Skravletråd for uke 11

Krysser fingre for deg!
Hva skjedde onsdag?

Jeg skal ta blodprøve nr 2 mandag, pga en relativt liten risk for at ting ikke er som det skal.
Har både mistet og blødd mye uten å miste tidligere, det kan være så himla vondt og nervepirrende.

Ikke vært her inne på årevis (siden forrige graviditet), prøvde å finne en passende emoji, men det var et litt mindre intuitivt brukergrensesnitt enn jeg er vant med på iPhonen for å si det sånn :pompus:
Hadde skikkelig smerter og styrtblødning i en time, og så gav det seg..
 
Er i Molde i dag på tur. For en flott plass altså! Aldri vært her før, så jeg ble imponert :) Den utsikten fra hotellet; vakre hvitdekte fjell altså!
Kjekt med en natt på hotell også da :) Ikke det, jeg sover helt OK for tiden hjemme også, for mannen sover en del med lillegutt :)
Da er du bare et hardt steinkast unna meg :) Jeg bor ikke lange veien unna molde og vi vurderte faktisk å dra dit i dag, men tror ikke det blir noe av det allikevel.
 
Litt tidlig for ul enda egentlig, er nok derfor. Men om hcg stiger, så kan du jo få en ul om en ukes tid.
Får ikke svar på blodprøvene heller før et par dager før de kan ta ultralyd, blodprøver tidligst mandag og ul torsdag(6+4).. Og det er mye mulig det tar like lang tid :sorry:
Jeg er litt uenig i at det er for tidlig med UL, for på dette punktet kunne de i det minste sett om det var noe fosteranlegg der, selv om det ikke var aktivitet :sour:
 
Får ikke svar på blodprøvene heller før et par dager før de kan ta ultralyd, blodprøver tidligst mandag og ul torsdag(6+4).. Og det er mye mulig det tar like lang tid :sorry:
Jeg er litt uenig i at det er for tidlig med UL, for på dette punktet kunne de i det minste sett om det var noe fosteranlegg der, selv om det ikke var aktivitet :sour:
Må du reise for å få ul, eller kan de gjøre det der du er?

Hadde en ganske stor blødning i uke 6 med mini, ble tatt blodprøver med en ukes mellomrom og måtte vente 4 uker før jeg hadde time for ul. Men alt var bra da!
 
Må du reise for å få ul, eller kan de gjøre det der du er?

Hadde en ganske stor blødning i uke 6 med mini, ble tatt blodprøver med en ukes mellomrom og måtte vente 4 uker før jeg hadde time for ul. Men alt var bra da!
De gjør det her, slapp å måtte reise til sykehuset..
Jeg hadde dødd hvis jeg skulle gått i uvisshet i fire uker :sorry:
 
De gjør det her, slapp å måtte reise til sykehuset..
Jeg hadde dødd hvis jeg skulle gått i uvisshet i fire uker :sorry:
Da jeg måtte vente så hadde jeg fortsatt følelsen av å være gravid, så det gikk egentlig greit faktisk.
 
Da jeg måtte vente så hadde jeg fortsatt følelsen av å være gravid, så det gikk egentlig greit faktisk.
Jeg aner ikke om jeg fortsatt føler meg gravid.. sovet rundt 13 timer i dag o_O litt kvalm og uggen
 
Jeg aner ikke om jeg fortsatt føler meg gravid.. sovet rundt 13 timer i dag o_O litt kvalm og uggen

Krysser fingrene for at det går bra for deg likevel! <3
 
Nå er jeg rimelig klar for å komme hjem.. Har ventet på Gardermoen i 4 timer nå.. Men var kjekt på tur da :) Men alltid godt å komme hjem igjen :) <3
 
Hadde skikkelig smerter og styrtblødning i en time, og så gav det seg..

Aida, krysser fingre for at det var noe ufarlig!
Jeg har blødd mye med smerter uten å miste, blødde hele 1.trimester med førstemann, begynner nesten å grine av juledopapir med rødt mønster fortsatt, det så traumatisk å blø...

Det var visstnok mye mulig en tvilling som gikk tapt, men noe svar på hvorfor fikk jeg aldri.
Med yngstemann blødde jeg aldri så mye som en dråpe før morkaka kom ut.

Syns det var lumpent å ikke gi deg UL gitt din situasjon, jeg har fått bekreftet at alt var OK i 5+noe tidligere. Men det er stor forskjell på utstyr og hvem som tyder det som vises på skjermen.

Men da skal du på UL torsdag?
 
Aida, krysser fingre for at det var noe ufarlig!
Jeg har blødd mye med smerter uten å miste, blødde hele 1.trimester med førstemann, begynner nesten å grine av juledopapir med rødt mønster fortsatt, det så traumatisk å blø...

