Skravletråd for uke 11

Mars er jo litt forskjell fra november da.. mye lavere temp her.. vi hadde jo 19minus forrige uke, og dere har jo mer?
Nei, vi har sjelden så kaldt her, men har en del vind. Brukte pledd mellom hus og bil. Er jo fortsatt sikkert 2 måneder med vinter før det kanskje begynner å ligne på noe som kanskje kan minne om vår :hilarious:
 
Nei, vi har sjelden så kaldt her, men har en del vind. Brukte pledd mellom hus og bil. Er jo fortsatt sikkert 2 måneder med vinter før det kanskje begynner å ligne på noe som kanskje kan minne om vår :hilarious:
Åja, da er det jo litt forskjell :p
 
Bilstolpose - yay or nay? :happy:

Mai-baby sist, så så ikke helt behovet den gang.
Hadde augustbarn sist og den var gull verdt :)
Skal nok ha det denne gangen også.
 
Da var bilsete i boks :rolleyes: med B2 kjøpte jeg bilsete i uke 8 og trodde aldri jeg kom til å slå den rekorden på hvor tidlig man kunne være ute med noe sånt!
Men, min søster fikk tvillinger i fjor og hadde derfor noen helt fine seter stående som ville blitt solgt nå hvis ikke, så nok en gang så ble første innkjøp et bilsete haha!

Men.. jeg er litt bekymret nå, så jeg tenkte å bare kaste inn et spørsmål her nå som kanskje er litt ekkelt, men pytt pytt. De siste 2-3 dagene så har det økt på med utflod og vel.. luftbobler fra skjeden i mangel på bedre ord og jeg lurer på om dette er normalt? Jeg greier ikke å huske en sånn liten detalj fra tidligere svangerskap merkelig nok, og jeg blødde uten panikk sist (som til slutt viste seg å være all grunn til panikk!), så er rart jeg uroer meg nå synes jeg, men det er som om noe er "åpent" der nede (har ikke kjent etter nei).
I dag måtte jeg måke snø hos et eldre familiemedlem med en stor tomt og når jeg kom hjem så merker jeg at utfloden ser mer gul ut, og den har vært hvit lotion helt fram til nå.. Er dette normalt? Eller er det ok å slå løs på alle alarmer, ductapes til sengen, slå av mobilen og vente til termin der? Var sengeliggende fra uke 12 sist, så har nok fått skrekken i meg mer denne gangen..
 
Bilstolpose - yay or nay? :happy:

Mai-baby sist, så så ikke helt behovet den gang.

Vi hadde til jenta som ble født i februar i fjor, genialt synes jeg. Det fulgte med stolen, kjøpte sånn pakkegreie på Barnas Hus :)
 
  • Liker
Reactions: Cgn
Da var bilsete i boks :rolleyes: med B2 kjøpte jeg bilsete i uke 8 og trodde aldri jeg kom til å slå den rekorden på hvor tidlig man kunne være ute med noe sånt!
Men, min søster fikk tvillinger i fjor og hadde derfor noen helt fine seter stående som ville blitt solgt nå hvis ikke, så nok en gang så ble første innkjøp et bilsete haha!

Men.. jeg er litt bekymret nå, så jeg tenkte å bare kaste inn et spørsmål her nå som kanskje er litt ekkelt, men pytt pytt. De siste 2-3 dagene så har det økt på med utflod og vel.. luftbobler fra skjeden i mangel på bedre ord og jeg lurer på om dette er normalt? Jeg greier ikke å huske en sånn liten detalj fra tidligere svangerskap merkelig nok, og jeg blødde uten panikk sist (som til slutt viste seg å være all grunn til panikk!), så er rart jeg uroer meg nå synes jeg, men det er som om noe er "åpent" der nede (har ikke kjent etter nei).
I dag måtte jeg måke snø hos et eldre familiemedlem med en stor tomt og når jeg kom hjem så merker jeg at utfloden ser mer gul ut, og den har vært hvit lotion helt fram til nå.. Er dette normalt? Eller er det ok å slå løs på alle alarmer, ductapes til sengen, slå av mobilen og vente til termin der? Var sengeliggende fra uke 12 sist, så har nok fått skrekken i meg mer denne gangen..
Hvis du er bekymret så er det jo absolutt en grunn til å eventuelt snakke med lege. Når det er sagt hadde jeg både hvit, blank og gul utflod da jeg gikk med mini, og til tider var det mengder av en annen dimensjon!
Men om du burde ta det mer med ro er nok legen din den beste til å svare på, siden han eller hun kjenner til forhold i tidligere svangerskap.

