Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Men tror Gonal-F skal ligge i romtemperatur under 25 grader.
Men sjelden det er så varmt inne kanskje :)
Jeg hadde den i kjøkkenskuffen jeg.

8 dager igjen til spraystart og til at vi er i gang igjen, for andre gang.
Jeg er så klar for å komme i gang og prøve på nytt. Jeg blir gal av å vente i mellom...

Håper snart at det flytter inn noen og blir til mål, aborter er slitsomt, frustrerende, vondt og alt på en gang...:(

Ja, dette står også i pakningsvedlegget. Les det. Der står det om oppbevaring og hvilke temperaturer.

Selvfølgelig er pakningsvedlegget lest opptil flere ganger, men liker å høre hva andre har gjort også da det er forskjellige meninger rundt dette. Og man gjør det på forskjellige måter, ingenting er tydeligvis feil så da går det greit uansett ;)

Hva fikk du tilbud om? Er allerede utredet og de fant ingen ting hos meg heller..
tilbød de deg noe hjelp likevel?
Ingen hjelp. Jeg har mast om mer hjelp. Men ikke noe mer å få. Bare at vi prøver igjen.

Hei, jeg er ny i dette gamet. Nettopp sendt avgårde en henvisning for IVF.

Hvor lang tid tok det før dere fikk svar på henvisningen til forsamtale og var i gang med prøveforsøkene? :happy:
Hei! I dagboken min står hele tidslinjen vår om når ting ble sendt etc :D

Nå har jeg tatt eggløsningssprøyta! Den gjorde ikke vondt å sette, heldigvis, men merker at det er ømt i magen om jeg ler/bruker magemusklene. Håper det går over fort. Er sjeleglad for at jeg har sykmelding for tida. Hadde vært kjipt å dra på jobb imorgentidlig når jeg er i ulage. Pluss er kjempenervøs for fredagen...!

Nå har jeg tatt eggløsningssprøyta! Den gjorde ikke vondt å sette, heldigvis, men merker at det er ømt i magen om jeg ler/bruker magemusklene. Håper det går over fort. Er sjeleglad for at jeg har sykmelding for tida. Hadde vært kjipt å dra på jobb imorgentidlig når jeg er i ulage. Pluss er kjempenervøs for fredagen...!
Det hadde jeg også, er egga som tar plass :) Det går over etter uttak :)
Gjorde det på meg i alle fall :)

Med meg gikk det ikke så kjapt. Jeg ble søkt inn i april i fjor, hadde forsamtale 28.juni.
Fikk oppstart i september, SA i oktober, fryseforsøk i januar (var fullt i desember, men jeg fikk ikke igjen mensen heller) og ny SA i januar. Også skal jeg i gang med ferskforsøk på mandag igjen :)

Men er kjedelig å starte igjen, skulle så gjerne ønska at en av de to, satt helt til slutt.
Men får håpe at en sitter i mål en gang. Og starte på nytt med ferskt pågangsmot :)

Med meg gikk det ikke så kjapt. Jeg ble søkt inn i april i fjor, hadde forsamtale 28.juni.
Fikk oppstart i september, SA i oktober, fryseforsøk i januar (var fullt i desember, men jeg fikk ikke igjen mensen heller) og ny SA i januar. Også skal jeg i gang med ferskforsøk på mandag igjen :)

Men er kjedelig å starte igjen, skulle så gjerne ønska at en av de to, satt helt til slutt.
Men får håpe at en sitter i mål en gang. Og starte på nytt med ferskt pågangsmot :)

Dette forsøket skal bli ditt beste hvor gullegget befinner seg <3

Dette forsøket skal bli ditt beste hvor gullegget befinner seg <3
Tusen, tusen takk :) Det håper jeg også.
Om det ikke blir på ferskforsøket, så håper jeg på frys :)

Supert, takk! :) Ser at din henvisning ble behandlet ganske raskt, så da er det håp at det ikke tar så lang tid her heller ;) Er nå ny følger av dagboken :)
Ja ble veldig raskt behandlet også! :D, så hyggelig

Siste sprøyte med Gonal-F er tatt i dag før første kontrollen i morgen. Jeg er spent på hvordan kroppen responderer på medisinene og om jeg må øke dosen og når de evt. forventer uttak :o
Orgalutran sprøyta er pakket og ligger klar i veska, den må jeg sette mens jeg venter på å ta blodprøver på Riksen i morgen :p

Jeg hadde fire kontroller før jeg fikk uttak, så det tok tid :P
Følte nesten at jeg kunne låne ei seng der og bare bli der :rolleyes:

Glad jeg slipper unna bare med bare Gonal-F sprøyta og slipper unna med den jeg.

Vil i gang jeg og, kjedelig å vente kjenner jeg :hilarious:

Jeg er forespeilet flere kontroller selv, så manner meg opp til flere turer på riksen, men skulle gjerne visst NÅ. Da jeg er en person som gjerne MÅ ha kontroll og det er ikke så lett i denne IVF-karusellen :angelic:

Det er jeg også. Men jeg har ikke mottatt noen plan enda, og vet at jeg skal begynne på sprøyter i påska, og at jeg må ha en kontroll før det... Skulle ha visst når jeg får den snart.

Jeg begynte på sprøyter 13.september og hadde uttak 26.september husker jeg, så ble noen dager på sprøyter.
Og mange kontroller. Så spent på hvordan det blir nå.

Back
Topp