Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Begynner på nesespray til uka. Er ganske nervøs for denne prosessen, men nå er vi igang.

Ikke bare jeg som sender de ned med meldinger ser jeg.
For 14 dager siden sendte jeg ei, som de aldri svarte på, så sendte jeg ei ny i helga, fikk svar i går, spurte om ventetid cirka og noe tull fra forrige time, også sendte jeg om positiv EL test i dag og da cirka venta mens om to uker. Hadde abort i januar, så venta på eggløsning og mensen :rolleyes:. Så nå lurer jeg på hva de tenker. Når jeg melder inn eggløsning :rolleyes:.
De svarte i går at de nesten ikke hadde ventetid, men jeg har alltid pleid å få mensen den uka "alle" har den, og havna i kø neste måned isteden. Så dette blir spennende.

Første forsøk måtte vente pga sommerstengt, frys ble nesten avlyst pga julestengt, blir da andre fersk forsøk nesten avlyst pga påsken da? For å følge trenden utover...

Det er moro og se at tråden jeg oppretta i august blir brukt forresten :D
Selv om jeg er litt fraværende i perioder. Etter to aborter siden jeg begynte i september med IVF

Ikke bare jeg som sender de ned med meldinger ser jeg.
For 14 dager siden sendte jeg ei, som de aldri svarte på, så sendte jeg ei ny i helga, fikk svar i går, spurte om ventetid cirka og noe tull fra forrige time, også sendte jeg om positiv EL test i dag og da cirka venta mens om to uker. Hadde abort i januar, så venta på eggløsning og mensen :rolleyes:. Så nå lurer jeg på hva de tenker. Når jeg melder inn eggløsning :rolleyes:.
De svarte i går at de nesten ikke hadde ventetid, men jeg har alltid pleid å få mensen den uka "alle" har den, og havna i kø neste måned isteden. Så dette blir spennende.

Første forsøk måtte vente pga sommerstengt, frys ble nesten avlyst pga julestengt, blir da andre fersk forsøk nesten avlyst pga påsken da? For å følge trenden utover...
Håper du får til Fersk forsøk nå i mars / april! Så bra å høre at de har lite ventetid! (yes!!)
Ja jeg sendte dem melding om jeg skulle melde inn mars menstruasjon også eller bare april etter samtale og jeg skulle bare melde inn april for da hadde legen bestemt hva slags medisiner jeg skulle på! Håper på å hoppe rett inn i det!

Håper du får til Fersk forsøk nå i mars / april! Så bra å høre at de har lite ventetid! (yes!!)
Ja jeg sendte dem melding om jeg skulle melde inn mars menstruasjon også eller bare april etter samtale og jeg skulle bare melde inn april for da hadde legen bestemt hva slags medisiner jeg skulle på! Håper på å hoppe rett inn i det!
Jeg var på samtale 28.juni og begynte på spray 28.august, så venta ikke så lenge jeg heller. Med fire ukers sommerstengt i mellom. Men måtte vente lenger mellom SA og frys, for da hadde alle samme syklus som meg, men mensen kom ikke tilbake heller, så det gikk perfekt.

Så blir spennende å se hvor lenge jeg må vente nå.

Noen som.vet om.det er lang ventetid her på fertilitetsutredning ? Vi skal velge hvor henvisningen skal gå

Noen som.vet om.det er lang ventetid her på fertilitetsutredning ? Vi skal velge hvor henvisningen skal gå
Vi kjørte jo på privat gynekolog men de hadde samarbeid med riksen (da i forhold til sædanalyse) og vi fikk svar på analysen innen 1 uke så gikk ganske kjapt? Hvis det var det du tenkte da :D

Vet ikke om dere har sett denne men leste nettopp gjennom den og fant den veldig informativ!!

https://docplayer.me/6471330-Velkom...logisk-avdeling-kvinne-og-barneklinikken.html

Vet ikke hvilket år denne ble laget men siden det ikke står noe årstall på den tenker jeg at den ble laget for å holde en god stund fremover? Her sto jo alt om telefon nr du skal ringe, hvordan medisiner de bruker, hvordan prosessen funker, at man faktisk får sykemelding fra og med egguttak og 4 dager etterpå etc!!

Nei jeg aner ikke! Bare hørt at de har sommerferie da? Og det hadde vært kjedelig å vente tre måneder fordi de har sommerferie, men er enig med deg at det høres rart ut! Ja det er jo verdens beste gulrot I enden! :dummy1::dummy:
De har ikke sommerferie i mai. De har stengt i juli, og muligens noen dager i slutten av juni/begynnelsen av august.

I morgen skal vi på forsamtalen :D Spennende!! ❤️

Jeg har fått mensen i dag!
Sendt melding til Riksen og venter på svar om de har tid til meg i uke 18, som de skrev i forrige melding :)

Hura for mensen! Hvis du ikke får svar, så syns jeg du skal ringe jeg :angelic:
Jeg ringer i morgen, om ikke svaret har dukka opp. I dag skal mamma og jeg til Sverige, og orker ikke vente opptil en time i telefon kø når jeg er der. Litt uhøflig også synes jeg, ovenfor mamma.
Men har jeg ikke fått noen melding før i morgen, da ringer jeg.

Jeg ringer i morgen, om ikke svaret har dukka opp. I dag skal mamma og jeg til Sverige, og orker ikke vente opptil en time i telefon kø når jeg er der. Litt uhøflig også synes jeg, ovenfor mamma.
De er mye kjappere til å svare på meldinger fra minjournal. Bare et tips. Der bruker jeg å få svar etter ti minutter. Men slipper jo uansett å sitte i telefonkø om du bare sender melding.

Ps. Sender du melding i minjournal, så må du oppgi personnummer. Det gjorde ikke jeg første gangen, og da klaget de litt på at det ble vanskelig å finne meg i systemet.

De er mye kjappere til å svare på meldinger fra minjournal. Bare et tips. Der bruker jeg å få svar etter ti minutter. Men slipper jo uansett å sitte i telefonkø om du bare sender melding.
Har opplevd å ikke få svar eller svar etter ei uke, så stoler ikke på helt det å vente så lenge, litt redd for at køen blir full :)

Ps. Sender du melding i minjournal, så må du oppgi personnummer. Det gjorde ikke jeg første gangen, og da klaget de litt på at det ble vanskelig å finne meg i systemet.
Jeg sendte melding der tidlig i går, men ikke fått noe svar, så venter i telefon kø nå.
Redd for at jeg ikke får plass, og litt utålmodig, haha

Back
Topp