Luftboblene kan jeg ikke svare på... Sikker på det kommer fra skjeden?
 
Bilstolpose - yay or nay? :happy:

Mai-baby sist, så så ikke helt behovet den gang.

Fikk baby på nyåret sist, her oppe er det skikkelig vinter da. Men følte aldri behovet for pose, hadde strikkaklær og ullteppe til og fra bilen. De ligger jo godt i stolen, det blir jo varmt nedi der.
Denne gangen så har jeg egentlig ikke tenkt så mye på det, arver vi bilstolpose så bruker vi den sikkert. Men blir ikke å kjøpe ny tror jeg:happy:
 
Nå har mannen bestemt at jeg ikke får spise sushi :hilarious:
Jeg var på vei bort fordi det hørtes så godt ut "Nei, det får du ikke lov til å spise denne gangen, jeg lager pølser og spagetti når vi kommer hjem!"
Han er visst litt redd for klumpen også :p
 
Nå har mannen bestemt at jeg ikke får spise sushi :hilarious:
Jeg var på vei bort fordi det hørtes så godt ut "Nei, det får du ikke lov til å spise denne gangen, jeg lager pølser og spagetti når vi kommer hjem!"
Han er visst litt redd for klumpen også :p

Fikk også nei fra mannen når jeg ville ha shusi:hilarious: Men noe av det er vel trygt å spise??
 
Da var bilsete i boks :rolleyes: med B2 kjøpte jeg bilsete i uke 8 og trodde aldri jeg kom til å slå den rekorden på hvor tidlig man kunne være ute med noe sånt!
Men, min søster fikk tvillinger i fjor og hadde derfor noen helt fine seter stående som ville blitt solgt nå hvis ikke, så nok en gang så ble første innkjøp et bilsete haha!

Men.. jeg er litt bekymret nå, så jeg tenkte å bare kaste inn et spørsmål her nå som kanskje er litt ekkelt, men pytt pytt. De siste 2-3 dagene så har det økt på med utflod og vel.. luftbobler fra skjeden i mangel på bedre ord og jeg lurer på om dette er normalt? Jeg greier ikke å huske en sånn liten detalj fra tidligere svangerskap merkelig nok, og jeg blødde uten panikk sist (som til slutt viste seg å være all grunn til panikk!), så er rart jeg uroer meg nå synes jeg, men det er som om noe er "åpent" der nede (har ikke kjent etter nei).
I dag måtte jeg måke snø hos et eldre familiemedlem med en stor tomt og når jeg kom hjem så merker jeg at utfloden ser mer gul ut, og den har vært hvit lotion helt fram til nå.. Er dette normalt? Eller er det ok å slå løs på alle alarmer, ductapes til sengen, slå av mobilen og vente til termin der? Var sengeliggende fra uke 12 sist, så har nok fått skrekken i meg mer denne gangen..

Min utflod varierer fra å være eggehvite/klar, lotion og litt mer gulaktig. Mengden er mye mer enn vanlig, men litt varierende :) synes ikke det hørtes unormalt ut! Myyyye utflod er jo vanlig :D

Fikk også nei fra mannen når jeg ville ha shusi:hilarious: Men noe av det er vel trygt å spise??
Nå har mannen bestemt at jeg ikke får spise sushi :hilarious:
Jeg var på vei bort fordi det hørtes så godt ut "Nei, det får du ikke lov til å spise denne gangen, jeg lager pølser og spagetti når vi kommer hjem!"
Han er visst litt redd for klumpen også :p

Sushi er ikke farlig. Helsedirektoratet har gått bort i fra dette. Fisken må dog være av god kvalitet og ikke spise sjømat som elles ikke er anbefalt. Laksesushi er ikke noe problem :)
 
Jeg har nesten ikke sovet i natt. Våknet etter at ungene kom inn og ble liggende våken pga kvalme og varme føtter. :bored: hadde nettopp duppet av når vekkerklokka ringte.. Så i dag blir jeg hjemme. Skal stå opp snart og ta en matbit og se om det hjelper på kvalmen.[/QUOT
Da var bilsete i boks :rolleyes: med B2 kjøpte jeg bilsete i uke 8 og trodde aldri jeg kom til å slå den rekorden på hvor tidlig man kunne være ute med noe sånt!
Men, min søster fikk tvillinger i fjor og hadde derfor noen helt fine seter stående som ville blitt solgt nå hvis ikke, så nok en gang så ble første innkjøp et bilsete haha!

