Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Har opplevd å ikke få svar eller svar etter ei uke, så stoler ikke på helt det å vente så lenge, litt redd for at køen blir full :)

Mulig jeg har gått glipp av info, men hvilken kø? Jeg har aldri hørt noe om en kø eller opplevd at det er kø på riksen. Kanskje det var det før eller noe, men helt siden jeg har vært i kontakt med de (6mnd nå), så har det aldri vært noe kø eller noe. Hva slags kø er det du er redd for at skal bli full?

Mulig jeg har gått glipp av info, men hvilken kø? Jeg har aldri hørt noe om en kø eller opplevd at det er kø på riksen. Kanskje det var det før eller noe, men helt siden jeg har vært i kontakt med de (6mnd nå), så har det aldri vært noe kø eller noe. Hva slags kø er det du er redd for at skal bli full?
Køen for forsøk :)

Da jeg hadde forsamtale i juni var det fullt til september, og da jeg hadde aborten i oktober var det fullt og kø til januar.
Så jeg har alltid havna i kø og måtte vente. Men slapp nå, heldigvis hadde de plass til meg :D

Det er helt vanlig at det kan være fullt i forhold til forsøk og hvilken syklus du har. Noen ganger kan din oppstart havne i samme uke som "alle andre". Noen er selvfølgelig heldige og kommer unna hver eneste gang, mens andre ikke. Tror også det har blittmer trafikk på Riksen nå som de har startet opp med søskenforsøk igjen :)

Jeg har alltid fått mensen i uka der "alle" andre har den... Hver gang!
Så heldigvis drøyde den ei uke nå. Men ei ukes tid over, etter en abort, er ikke verst, drøyde fire uker sist.

Jeg har alltid fått mensen i uka der "alle" andre har den... Hver gang!
Så heldigvis drøyde den ei uke nå. Men ei ukes tid over, etter en abort, er ikke verst, drøyde fire uker sist.
Jeg var på forsamtale idag og skal ringe inn mens den 7 april og fikk beskjed om at vi skulle begynne enten april eller mai så så lang kø kan det ikke være? :D

Idag var vi på forsamtale!! :D
Ja her er referat!!

Vi ankom timen kl 12:30, vi slapp inn ca 1245. Der møtte vi en veldig hyggelig eldre svensk lege, likte henne veldig godt!!
Hun spurte bare rutine spørsmål først, hva vi veide, hvor høye vi er, om vi røyker og er friske etc.

Etter det var det en gynekologisk undersøkelse av meg og da ble jeg bare i ekstase!! Jeg har IKKE bakovervendt livmor/livmorinngang som forrige gyn sa til meg og hun sa slimhinnen min så perfekt ut til å være 6 dager før eggløsning. Hun kunne også se follikler klare og hun så hele 10 stykker!!! WOW!! Hun sa det var kjempe bra uten noen form for hormon assistanse så da ble jeg overlykkelig!! Sa ingenting om str men det spiller jo ingen rolle før forsøk :woot:

Etter det var det en gjennomgang over hvordan et IVF forsøk fungerer ( jo takk det har jeg undersøkt meg godt til tenkte jeg :hilarious::hilarious:) Mannen spurte så det perfekte spørsmål; "Når begynner vi med den behandlingen her?" Jo neste mens skulle vi ringe inn og enten starte den syklusen eller syklusen etter.... ALTSÅ APRIL ELLER MAI!!! Er så glad jeg nesten gråter når jeg skriver det her!!! :D

Hun bekreftet også at det ble ICSI og hun hadde en fantastisk metafor for mannen!! "Det er arveDNA som gjelder! Selve spermien er bare et skall, en beholder, et kjøretøy! Nå skal du høre her: Sjåføren er den samme om den kjører en splitter ny Mercedes Benz eller en rusten Skoda!" Da merka jeg mannen ble glad og jeg tenkte bare hvis jeg kunne kysse den damen hadde jeg gjort det :singing::shy:

SÅ YES! Idag er livet bare herlig og jeg fikk dra bort til søstern min og kosa masse med niesa mi og hele jeg lukter baby og jeg sitter med tårer i øynene og tenker at (positiv realist) på denne tiden neste år kan jeg sitte med en baby i armene?

