Skravletråd for uke 11

Er begynt å ta jod også nå.

Mini tåler ikke fisk, så blir lite fisk for meg da.

Men jeg lurer på om noen av dere har tips til å få mini til å sove lengre? Vet ikke om jeg takler å stå opp klokka 4 veldig nye lengre...
Har en Groklokke (sånn som skifter lys når det er greit å stå opp), men ikke peiling på hvordan jeg skal bruke den...
Nårtid sovner hun for natta?
 
Nårtid sovner hun for natta?
Han legger seg mellom 7 og halv 8, da er han helt ødelagt og sovner egentlig rimelig raskt (15 minutter kanskje). Sover 1,5 time(12.00-13.30 ca) på dagen, da vekker de i barnehagen og de sier han er vanskelig å vekke... Forståelig når han står opp klokka 4...

Vi har prøvd å drøye leggetid helt til 8, men det utgjorde ingenting, annet enn en skikkelig grinete unge.
 
Vi hadde en periode her og, hvor hun sto opp i 4-5 tida hver dag. Husker egentlig hva/om vi gjorde noe spesielt. Men det gikk over etterhvert iallefall :hilarious:

Kanskje prøve å legge dagsovinga litt tidligere om det er en mulighet? Ikke sikkert det hjelper noe da o_O Kan være det bare er en periode som forhåpentligvis går over veldig snart :smiley-angelic001
 
Er begynt å ta jod også nå.

Mini tåler ikke fisk, så blir lite fisk for meg da.

Men jeg lurer på om noen av dere har tips til å få mini til å sove lengre? Vet ikke om jeg takler å stå opp klokka 4 veldig nye lengre...
Har en Groklokke (sånn som skifter lys når det er greit å stå opp), men ikke peiling på hvordan jeg skal bruke den...

Hvor gammel er han? Vår prøver å stå opp 4 en del for tiden, men vi har aldri stått opp med han (altså gått ut av rommet) før kl. 6.30 ca. Da må han legge seg igjen. Vi har sånn klokke som skifter farge også, en sau :) husker ikke hva den heter :p Har du ikke bruksanvisning til klokka? Ellers ligger det sikkert instruksjoner på nett :)

Er det en periode nå eller har det vært slik lenge? Hos oss merker vi ofte at han sovner raskere og sover bedre hele natten hvis han får lagt seg tidlig nok. Blir han for trøtt før legging så blir det ofte mye mer styr.
 
Han legger seg mellom 7 og halv 8, da er han helt ødelagt og sovner egentlig rimelig raskt (15 minutter kanskje). Sover 1,5 time(12.00-13.30 ca) på dagen, da vekker de i barnehagen og de sier han er vanskelig å vekke... Forståelig når han står opp klokka 4...

Vi har prøvd å drøye leggetid helt til 8, men det utgjorde ingenting, annet enn en skikkelig grinete unge.

Da har han omtrent akkurat samme rutiner som vår på 2,5 år. Han sover 1-1,5 timer fra kl. 12 (har bedt de vekke ham etter en time nå, men blir ofte ca 1,5 timer ser jeg, litt variabelt.) Han legger seg 18.30. (Blir det noe særlig senere så blir det fort mer tull). Vi har vel prøvd å legge senere for en tid tilbake, men det så vi hadde jo motsatt av ønsket effekt :p
 
Hvor gammel er han? Vår prøver å stå opp 4 en del for tiden, men vi har aldri stått opp med han (altså gått ut av rommet) før kl. 6.30 ca. Da må han legge seg igjen. Vi har sånn klokke som skifter farge også, en sau :) husker ikke hva den heter :p Har du ikke bruksanvisning til klokka? Ellers ligger det sikkert instruksjoner på nett :)

