Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Flaks dere slapp å vente ekstra pga blodprøven! Da starter nok du før meg, for jeg tror jeg må vente til fredag neste uke :) Tror jeg får tr om en uke i dag.
Det blir veldig spennende! :love7 Håper det ikke blir mange forsøk før en terminspire sitter

Ja, da starter jeg nok før deg. Venter tr på søndag. :)

Vi får bare håpe det går på det første! Iallefall at vi får ut nok egg så det kan legges på frys så en slipper alle disse hormonene før uttak:nailbiting:
 
Spennende! Skal du teste hjemme?
Jeg testet 7 Dpo for å sjekke at hormonene var ute (negativ) og 10 dpo var det antydning til to streker. Ble bekreftet med tydelige streker 12 dpo, og med blodprøve.
Har testa fra 8 DPO, så testa noen dager alt :) Er 11 i dag. (Eller, eggløsning var jo i september. Men rugedag 9+ 2 dagers befrukta egg = 11 DPO)

Men har ikke tatt eggløsningssprøyte, siden dette er fryseforsøk. Så ingenting som er igjen i kroppen :)
 
Kan dele bildet her også.
Men dagens:


Men har mista fem før uke 5. Så vet ikke helt om jeg feirer enda...
 

Vedlegg

  • 11 DPO.JPG
    11 DPO.JPG
    970,2 KB · Visninger: 66
Kveldstest i dag, 13 DPO (Ehm, eggløsning var egentlig 26.september) Rugedag 11 :)

Så dette ser, enn så lenge, bra ut :)
 

Vedlegg

  • 13 DPO kveld.JPG
    13 DPO kveld.JPG
    122,4 KB · Visninger: 55
Da kan jeg vel omsider henge meg på her. Var i samtale med gynekolog i dag, både mannen og jeg gav blodprøver og etterpå tura vi til Ullevål for å levere spermprøve. Eller, mannen da. Vi søker helt i slutten av februar.

Nå er det bare å ta tak i vekta. Den må ned. Nå.
 
Da kan jeg vel omsider henge meg på her. Var i samtale med gynekolog i dag, både mannen og jeg gav blodprøver og etterpå tura vi til Ullevål for å levere spermprøve. Eller, mannen da. Vi søker helt i slutten av februar.

Nå er det bare å ta tak i vekta. Den må ned. Nå.
Så spennende tider dere har foran dere :)
 
Så spennende tider dere har foran dere :)
Ja, det blir spennende. Skjønt, nå som jeg står har har jeg flere spørsmål surrende i hodet noen sinne. Hva hvis det ikke går? Hva hvis mannens svømmere ikke er noe tess? Hva hvis jeg blir gravid, men mister? Hva hvis jeg blir gravid? Vanskelig å glede seg når utfallet er så usikkert!
 
Ja, det blir spennende. Skjønt, nå som jeg står har har jeg flere spørsmål surrende i hodet noen sinne. Hva hvis det ikke går? Hva hvis mannens svømmere ikke er noe tess? Hva hvis jeg blir gravid, men mister? Hva hvis jeg blir gravid? Vanskelig å glede seg når utfallet er så usikkert!
Det er helt normalt å tenke sånn :)
Jeg og har tenkt masse sånn. Og jeg mista første forsøket i oktober. Det var helt forferdelig, selv om flere sa til meg at jeg faktisk ble gravid. Jeg mista også i januar i fjor, men det var uten IVF.

Nå går jeg og er livredd igjen... Nervøs for å finne blod på papiret og oppleve det en gang til.
Men drømmen blir ikke oppfylt om jeg gir opp :)
 
Da er 10 dagers ferietur til varmere strøk over, og vi venter spent på blodprøveresultatet før vi kan sette i gang. Er 1 mnd siden nå, og det kunne ta alt mellom 1-2 mnd å få svar på prøven. Skal ringe i morgen for å høre, så spennende å se! :D
 
Da er 10 dagers ferietur til varmere strøk over, og vi venter spent på blodprøveresultatet før vi kan sette i gang. Er 1 mnd siden nå, og det kunne ta alt mellom 1-2 mnd å få svar på prøven. Skal ringe i morgen for å høre, så spennende å se! :D
Spennende tider du har foran deg :)
 
Da blir det uttak på tirsdag. Veldig, veldig spent! :D
Så spennende:happy: Jeg skal inn på ny kontroll igjen i morgen. Vokser tydligvis ganske sakte disse folikkene mine. (Hadde i tillegg veldig lav dose på Gonal-f) men håper jeg får dato for uttak i morgen:smiley-bounce012 Fikk litt panikk i stad for synes jeg har skikkelig eggløsningslim nå.... Så litt redd for å få beskjed om at det er for sent..

Lykke til på tirsdag:signs003
 
Spennende tider du har foran deg :)

Gleder meg egentlig bare til å være ordentlig i gang og vite at alle prøver er gjennomført, klarer ikke helt å tro at vi skal i gang snart da vi hele tiden har møtt nye humper og manglende prøver. Men NÅ håper jeg vi slipper mer motstand og bare kan kjøre i gang for vi veit jo aldri hvor lang tid det vil ta, men jeg er klar for å ta den "kampen". Jeg vet at det blir tøft, men det blir også veldig spennende!
 
Så spennende:happy: Jeg skal inn på ny kontroll igjen i morgen. Vokser tydligvis ganske sakte disse folikkene mine. (Hadde i tillegg veldig lav dose på Gonal-f) men håper jeg får dato for uttak i morgen:smiley-bounce012 Fikk litt panikk i stad for synes jeg har skikkelig eggløsningslim nå.... Så litt redd for å få beskjed om at det er for sent..

Lykke til på tirsdag:signs003
Har brukt Gonal f jeg også, og har hatt masse slim, så tror ikke det er unormalt. Har vært litt stressa for det selv :hilarious:

Krysser fingrene for at du får dato for uttak, og takk for lykkeønskning :D
 
Har brukt Gonal f jeg også, og har hatt masse slim, så tror ikke det er unormalt. Har vært litt stressa for det selv :hilarious:

Krysser fingrene for at du får dato for uttak, og takk for lykkeønskning :D

Ja, du har nok rett.

Måtte fortsette på medisiner fram til onsdag. Så settes eggløsningsprøyta onsdsgs kveld og uttak på fredag.
Både gruer meg og gleder meg.
Spent på hvor mange egg som blir befrukta:happy::happy:
 
Back
Topp