Det var visstnok mye mulig en tvilling som gikk tapt, men noe svar på hvorfor fikk jeg aldri.
Med yngstemann blødde jeg aldri så mye som en dråpe før morkaka kom ut.

Syns det var lumpent å ikke gi deg UL gitt din situasjon, jeg har fått bekreftet at alt var OK i 5+noe tidligere. Men det er stor forskjell på utstyr og hvem som tyder det som vises på skjermen.

Men da skal du på UL torsdag?
Skal på ul på torsdag ja..
Det er ikke spesielt sjokkerende her jeg bor, folk behandler dyrene sine bedre enn mennesker til tider :p helsesystemet er så sinnsykt korrupt her (ihvertfall min oppfatning) og vi har ingen gode alternativer i det private heller.
 
Skal på ul på torsdag ja..
Det er ikke spesielt sjokkerende her jeg bor, folk behandler dyrene sine bedre enn mennesker til tider :p helsesystemet er så sinnsykt korrupt her (ihvertfall min oppfatning) og vi har ingen gode alternativer i det private heller.

Jeg har hatt mine tidligere svangerskap i sentrale strøk, så da har det vært velg og vrak og private som kjører superprofft for de som betaler.

Nå bor jeg langt uti distriktet, men vi er heldigvis velsignet med en fantastisk jordmor her i bygda.
Hun blir vel snart sentralisert hun og så godt jeg rakk henne før hun ble del av en nær-reform :wacky:

Jeg konsulterer faktisk veterinæren når det gjelder både meg og barna til tider, det kan absolutt være du er inne på noe med at dyr har bedre tilbud :p
 
Er imponert over hvor mye oktober skravler :hilarious:

Se på antall innlegg på terminforumene for 2019, også se på oktober til slutt, imponerende!
 
Hadde glemt litt at første trimester kan være røfft.
Husker jo best slutten fra tidligere svangerskap, når man er stor og tung. Og tenker at i starten er jo alt så lett.
Det er det jo ikke, nesten ingen vet, man er kvalm om emosjonell og føler seg sårbar og er redd for å miste de første ukene.
Jeg blir like emo som jeg var i puberteten :arghh:

Gleder meg til å stryke på magen og kjenne liv, og at alle kan se at det er en grunn til at jeg går saktere enn vanlig :p

Og så gleder jeg meg til det våres og jeg kan begynne å pusle ute i hagen :happy:

Hvordan tar dere andre det?
 
Hadde glemt litt at første trimester kan være røfft.
Husker jo best slutten fra tidligere svangerskap, når man er stor og tung. Og tenker at i starten er jo alt så lett.
Det er det jo ikke, nesten ingen vet, man er kvalm om emosjonell og føler seg sårbar og er redd for å miste de første ukene.
Jeg blir like emo som jeg var i puberteten :arghh:

Gleder meg til å stryke på magen og kjenne liv, og at alle kan se at det er en grunn til at jeg går saktere enn vanlig :p

Og så gleder jeg meg til det våres og jeg kan begynne å pusle ute i hagen :happy:

Hvordan tar dere andre det?

Har det helt forferdelig og hadde helt klart glemt hvor ille det var sist gang. Lurer på om jeg kanskje er litt værre denne gangen også :depressed: I tillegg til å ha ei på 3 og ta seg av. Nei, akkurat nå hater jeg å være gravid, rett og slett. Rimelig sikker på at dette blir siste ungen iallefall! Vil ikke gå igjennom dette en gang til..
 
Har det helt forferdelig og hadde helt klart glemt hvor ille det var sist gang. Lurer på om jeg kanskje er litt værre denne gangen også :depressed: I tillegg til å ha ei på 3 og ta seg av. Nei, akkurat nå hater jeg å være gravid, rett og slett. Rimelig sikker på at dette blir siste ungen iallefall! Vil ikke gå igjennom dette en gang til..
Ja, jeg tenkte på det samme senest i dag. Jeg er kvalm, utrolig sliten og føler meg ganske "nede". Håper virkelig ikke jeg mister, så jeg må gå gjennom dette igjen.. Jeg har to fra før, så dette blir det siste barnet.
 
  • Liker
Reactions: Cgn
Ja, jeg tenkte på det samme senest i dag. Jeg er kvalm, utrolig sliten og føler meg ganske "nede". Håper virkelig ikke jeg mister, så jeg må gå gjennom dette igjen.. Jeg har to fra før, så dette blir det siste barnet.
Det blir siste graviditet her også. Jeg husker alle plager og vet hvor ekstremt dårlig jeg er på å være gravid. Så ville bli ferdig med graviditeter og plager mens barna var små. Håper virkelig dette går veien. Prøver å juble litt hver dag ved tanken på at det forhåpentligvis er en dag nærmere fødsel.
 
Back
Topp