Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Så altså bare vente til blodprøve da. Tenker det er jo super kjipt å få falsk positiv:nailbiting:
Jeg hadde så mange sånne billigtester liggende, så jeg testa nesten hver dag:hilarious: Da så jeg når eggløsningssprøyten var ute av kroppen for testene ble svakere og svakere også var jeg så heldig at de ble sterkere igjen:Heartred Så fikk jeg positiv digitaltest på dag 12:)

Ja det må være en herlig følelse! Jeg begynner nok på søndag, 9 dpo. Vet det er tidlig men er så utålmodig..
Jeg begynte enda tidligere, så skjønner deg godt. Jeg ville teste for å følge med på når el-sprøyta var på tur ut av kroppen. Alt jeg kunne ha kontroll over ble gjort:hilarious: Er jo så mye annet i denne prosessen man ikke får kontrollert. Så jeg testet daglig for å se streken bli svakere:joyful: Når man har tester liggende er det jo nesten umulig å ikke teste.

Jeg begynte enda tidligere, så skjønner deg godt. Jeg ville teste for å følge med på når el-sprøyta var på tur ut av kroppen. Alt jeg kunne ha kontroll over ble gjort:hilarious: Er jo så mye annet i denne prosessen man ikke får kontrollert. Så jeg testet daglig for å se streken bli svakere:joyful: Når man har tester liggende er det jo nesten umulig å ikke teste.
Jeg testet også ut ovitrelle ved tidligere inseminasjonsforsøk. Denne gangen tenkte jeg begynne når den pleier å være ute hos meg, men mulig at det kan variere? Enig i det med å ha kontroll over noe.. Jeg tenker også at ved å teste tidligere så kan jeg ha det litt gøy og teste flere ganger enn om jeg venter til det at et ev. negativt resultat vil være endelig. Det er kanskje litt selvtortur på en måte, men jeg syns vi fortjener litt spenning og håp etter alt vi går igjennom! Sen skjønner jeg veldig godt de som ikke orker falsk håp og velger å teste senere. Each to their own :) Jeg har faktisk bara en test i hus, skal kjøpe flere imorgen. Tenkte teste makesure denne gangen.

Når skal du ta blodprøve? :) Jeg testet i dag og fikk positiv. 12 dager etter ovitrelle. Skal ta blodprøve mandag.
Nei det er lenge til jeg skal ta blodprøve:smiley-ashamed004 18.mai, men begynte å tenke på hjemmestester da noen pratet om det her. Har jo 3tester liggende, så tenker jeg blir fristet. Men vet ikke om jeg greier. Tror jeg kommer til å bli helt ødelagt hvis jeg får falsk positiv.

Jeg testet også ut ovitrelle ved tidligere inseminasjonsforsøk. Denne gangen tenkte jeg begynne når den pleier å være ute hos meg, men mulig at det kan variere? Enig i det med å ha kontroll over noe.. Jeg tenker også at ved å teste tidligere så kan jeg ha det litt gøy og teste flere ganger enn om jeg venter til det at et ev. negativt resultat vil være endelig. Det er kanskje litt selvtortur på en måte, men jeg syns vi fortjener litt spenning og håp etter alt vi går igjennom! Sen skjønner jeg veldig godt de som ikke orker falsk håp og velger å teste senere. Each to their own :) Jeg har faktisk bara en test i hus, skal kjøpe flere imorgen. Tenkte teste makesure denne gangen.
Ja mulig det kan variere litt? Vet faktisk ikke helt. Ja man piner seg kanskje litt, men føles litt godt å ha kontroll på noe.
Husker når jeg fikk negativ test 11 dpo gikk jeg litt i kjelleren og var sikker på at det ikke hadde klaffet. Men så fikk jeg jammen meg positiv dagen etter:joyful:

Nei det er lenge til jeg skal ta blodprøve:smiley-ashamed004 18.mai, men begynte å tenke på hjemmestester da noen pratet om det her. Har jo 3tester liggende, så tenker jeg blir fristet. Men vet ikke om jeg greier. Tror jeg kommer til å bli helt ødelagt hvis jeg får falsk positiv.

