Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Jeg er ferdig med mensen så og si, så skal jeg sende den videre :hilarious:

Send den hiiiiit! Kan slippe EL den måneden her det går bra! :hilarious:
Jeg sender den jeg :) Med IL post, for siden vi holder til på samme sykehus er det ikke så langt tenker jeg :P

FY fader for noen priser dere prater om, gruer meg til å trekke kortet kjenner jeg :hilarious: Kommer til å be apotekdamen ikke si prisen når jeg skal betaleb:laughing001
Jeg måtte spørre prisen først, så jeg kunne vite hvor mye jeg måtte overføre. Har ikke 5000kr liggende og slenge på konto ved månedslutt (får ikke lønn før 25.)

Jeg er evig takknemmelig for at vi er to om det, for jeg hadde ikke hatt råd alene.
Det er MYE penger.

Vi hadde måtte spare leeeeeenge! Men jeg har heldigvis arvepenger som vi tar :) ❤️

Jeg hadde også det, men jeg har en samboer som tjener mer og har en buffer.
Så det går her også. Men nå kommer vi over egenandelen ganske kjapt, og vil få tilbakebetalt en del når papira er sendt inn :)

Jeg bestilte nesesprayen i går, de to kommer på 2000 kr de også.
Blir spennende å starte igjen. Går fort dit nå :)

Først i dag fikk jeg svar fra Riksen, så godt jeg ringte på tirsdag.

Jeg bestilte nesesprayen i går, de to kommer på 2000 kr de også.
Blir spennende å starte igjen. Går fort dit nå :)

Ja, pengene ruller fort ut. Vi har heldigvis også en buffer å ta av, men jeg føler meg kritisk fattig for tida. Prøver å minne med på at dette ikke er en fast utgift jeg skal ha i mange år fremover, men at det blir mye akkurat i denne perioden. Men har tatt meg selv i å tenke at jeg må jobbe mer!! For det er skummelt lite penger på brukskontoen i disse tider. I tillegg hadde hunden en veterinærutgift på 6000 kr forrige mnd, og vi skal gifte oss til sommeren så pengene triller jo ut i den retningen også.

Men dette har jeg budsjettert for. Er bare dritskummelt å se pengene forsvinne så fort likevel. Som å være i en berg- og-dal-bane, i grunn. Du setter deg frivillig på toget, og ser hvordan banen går, men det første stupet ned er fortsatt urovekkende skummelt.

Ja, pengene ruller fort ut. Vi har heldigvis også en buffer å ta av, men jeg føler meg kritisk fattig for tida. Prøver å minne med på at dette ikke er en fast utgift jeg skal ha i mange år fremover, men at det blir mye akkurat i denne perioden. Men har tatt meg selv i å tenke at jeg må jobbe mer!! For det er skummelt lite penger på brukskontoen i disse tider. I tillegg hadde hunden en veterinærutgift på 6000 kr forrige mnd, og vi skal gifte oss til sommeren så pengene triller jo ut i den retningen også.

Men dette har jeg budsjettert for. Er bare dritskummelt å se pengene forsvinne så fort likevel. Som å være i en berg- og-dal-bane, i grunn. Du setter deg frivillig på toget, og ser hvordan banen går, men det første stupet ned er fortsatt urovekkende skummelt.
Jeg er ufør, med 15.000 kr inn i måneden, og jeg pleier ofte og gå i null, uten IVF medisiner, så jeg sliter litt med utgiftene i disse tidene her. Har også ei rotfylling på 3600 kr som skal betales også. Så penga flyr de.
Samboer har en jobb han ikke får overtidsbetalt, men fastlønn. Så han kan ikke jobbe inn penger heller.

Koster penger og leve, men sånn er det bare :)
Om IVF er tingen, så er det verdt det. Men kunne godt ha vært bedre suksess prosent, men jeg prøver å ikke tenke på det.
Og tenker at dette skal gå :) Kan ikke være for pessimist heller i disse tidene her kjenner jeg.

