Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Takk for informasjon. Må si at jeg blir litt irritert over manglende informasjon fra lege og embryolog ved innsett. Jeg spurte om kvaliteten på de som ble fryst ned, om den var bra, og de svarte veldig kort at "ja ellers ville de ikke ha blitt fryst ned". Men basert på det du sier så kan det jo være så at de ikke var toppkvalitet. Gah. Jeg er helt innforstådd med at de ikke har god tid, men fikk ekstremt lite info denne gang :sour:

Jeg blir så kraftig irritert... Jeg jobber også i helsevesenet og det virker fullstendig absurd på meg å skulle gi pasienter helsehjelp uten å informere dem og involvere dem i forløpet. Man føler jo nesten på at man spør om noe ulovlig når man ønsker å vite kvaliteten på sine egne embryoer! Jeg skjønner nesten ikke at de har lov til å drive på sånt :sour: Vi får bare fortsette å spørre og stå på krava...

Det vil jeg nesten tro da :happy: Kan i hvert fall ikke være negativt! Ille at de ikke opplyser tydelig om sånt. Man føler seg jo stort sett masete og i veien når man har spørsmål om SINE EGNE EMBRYOER!!? Det er jo egentlig helt sinnsykt... Blir sint når jeg snakker om det :wacky: Men jeg ville nok prøvd å ringe laben for å spørre. Du har jo 100% rett på innsyn til egne helseopplysninger!
Det er litt rart at man ikke får vite så mye. De sa jeg hadde gode embryoer og at de frøs 3 av de, så jeg tenkte bare at det var jo bra. Vet jo ikke helt hva man skal spørre om alltid heller!
Men nå tar jeg ferskforsøket først så får jeg spørre ig grave litt hvis jeg får bruk for de :)

Skal til Riksen for blodprøve i morgen. Har allerede testet positivt og nå har mannen vært og tatt covid test. Prøver å finne ut om jeg kan dra dit i morgen eller ikke, noen som har erfart lignende?

Skal til Riksen for blodprøve i morgen. Har allerede testet positivt og nå har mannen vært og tatt covid test. Prøver å finne ut om jeg kan dra dit i morgen eller ikke, noen som har erfart lignende?

kan evt betale for hurtigtest ? For svar innen 15 min. Jeg gjorde det i helga på Gardermoen. Spørs jo om der du holder til har hurtigtest muligheter ett sted?

Har fått beskjed om å ta blodprøve mellom 9 og 09.30. Holder det å være der kl.09 eller må jeg komme tidligere og trekke kølapp? Er litt redd for at det blir lang kø og at det ikke blir min tur inne det tidspunktet :bored:

Har fått beskjed om å ta blodprøve mellom 9 og 09.30. Holder det å være der kl.09 eller må jeg komme tidligere og trekke kølapp? Er litt redd for at det blir lang kø og at det ikke blir min tur inne det tidspunktet :bored:
Når jeg var der forrige uke var det ingen kø, men jeg har også opplevd at det er 30 foran meg i køen så jeg ikke har kommet inn før kanskje 0945-1000 og blodprøvesvaret har kommet i tide uansett :happy:

Det er vel kanskje færre på sykehuset nå for tiden, men da jeg tok blodprøve var jeg der før åpningstid og var nr 25 i køen likevel.

Jeg blir så kraftig irritert... Jeg jobber også i helsevesenet og det virker fullstendig absurd på meg å skulle gi pasienter helsehjelp uten å informere dem og involvere dem i forløpet. Man føler jo nesten på at man spør om noe ulovlig når man ønsker å vite kvaliteten på sine egne embryoer! Jeg skjønner nesten ikke at de har lov til å drive på sånt :sour: Vi får bare fortsette å spørre og stå på krava...
Ja, sant! Det er jo faktisk våre embryo.. Godt å høre at det virker absurd også fra ditt perspektiv i helsevesenet. Håper på bedre kommunikasjon neste gang - eller aller helst, at det går denne gangen så at jeg ikke trenger flere besøk!

Det er mest trykk på mandager syns jeg, funker fint å være der til kl 9. er rundt 10-15 min ventetid som regel :)

Det er litt forskjellig om det er kø eller ikke. Du må trekke lapp, men du kan også komme tidligere. Jeg pleier som regel å være der rundt 8, for da mister du ikke så mye tid på jobb.

Var inne på kontrolltime to ganger i forrige uke, med blodprøve på morgenen. Gikk av trikken litt før kl. 9. Da var det kort kø i teltet og kort kø på labben, ikke mer enn 5 personer foran meg i kø noen steder. Så det gikk ganske fort.

Har du prøvd å ringe til det nummeret som står i sms-påminnelsene om timen?

Får du ikke tak i noen ville jeg ha tatt det i teltet. Det er ikke nødvendigvis sånn at hvis du svarer ja på et av spørsmålene så slipper du ikke inn. Det blir jo ikke helt samme situasjon, men jeg hadde vært småforkjølet i noen dager og hostet fortsatt da jeg hadde time. Snakket med avdelingen dagen før timen, og da sa hun at jeg kanskje måtte ta en hurtigtest, og at de i teltet ringer opp til avdelingen hvis de er i tvil.

Har du prøvd å ringe til det nummeret som står i sms-påminnelsene om timen?

Får du ikke tak i noen ville jeg ha tatt det i teltet. Det er ikke nødvendigvis sånn at hvis du svarer ja på et av spørsmålene så slipper du ikke inn. Det blir jo ikke helt samme situasjon, men jeg hadde vært småforkjølet i noen dager og hostet fortsatt da jeg hadde time. Snakket med avdelingen dagen før timen, og da sa hun at jeg kanskje måtte ta en hurtigtest, og at de i teltet ringer opp til avdelingen hvis de er i tvil.
Jeg tenker jeg drar inn med mål om blodprøve i morgen. Det står jo på HelseNorge at man ikke er i karantene om en man bor med venter på test. Har snakket med avdelingen og fortalt både om positiv test og at han er testet. Dog opplevde jeg at de ikke helt «trodde meg». Sykepleieren sa at det var jo lovende med positiv test, men det var ikke før en fikk det bekreftet med blodprøve det var endelig. Ganske rart når det mange plasser står at positiv test = gravid. Jeg har testet meg hver dag siden søndag, og alle testene er positive med sterkere strek.

Jeg tenker jeg drar inn med mål om blodprøve i morgen. Det står jo på HelseNorge at man ikke er i karantene om en man bor med venter på test. Har snakket med avdelingen og fortalt både om positiv test og at han er testet. Dog opplevde jeg at de ikke helt «trodde meg». Sykepleieren sa at det var jo lovende med positiv test, men det var ikke før en fikk det bekreftet med blodprøve det var endelig. Ganske rart når det mange plasser står at positiv test = gravid. Jeg har testet meg hver dag siden søndag, og alle testene er positive med sterkere strek.
Blodprøven ble tatt i et telt utenfor inngangen. Og den var positiv! :wav

Hei. Hvordan er det med å ta hjemmetester for å sjekke om man er gravid?. Har hørt at man kan få falsk positiv. Når kan man teste eventuelt?

Hei. Hvordan er det med å ta hjemmetester for å sjekke om man er gravid?. Har hørt at man kan få falsk positiv. Når kan man teste eventuelt?

Hvis du har tatt ovitrelle kan den sitte i, i opptil 10 dager (men også lenger hos noen) og gi falsk positiv.

Back
Topp