Men.. jeg er litt bekymret nå, så jeg tenkte å bare kaste inn et spørsmål her nå som kanskje er litt ekkelt, men pytt pytt. De siste 2-3 dagene så har det økt på med utflod og vel.. luftbobler fra skjeden i mangel på bedre ord og jeg lurer på om dette er normalt? Jeg greier ikke å huske en sånn liten detalj fra tidligere svangerskap merkelig nok, og jeg blødde uten panikk sist (som til slutt viste seg å være all grunn til panikk!), så er rart jeg uroer meg nå synes jeg, men det er som om noe er "åpent" der nede (har ikke kjent etter nei).
I dag måtte jeg måke snø hos et eldre familiemedlem med en stor tomt og når jeg kom hjem så merker jeg at utfloden ser mer gul ut, og den har vært hvit lotion helt fram til nå.. Er dette normalt? Eller er det ok å slå løs på alle alarmer, ductapes til sengen, slå av mobilen og vente til termin der? Var sengeliggende fra uke 12 sist, så har nok fått skrekken i meg mer denne gangen..

Akkurat det med «luftbobler» kan jeg kjenne meg litt igjen i.. noen gangen så kjennes det ut som det plutselig «renner», men så er det ingen ting som kommer uto_O
Er det litt sånn? Isåfall så har jeg det også:laughing002

Håpe dette svangerskapet blir lettere for deg :)

Oj, her dro det vist med seg et svar på et ekstra innlegg :smiley-angelic006 unnskyld Tindo, dette var ikke svar til deg:smiley-ashamed008
 
Akkurat det med «luftbobler» kan jeg kjenne meg litt igjen i.. noen gangen så kjennes det ut som det plutselig «renner», men så er det ingen ting som kommer uto_O
Er det litt sånn? Isåfall så har jeg det også:laughing002

Håpe dette svangerskapet blir lettere for deg :)

Oj, her dro det vist med seg et svar på et ekstra innlegg :smiley-angelic006 unnskyld Tindo, dette var ikke svar til deg:smiley-ashamed008
Ja det hørtes veldig riktig ut!
 
Uff, jeg merker jeg stresser litt mer over jobb enn jeg burde.. Har midlertidig stilling nå, og har søkt fast på samme samme sted. Men sjefen drøyer sånn med å gi et klart svar (jobber på skole, så det er en hel lærerkabal som må gå opp). Har liksom ikke lyst til å si noe om graviditeten før jeg vet noe mer sikkert med jobb. Men om jeg blir dårligere så må jeg nesten. Har vært hjemme i dag pga kvalme og dårlig søvn, så kollegene kommer sikkert til å spørre i morgen. Ingen som vet noe ennå. :/
Jeg har også søkt en ny jobb i dag. Virket veldig interessant, men jeg har jo ikke kjempelyst til å starte på et nytt sted og gå ut i perm kort tid etterpå.

Dette barnet er jo planlagt, vi tenkte litt sånn at vi bare hopper i det så blir det når det blir. Men ble visst endel stressende tanker likevel. Er vel gravidhormonene som tuller med hodet mitt. Vanligvis er jeg veldig chill. :p Beklager å belemre dere med det sånn på kvelden. Men er ikke så mange å diskutere med når nesten ingen vet om graviditeten ennå.:bag:
 
Bilstolpose - yay or nay? :happy:

Mai-baby sist, så så ikke helt behovet den gang.

Fikk desember baby sist, så fikk god bruk for bilstolpose. Veldig kjekt ift feste av belter og samtidig holde babyen varm i bilen og korte turer inn i butikk osv. Kommer til å bruke den samme jeg hadde sist, glad jeg ikke solgte den.
 
  • Liker
Reactions: Cgn
Back
Topp