Jeg er ufør, med 15.000 kr inn i måneden, og jeg pleier ofte og gå i null, uten IVF medisiner, så jeg sliter litt med utgiftene i disse tidene her. Har også ei rotfylling på 3600 kr som skal betales også. Så penga flyr de.
Samboer har en jobb han ikke får overtidsbetalt, men fastlønn. Så han kan ikke jobbe inn penger heller.

Koster penger og leve, men sånn er det bare :)
Om IVF er tingen, så er det verdt det. Men kunne godt ha vært bedre suksess prosent, men jeg prøver å ikke tenke på det.
Og tenker at dette skal gå :) Kan ikke være for pessimist heller i disse tidene her kjenner jeg.

Rotfylling mener jeg man kan få delvis dekket av HELFO? Har du sjekket? Jeg har rotfylt en gang, og mener at jeg ikke betalte hele summen selv (men den andelen jeg betalte var fortsatt veldig stor). Sjekket HELFO sine sider nå, men det står bare generelt der. De skriver dog at NAV kan hjelpe med å betale også. Verdt å undersøke ihvertfall.

Ellers brukte jeg å gå til tannlegestudentene for gratis eller veldig rimelig undersøkelse/behandling. De bruke eeeeeeevig lang tid, men gjør en god jobb og alt blir sjekket av læreren.

Rotfylling mener jeg man kan få delvis dekket av HELFO? Har du sjekket? Jeg har rotfylt en gang, og mener at jeg ikke betalte hele summen selv (men den andelen jeg betalte var fortsatt veldig stor). Sjekket HELFO sine sider nå, men det står bare generelt der. De skriver dog at NAV kan hjelpe med å betale også. Verdt å undersøke ihvertfall.

Ellers brukte jeg å gå til tannlegestudentene for gratis eller veldig rimelig undersøkelse/behandling. De bruke eeeeeeevig lang tid, men gjør en god jobb og alt blir sjekket av læreren.
Jeg har og gått hos student. Men det ble bare krøll, de glemte å fylle hele tanna, så endte med betennelse og ei tann jeg måtte trekke til slutt. Så gir heller litt ekstra hos den vanlige tannlegen.

Jeg tror at 3600 er det jeg må betale, og at resten er trukket fra alt. Så slipper nok ikke unna den. Men har vært der og bytta midlertidig fylling og lagt i betennelsesdempende fem ganger nå, så skal ikke klage på prisen egentlig.
Men kjedelig utgift er det. Og jeg har dårlige tenner, pga en sykdom. Så tannlege er jeg ofte hos.

Ehm, kjøpte nettopp medisiner på apoteket og glemte helt å spørre, skal orgalutran stå i kjøleskapet?

Ehm, kjøpte nettopp medisiner på apoteket og glemte helt å spørre, skal orgalutran stå i kjøleskapet?
Jeg har bare hatt lang, så ikke vært borti. Men det står helt sikkert i pakningsvedlegget :)

Står bare ikke fryses! :yuck:
Da er det ikke så lett nei. Nesesprayen, som har samme virkning som dem, skal oppbevares under 25 grader.
GonalF trenger ikke å ligge kjølig vet jeg, men siden jeg bare hatt lang, har jeg ikke vært borti den sprøyta.

Men hadde nok stått om den må ligge i kjøleskap.

Første nål er stukket! Iik! Jeg har moderat sprøyteskrekk. Skulle prøve å gjøre det selv, men klarte ikke å se på at nålen ble stukket inn, så måtte få kjæresten til å stikke mens jeg så vekk. Heldigvis var det ikke så ikke, og jeg håper det går bedre imorgen.

Jeg har skikkelig, skikkelig skrekk, og grua meg sida 2009, til den dagen...
Men jeg nølte i tre minutter, også tenkte jeg på drømmen og stakk.

Håper jeg er like flink denne gangen.

Back
Topp