Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Jeg fikk beskjed om at den skal stå i romtemp. da jeg brukte de :)

Mener de kunne stå i kjøleskap frem til bruk eller at det ikke spilte noen rolle? Men jeg blei brått usikker, så de står nå i kjøleskapet nå :p

Nå har det blitt lagt inn enda et journal dokument på meg :)

Der står det:

19.03.19 Poliklinisk notat,
Reproduksjonsmedisinsk avdeling,
Fertilitetspoliklinikken Ullevål,
OUS v/Overlege Eva Kristina Ring/uxnnse

Problemstilling: Primær infertilitet - mannlig faktor

Sosialt: Hun er samboer med "mann". Hun arbeider som laster på Gardermoen, han er murer.

Tidligere sykdommer: Begge er friske og bruker ingen medisiner.

Gynekologisk anamnese: Hun er gravida 0, regelmessige menstruasjoner, 30 dagers intervall, ikke dysmenoré.

AMH = 22

Vaginal ultralyd: Viser en antevertert, symmetrisk uterus. Pene ovarier bilateralt med 6-7 antralfollikler begge sider.
Parter har levert sædprøve med oligoasthenozoospermi, men god nok for ICSI.

Tiltak: Paret settes opp til agonistbehandling Gonal F 150, kontroll dag 8 med østradiol.

Spennende!!! Da vet jeg at jeg slipper de fæle menopur sprøytene!! :D Men kontroll dag 8 hva vil det si? Er det den kontrollen med blodprøve på morran og ultralyd rundt lunsj? :)

Alle kontrollene er blodprøver tidlig og kontroll etter :)

Men er første kontrollen, på sprøytedag 8 tenker jeg :) Jeg hadde dag 7

Endte vel på 4-5 kontroller med blodprøve 9-9.30 og kontroller altfra 13.00 til 15.40.
Laaange dager i Oslo.

Hos meg står det ektefelle med ...
Jeg visste ikke at vi er gift...

Jeg har min første «langdag» på fredag. Har laget meg en avtale i mellom, men det blir nok en slitsomt lang dag. Er veldig spent nå, og håper alt ser bra ut og at jeg ikke må gå så lenge på gonal-f. Blir skikkelig svimmel av disse sprøytene...

Jeg gikk 13 dager på dem, og fem kontroller ble det vel :) Og fire av de ble laaaangdager i Oslo, ene var en lørdag, og måtte egentlig være der til 15 da også, men hadde en avtale og slapp unna med en telefonsamtale på ettermiddagen.

Følte meg som ei nålepute, og var dritt lei hele Oslo og tog...
Men er bare å stålsette seg for en runde til.
Jeg sliter med ganske så sosial angst, så de dagen var ikke bare bare, om jeg kan si det sånn.

Hos meg står det ektefelle med ...
Jeg visste ikke at vi er gift...
Stemmer med samboer hos oss, jeg måtte bare fjerne navn og fødselsnr :woot:

Men ja ok, da har jeg forstått riktig med kontrollene! :D Håper at jeg fortsatt får spraystart i april!!! :)

Stemmer med samboer hos oss, jeg måtte bare fjerne navn og fødselsnr :woot:

Men ja ok, da har jeg forstått riktig med kontrollene! :D Håper at jeg fortsatt får spraystart i april!!! :)
Vi er visst gift vi, det var ikke dårlig. Kjekt å vite det :hilarious: :rolleyes:

Kjedelig med så mye dautid mellom blodprøve og kontroller. De timene er vanvittig lange. Kunne tenkt meg å bare bli ferdig og komme meg hjem.

Blir spennende med oppstart :) Jeg teller ned til min... :D

Nå er jeg virkelig bekymret for at nok et forsøk skal bli avbrutt før vi har startet. Tok siste primolut tablett på søndag og skulle da få en blødning mellom dag 2-4, og har fått klarsignal for sprøytestart på dag 3. Men den har enda ikke kommet og nå bekymrer oppstarten meg, for jo lenger tid det tar jo nærmere påsken kommer vi. Er jo redd dem vil si når jeg ringer inn for å avtale kontrolltime at jeg må utsette oppstarten fordi den kræsjer med påsken... :(

Nå er jeg virkelig bekymret for at nok et forsøk skal bli avbrutt før vi har startet. Tok siste primolut tablett på søndag og skulle da få en blødning mellom dag 2-4, og har fått klarsignal for sprøytestart på dag 3. Men den har enda ikke kommet og nå bekymrer oppstarten meg, for jo lenger tid det tar jo nærmere påsken kommer vi. Er jo redd dem vil si når jeg ringer inn for å avtale kontrolltime at jeg må utsette oppstarten fordi den kræsjer med påsken... :(
Det er så kjedelig med utsettelser, jeg kræsja først med sommerferien, også var det fullt. Også kræsja neste med jul og at det var fullt. Men da kom ikke mensen etter aborten heller. Så ble første mulige likevel.

Men er så frusterende å vente sånn.

Jeg har fått ei Primolut resept som ikke er min jeg. Og ett journalnotat også.
Så synes synd på hun som har venta på resepta si... :rolleyes:

Det er så kjedelig med utsettelser, jeg kræsja først med sommerferien, også var det fullt. Også kræsja neste med jul og at det var fullt. Men da kom ikke mensen etter aborten heller. Så ble første mulige likevel.

Men er så frusterende å vente sånn.

Jeg har fått ei Primolut resept som ikke er min jeg. Og ett journalnotat også.
Så synes synd på hun som har venta på resepta si... :rolleyes:

Veldig kjipt, i hvertfall nå som vi faktisk er i gang med et forsøk da, siden jeg har gått på primolut. Men det slår jo ikke feil hvis det blir ei utsettelse igjen :(

Veldig kjipt, i hvertfall nå som vi faktisk er i gang med et forsøk da, siden jeg har gått på primolut. Men det slår jo ikke feil hvis det blir ei utsettelse igjen :(
I 2013 begynte jeg også forsøket med Primolutt, husker jeg blødde noe helt ille av dem.
Men ellers har jeg, både fersk og frys, begynt etter naturlig mens.

Men irriterende når ting ikke skjer som forventa.

I 2013 begynte jeg også forsøket med Primolutt, husker jeg blødde noe helt ille av dem.
Men ellers har jeg, både fersk og frys, begynt etter naturlig mens.

Men irriterende når ting ikke skjer som forventa.

Har uregelmessig sykluser pga pcos, men på sist kontrolltime i februar så sier legen at jeg bør bruke primolut slik at vi kan starte kjapt. Fikk beskjed av sykepleier at jeg ikke behøvde det siden sist syklus var på 29 dager, men dagene gikk og mensen kom aldri. På dag 33 ringte jeg og ga beskjed, da fikk jeg heldigvis starte. Men blir jo litt irritert når jeg tenker tilbake på det og vet at hadde jeg startet med primolut med en gang som jeg fikk beskjed om ville ikke påsken vært i veien :/

Har uregelmessig sykluser pga pcos, men på sist kontrolltime i februar så sier legen at jeg bør bruke primolut slik at vi kan starte kjapt. Fikk beskjed av sykepleier at jeg ikke behøvde det siden sist syklus var på 29 dager, men dagene gikk og mensen kom aldri. På dag 33 ringte jeg og ga beskjed, da fikk jeg heldigvis starte. Men blir jo litt irritert når jeg tenker tilbake på det og vet at hadde jeg startet med primolut med en gang som jeg fikk beskjed om ville ikke påsken vært i veien :/
Det har jeg også :) Så kjenner til den.

Jeg har langt løp jeg, så de kan styre syklusen min, så da styrer vi den unna påsken :)
Og det er ganske beroligende. Så jeg liker langt løp litt. Fikk ut egg av god kvalitet sist, så helt greit med en runde til.

Det har jeg også :) Så kjenner til den.

Jeg har langt løp jeg, så de kan styre syklusen min, så da styrer vi den unna påsken :)
Og det er ganske beroligende. Så jeg liker langt løp litt. Fikk ut egg av god kvalitet sist, så helt greit med en runde til.

Kunne vel egentlig styrt unna for meg også, men sånn går det når sykepleier og lege ikke samarbeider, men vi får krysse fingrene for at det fortsatt er håp :p

Så bra med god kvalitet, da får vi håpe og krysse fingrene for like god kvalitet nå :)

Kunne vel egentlig styrt unna for meg også, men sånn går det når sykepleier og lege ikke samarbeider, men vi får krysse fingrene for at det fortsatt er håp :p

Så bra med god kvalitet, da får vi håpe og krysse fingrene for like god kvalitet nå :)
Jeg er i ferd med å vurdere å gi opp Riksen etter mye tull, men samtidig så koster privat så mye, så blir vel å prøve litt til der.
Håper bare det ikke blir mer kluss og tull nå.

Håper på like bra kvalitet, spiser vitaminer som sukkertøy om dagen :p
Men litt redd for at tredje forsøk ikke fester seg i det hele tatt. At to av to også vil ikke tredje, så ganske blanda følelser om dagen... :(
Skulle ønske at resultatene var bedre med IVF enn de er kjenner jeg.

Jeg er i ferd med å vurdere å gi opp Riksen etter mye tull, men samtidig så koster privat så mye, så blir vel å prøve litt til der.
Håper bare det ikke blir mer kluss og tull nå.

Håper på like bra kvalitet, spiser vitaminer som sukkertøy om dagen :p
Men litt redd for at tredje forsøk ikke fester seg i det hele tatt. At to av to også vil ikke tredje, så ganske blanda følelser om dagen... :(
Skulle ønske at resultatene var bedre med IVF enn de er kjenner jeg.

Forstår jeg godt, håper bare du får et godt forsøk nå :)

Forstår jeg godt, håper bare du får et godt forsøk nå :)
Jeg håper det blir like bra som forrige :) For det var bra, selv om ingen av de to forble inne der.
Men håper det holder med ett uttak til. For det er ikke så moro med sprøyter og alt dette her.

Jeg håper det blir like bra som forrige :) For det var bra, selv om ingen av de to forble inne der.
Men håper det holder med ett uttak til. For det er ikke så moro med sprøyter og alt dette her.

Fikk du mye bivirkninger av sprøytene? Hadde du høye doser?

Back
Topp