Mannen kom akkurat opp fra sin kjeller stue og sa "Å skriver du på forumet nå? Gleder du deg så fælt?" Ja klart jeg gjør det sa jeg da, "Det gjør faktisk jeg og, for jeg har tenkt og jeg tror jeg kommer til å bli en super pappa og jeg tror jeg er klar" :hug003
Å HERREGUD JEG DÅNER OG SMELTER! :Heartred:Heartred

Livet kunne ikke blitt bedre idag :Heartred:Heartred

Jeg var på forsamtale idag og skal ringe inn mens den 7 april og fikk beskjed om at vi skulle begynne enten april eller mai så så lang kø kan det ikke være? :D
Uke 18 er full, men da har nok mange mensen :)
Jeg har alltid truffet da alle har, men nå var det greit :) Siden den kom ei uke seinere nå :)

Skal du ha lang eller kort protokoll? :)
lang protokoll :) Hvis alt går som forventet blir det jo da( masse gjennomsnittsberegning her nå)
7 april - Menstruasjon
26 april - CD20 og spray start
13 mai - sprøytestart (ved 17 dager spraybruk(Lest at mellom 2-3 uker er vanlig)
23 mai - eggløsnings sprøyte(Ved 10 dager sprøytebruk(Lest at mellom 1-2 uker er vanlig)
25 mai - egg uttak
27-30 mai innsett( av evnt. 2 / 3 / 5 dagers embryo!

:D Jeg må planlegge en del fremover med tanke på jobben så prøver å gi sjefen et halveis estimert 6mnd's plan :)

lang protokoll :) Hvis alt går som forventet blir det jo da( masse gjennomsnittsberegning her nå)
7 april - Menstruasjon
26 april - CD20 og spray start
13 mai - sprøytestart (ved 17 dager spraybruk(Lest at mellom 2-3 uker er vanlig)
23 mai - eggløsnings sprøyte(Ved 10 dager sprøytebruk(Lest at mellom 1-2 uker er vanlig)
25 mai - egg uttak
27-30 mai innsett( av evnt. 2 / 3 / 5 dagers embryo!

:D Jeg må planlegge en del fremover med tanke på jobben så prøver å gi sjefen et halveis estimert 6mnd's plan :)

Spennende å være i gang snart da! Tiden fremover vil nok gå fort :)

Nå har jeg vært på kontroll for sprøytestart og alt så bra ut! Begynner på sprøyter imorgen. De kostet meg rett over 4000kr :smiley-ashamed004 Så da er vi oppe i ca 7000kr så langt med utgifter til første forsøk. Ny kontroll neste uke, og da kan vi muligens snakke om når det blir uthenting av egg. Føler at vi kommer litt nærmere babylaginga nå.... hittil har det vært så abstrakt, liksom.

Jeg havna på over 8000 kr på sprøyter bare, før jeg var klar til uttak.
Så de koster de.

Ja, og jeg tømte ei sånn, to 450 og ei 300, før jeg var ferdig :p

Ops! :yuck: Spent på hvor mye jeg må ut med dette forsøket. Skal kjøpe Gonal-F 900ie og Orgalutran i morgen, bare der går det nesten 5000 kroner :eek:

Ops! :yuck: Spent på hvor mye jeg må ut med dette forsøket. Skal kjøpe Gonal-F 900ie og Orgalutran i morgen, bare der går det nesten 5000 kroner :eek:
Her endte vi på 12 000 kr, til slutt... Så jeg regner med noe rundt der denne runden også :)

FY fader for noen priser dere prater om, gruer meg til å trekke kortet kjenner jeg :hilarious: Kommer til å be apotekdamen ikke si prisen når jeg skal betaleb:laughing001

FY fader for noen priser dere prater om, gruer meg til å trekke kortet kjenner jeg :hilarious: Kommer til å be apotekdamen ikke si prisen når jeg skal betaleb:laughing001

hahaha! Ja, det er litt av noen priser. Det er bare å lukke ørene og dra kortet :yuck:

Jeg har 15.000 kr i måneden, så det er sinnsykt mye penger for meg... :wtf:
Men om det fungerer så er det verdt hver krone.

Back
Topp