Skravletråd for oss Rikshospitalet/Ullevål jenter

Dere som har gjort eller gjør fryseforsøk hos Riksen med dag 5-embryoer, har dere opplevd at innsettet blir satt opp på dag 6 etter eggløsning? De har gjort det med meg nå, men uten å fortelle meg hvorfor. Er dette fast rutine eller kan det være noe med mine embryo som gjør det nødvendig?

Hvis du hadde overføringen i en naturlig syklus, telles eggløsningsdagen som dag 0, og de teller fem dager derfra. Det samme gjelder hvis eggløsningen ble utløst med Ovitrelle, men da teller de én ekstra dag. Jeg hadde en naturlig syklus, men brukte Ovitrelle for å utløse eggløsning, og de telte dagen for injeksjonen som dag 0 og gjorde overføringen på den sjette dagen. Jeg har gjort det på Ullevål. Jeg har blodprøve planlagt på onsdag – klarer ikke å holde meg rolig! Når er blodprøven din? Lykke til, jeg håper vi begge får positive resultater! ♥️

Så rart. Jeg har i naturlig syklus uten ovitrelle, likevel har de satt opp innsett på dag 6 etter eggløsning (eggløsning fredag, innsett torsdag). Det er mulig de tenker jeg fikk eggløsningen torsdag fordi det var da jeg fikk positiv test (Jeg merker på hvordan de snakker at de sier eggløsning og eggløsningstest om hverandre, som jeg synes er rart. Vanligvis er vel forståelsen at eggløsning kommer dagen etter positiv test?). Uansett, jeg ringte dem på fredag for å få dem til å dobbeltsjekke at innsettdagen er rett, og de bekreftet at det er riktig og at de følger samme rutine som med alle andre. Så jeg får stole på det!

Hvis du hadde overføringen i en naturlig syklus, telles eggløsningsdagen som dag 0, og de teller fem dager derfra. Det samme gjelder hvis eggløsningen ble utløst med Ovitrelle, men da teller de én ekstra dag. Jeg hadde en naturlig syklus, men brukte Ovitrelle for å utløse eggløsning, og de telte dagen for injeksjonen som dag 0 og gjorde overføringen på den sjette dagen. Jeg har gjort det på Ullevål. Jeg har blodprøve planlagt på onsdag – klarer ikke å holde meg rolig! Når er blodprøven din? Lykke til, jeg håper vi begge får positive resultater! ♥️
Blodprøve er ikke før 28. feb eller 1. mars, har ikke fått tildelt ennå. Skal holde meg fra testing før det. Lykke til på onsdag!! Har du ikke testet selv hjemme? Kjenner du noe til symptomer?

Blodprøve er ikke før 28. feb eller 1. mars, har ikke fått tildelt ennå. Skal holde meg fra testing før det. Lykke til på onsdag!! Har du ikke testet selv hjemme? Kjenner du noe til symptomer?
Ikke bekymre deg, siden de har bekreftet det, bør du stole på dem

Jeg unngår å teste tidlig for å unngå et falskt negativt eller positivt resultat fra Ovitrelle, så jeg prøver å vente til blodprøven. Hvis implantasjonen er vellykket, bør hCG-nivået vises omtrent samtidig, så jeg kommer sannsynligvis til å teste den dagen.

Når det gjelder symptomer, har jeg hatt kramper og en murrende smerte i magen, mest på venstre side, spesielt etter å ha sittet en stund. Siden i går har jeg også kjent pulsasjoner i brystet og hodet, samt litt hodepine.

Lykke til!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp