisk blitt god på bare litt. Ettersom min svakhet, potetgull, ikke smaker like godt lenger synes jeg.

Men jeg er derimot litt svak for "har jo allerede mistet poengene"....

Huff, ja den er det lett å skli ut med.
 
11600 skritt før frokost kan jeg være godt fornøyd med :D
Nå skal jeg bare slappe av til eldste kommer hjem ^^
 
Oi da, der var en effektiv morgen.

1600 så langt i dag jeg, liksom.
 
Det har skjedd noe fantastisk! Jeg har fått lyst til å bevege meg igjen, og her en dag gikk jeg i raskt tempo til og med. Kroppen min har vært så motvillig i en evighet nå, og jeg har ikke klart å gå med raske steg siden starten av siste svangerskap. Jeg var i mye bedre form som høygravid enn jeg har vært i ettertid, men nå har jeg begynt å kjenne at jeg har litt motor plutselig. Jeg har mye smerter, og er utrolig dårlig på å begrense meg når jeg trenger det, men det føles bare helt utrolig deilig å kunne gå framover uten at jeg føler at jeg har håndbrekket på <3
Jeg har drukket en del o'boy de siste dagene, men jeg prøver å ikke ha for dårlig samvittighet for det.
 
Spent på vekta i morgen, i dag var den lavere enn på lenge, men jeg vet at det delvis skyldes at jeg tappet ut en halvliter blod i går, som kroppen bruker litt tid på å lage nytt. Og i kveld hadde jeg delvis tenkt å unne meg et par håndfuller potetgull
 
Jeg er spent på vekta jeg og. Det kan liksom slå begge veier her, for jeg klarte bare 1 snopefri dag ><
På utfordringen burde jeg ha fått en høyere sum! Jeg burde så absolutt klare 5 om dagen og snopefritt! På mosjonssiden er jeg fornøyd da :D
Lykke til med vekta i morgen :)
 
En halv kilo ned. Litt opp fra i går, men det var ventet både fordi jeg jo vel har lagd igjen blodet mitt nå, og jeg spiste litt salt i går kveld.

Ikke verdens beste uke, lite poeng på utfordringen, skal få summert dem sammen i det minste denne uka.

Men de grepene jeg har tatt i hverdagen fungerer, og jeg tillater meg litt mer i helg, inkl langhelg, for dette er ikke snakk om en slankekur, det er snakk om å endre vaner, ikke for noen uker, men for livet. Og da vil jeg ikke være for streng for meg selv for da ryker det. Hva er poenget med å unngå diabetes om ejg uabsett lever som jeg har det, liksom.
 
Jeg går ut denne gangen. Blæh! Men men, min egen feil.
 
Og vi mister to som ikke leverte, nå er vi bare 4 igjen.
 
Back
Topp