Er det en periode nå eller har det vært slik lenge? Hos oss merker vi ofte at han sovner raskere og sover bedre hele natten hvis han får lagt seg tidlig nok. Blir han for trøtt før legging så blir det ofte mye mer styr.
Vi også sto aldri opp med henne før klokken var minimum 0545 (da jeg måtte stå opp for å dra på jobb). Som regel ble hun liggende i vår seng til det var innafor å stå opp. Forklarte henne at det var natt enda og at vi ikke kunne stå opp midt på natta. Begynte også og forklare henne på kvelden før hun sovnet at hun ikke trengte å stå opp selv om hun våknet, og at jeg heller kunne komme å vekke henne når det var morgen og påtide å stå opp. Det gikk seg til etterhvert :)
 
Da har han omtrent akkurat samme rutiner som vår på 2,5 år. Han sover 1-1,5 timer fra kl. 12 (har bedt de vekke ham etter en time nå, men blir ofte ca 1,5 timer ser jeg, litt variabelt.) Han legger seg 18.30. (Blir det noe særlig senere så blir det fort mer tull). Vi har vel prøvd å legge senere for en tid tilbake, men det så vi hadde jo motsatt av ønsket effekt :p
Skal prøve å redusere dagduppen til 1 time nå..

Tingen er det at hvis jeg skal holde han i senga, så kommer ikke noen av oss i huset til å sove lengre enn til 4, for han begynner å hylgråte om jeg prøver å legge han ned og bre dyna over igjen.

Joda, det er instruksjoner på selve klokka, men mer i forhold til hvordan jeg skal bruke den sammen med mini, for å få han til å skjønne at den fargen betyr natt og den betyr dag
 
Skal prøve å redusere dagduppen til 1 time nå..

Tingen er det at hvis jeg skal holde han i senga, så kommer ikke noen av oss i huset til å sove lengre enn til 4, for han begynner å hylgråte om jeg prøver å legge han ned og bre dyna over igjen.

Joda, det er instruksjoner på selve klokka, men mer i forhold til hvordan jeg skal bruke den sammen med mini, for å få han til å skjønne at den fargen betyr natt og den betyr dag
Hvor ganmel er han?
 
Tenker du bare må prøve å forklare så godt du kan at når den er «den fargen» er det natt, og da sover vi. Og når den er «den fargen» er det morgen, og da er det greit å stå opp. 2-åringer kan forstå mye :)

kanskje det går ann å ligge på rommet sammen med han på en madrass et par netter? Så går det ann å forklare om han våkner for tidlig at nå er klokken «den fargen» og det betyr at det ikke er lov å stå opp enda.
 
Nå var det virkelig deilig med middag Kjenner at hvis det går my mer enn 3t mellom mat blir jeg kvalm Så hær spises det til den store gullmedaljen
 
Skal prøve å redusere dagduppen til 1 time nå..

Tingen er det at hvis jeg skal holde han i senga, så kommer ikke noen av oss i huset til å sove lengre enn til 4, for han begynner å hylgråte om jeg prøver å legge han ned og bre dyna over igjen.

Joda, det er instruksjoner på selve klokka, men mer i forhold til hvordan jeg skal bruke den sammen med mini, for å få han til å skjønne at den fargen betyr natt og den betyr dag

Ja skjønner!
Vi har en stor rammemadrass inne på rommet akkurat nå, for da sover jeg eller mannen der inne med ham om nødvendig :)

Hos oss begynte han rimelig kjapt å snakke om at «sauen sover eller sauen er våken». Pleier å si det om kvelden: når sauen lukker øynene og det blir rødt sier vi at nå sovnet sauen. Eller bare «det er natt, vi må sove» hvis han våkner og vil opp. Tidligere ble det fort ramaskrik hvis vi prøvde å legge han i sengen etter han var gått utav, men det har blitt mye bedre nå. Tror det skjer veldig mye på den fronten nå fremover :)
 
Er begynt å ta jod også nå.

Mini tåler ikke fisk, så blir lite fisk for meg da.