Det er veldig forståelig :( Hvis man får opp håpet og så blir det ingenting likevel. Men noen dager før blodprøven er det ganske sikkert at ovitrelle er ute. Håper du får positiv test :Heartred

Skal ta blodprøve på fredag, avtalte å ta på hjemsted men har ombestemt meg og drar inn til Riksen alikevel.
Er det noe spess klokkeslett jeg må ha tatt blodprøva innen? Noen som har kommer inn igjennom slusa ved å bare si at man skal ta blodprøve? Jeg har jo det blodprøvearket, så satse på at det er grei nok grunn?

Skal ta blodprøve på fredag, avtalte å ta på hjemsted men har ombestemt meg og drar inn til Riksen alikevel.
Er det noe spess klokkeslett jeg må ha tatt blodprøva innen? Noen som har kommer inn igjennom slusa ved å bare si at man skal ta blodprøve? Jeg har jo det blodprøvearket, så satse på at det er grei nok grunn?
Hvis du tar prøven før kl. 09:30, så får du svar samme dag. Da ringer de deg mellom kl. 12:30 og 15:00. Hvis du tar den senere må du selv ringe inn og få svar. Det er litt tåpelig system det der.

Jeg skal også ta blodprøve på fredag. Jeg skulle egentlig ha tatt i dag, men har ventet på svar på en Koronatest. Jeg har ikke rekvisisjon, bare det arket hvor det står at jeg skal ta prøven i dag. Har snakket med sykepleier om det, og hun sier at de pleier å slippe folk gjennom når de skal ta blodprøve. I verste fall så ringer de i teltet opp til avdelingen for å få vite om de skal slippe deg inn. Så du trenger ikke være redd for å ikke slippe inn.

Hvis du tar prøven før kl. 09:30, så får du svar samme dag. Da ringer de deg mellom kl. 12:30 og 15:00. Hvis du tar den senere må du selv ringe inn og få svar. Det er litt tåpelig system det der.

Jeg skal også ta blodprøve på fredag. Jeg skulle egentlig ha tatt i dag, men har ventet på svar på en Koronatest. Jeg har ikke rekvisisjon, bare det arket hvor det står at jeg skal ta prøven i dag. Har snakket med sykepleier om det, og hun sier at de pleier å slippe folk gjennom når de skal ta blodprøve. I verste fall så ringer de i teltet opp til avdelingen for å få vite om de skal slippe deg inn. Så du trenger ikke være redd for å ikke slippe inn.
Da ordner det seg :) blir jo litt småstressa på å ikke slippe inn :smiley-ashamed004

Da ordner det seg :) blir jo litt småstressa på å ikke slippe inn :smiley-ashamed004
Det skjønner jeg. Jeg er også av typen som lett blir stresset. Men dette er tredje runden min på Rikshospitalet under Korona, og da har jeg vært borti noen problemstillinger rundt teltet. Bare ta med de papirene du ha, også forklarer du.

Jeg var på tre blodprøvekontroller under stimuleringen, og slapp inn hver gang uten noen som helst papirer. Sa bare at jeg skulle ta blodprøve. Så det går nok veldig fint!

Hei! Lurer på om noen har hatt fryseforsøk i naturlig syklus ved Riksen? Er det "lov"? Og i samme sleng får dere gjerne forklare fordelen med styrt syklus (om man har regelmessig syklus) for det skjønner jeg ikke helt. Eller er det som med synarela, at det mest er for at klinikken skal kunne planlegge bedre?

Det er kjedelig ventetid! Anbefaler å ha litt aktiviteter eller småturer å se fram til, så det blir litt positive opplevelser i ventetiden :Heartpink
Satt å regna sammen medisinutgifter igår faktisk, så 11500kr er rent medisinsk. Jeg har hatt lang protekoll, ikke noen ekstra utfordringer for meg, men lang protekoll passa best for min kropp :)
I tillegg kommer kontrollene som ligger på 350kr sånn ca. Hvis du har reisevei så er det lurt å registere de på pasientreiser for de pengene kommer fort tilbake og man samler opp potten til frikort mye fortere ;)

Hei!

Det skulle faktisk vise seg at vi er gravid i uke 5+3! Nå krysser vi alle fingre og tær for at det varer ❤️ Takk for gode ord likevel!

Back
Topp