Men jeg lurer på om noen av dere har tips til å få mini til å sove lengre? Vet ikke om jeg takler å stå opp klokka 4 veldig nye lengre...
Har en Groklokke (sånn som skifter lys når det er greit å stå opp), men ikke peiling på hvordan jeg skal bruke den...

Denne klokken har vært helt gull her i huset hvertfall!
Er tydelig på at det IKKE er lov å stå opp før den viser dag. Hvis han våkner så må han ligge i sengen til lyset skifter. Han vet også at jeg står ikke opp før 7, uansett. Så han prøver seg ikke lengre heller.
 
Jeg vil nok angre på å ha sagt det innen en uke, men jeg misunner dere som er kvalme faktisk. Jeg var kvalm rundt IKM, men det forsvant igjen og nå er jeg bare fly forbanna og har en del ligamentsmerter. Med B1 og B2 så var jeg stygg-kvalm fra uke 6, så det er vel det jeg forbinder med graviditet nå og føler meg ikke gravid før jeg roper på elgen haha!

Sånn føler jeg det og. Var så sinnsykt kvalm og kasta opp konstant med b1 og b2 så føler meg absolutt ikke gravid... men jeg har ikke kommet ril uke 6 ennå så vi får se hvor lenge det varer...:p
 
Jeg er livredd i dag, skal ta blodprøve nr 2 for å avgjøre om jeg mistet på onsdag eller ikke. Tok den første igår. Moren min hadde visst masse styrtblødninger med meg, men de gangene jeg har blødd i svangerskap tidligere har det gått galt(dette er 4.svangerskap)!
Og jeg får ikke svar før rundt mandag :sorry:
Skjønner ikke at helsesystemet kan behandle folk på denne måten :(
 
Jeg er livredd i dag, skal ta blodprøve nr 2 for å avgjøre om jeg mistet på onsdag eller ikke. Tok den første igår. Moren min hadde visst masse styrtblødninger med meg, men de gangene jeg har blødd i svangerskap tidligere har det gått galt(dette er 4.svangerskap)!
Og jeg får ikke svar før rundt mandag :sorry:
Skjønner ikke at helsesystemet kan behandle folk på denne måten :(
Har ikke ord engang! Men tenker på deg og titter innom dagboka di mange ganger om dagen:Heartred Heier på deg og spira!!
 
Sto i dusjen på morgenen i dag, og lillegutt på 2.5 kom inn. Helt ut av det blå pekte han på magen min og sa "baby i magen":hilarious:. Vi har ikke sagt noe om graviditet generelt eller om at jeg har baby i magen!
 
Jeg er livredd i dag, skal ta blodprøve nr 2 for å avgjøre om jeg mistet på onsdag eller ikke. Tok den første igår. Moren min hadde visst masse styrtblødninger med meg, men de gangene jeg har blødd i svangerskap tidligere har det gått galt(dette er 4.svangerskap)!
Og jeg får ikke svar før rundt mandag :sorry:
Skjønner ikke at helsesystemet kan behandle folk på denne måten :(
Krysser fingre for deg!
Hva skjedde onsdag?

Jeg skal ta blodprøve nr 2 mandag, pga en relativt liten risk for at ting ikke er som det skal.
Har både mistet og blødd mye uten å miste tidligere, det kan være så himla vondt og nervepirrende.

Ikke vært her inne på årevis (siden forrige graviditet), prøvde å finne en passende emoji, men det var et litt mindre intuitivt brukergrensesnitt enn jeg er vant med på iPhonen for å si det sånn :pompus:
 
Er i Molde i dag på tur. For en flott plass altså! Aldri vært her før, så jeg ble imponert :) Den utsikten fra hotellet; vakre hvitdekte fjell altså!
Kjekt med en natt på hotell også da :) Ikke det, jeg sover helt OK for tiden hjemme også, for mannen sover en del med lillegutt :)
 
Back
Topp